"Nu har männen åtalats vid Örebro tingsrätt. De misstänks för grovt narkotikabrott. Enligt åtalet har odlingen pågått sedan april då en av männen köpte fastigheten, men under ett annat namn.
En tredje man, som ska ha vaktat fastigheten under sommaren och hösten, misstänks för medhjälp till grov narkotikabrott. Mannen är inte svensk medborgare."

Tingsrätten åtalar xxxxxxx xxxxxx i Kista
xxxxx xxxxx i Sundbyberg.
Xxxcc xxxxx Saknar adress, medborgare i Uzbekistan

Vart tror ni pengarna tar vägen?
 
Redigerat av moderator:
  • Gilla
big mike och 3 till
  • Laddar…
Om man skall hålla sig till nuvarande verksamhet, så finns omdömmen från reco , tex:

"knackar dörr i flertal områden och använder sig av säljteam som inte har erfarenhet av takbyten eller byggarbeten."
2018-06-02

Annars ser deras hemsida seriös ut med offertförfarande, betalning efter utfört arbete etc.

Men hur tänkte de med namnet? Arg ... funkar ju bra för ett visst TV-program, men varför anlita en arg takläggare? Kanske har de lite problem med språket:thinking:
 
  • Gilla
fia_mstd och 1 till
  • Laddar…
Måste säga att jag läste hela tråden fram till #46 innan jag insåg att "Arga Takläggaren" verkligen var firmanamnet.

Jag var fullt övertygad om att det var TS som hade anonymiserat bolaget för att inte peka ut någon, för inte kunde man väl döpa ett bolag till det... :D
 
  • Gilla
Wallden8 och 5 till
  • Laddar…
Hej! Startade ett konto här för att kunna svara dig. Vill gärna komma i kontakt! Min 90-årige farfar har blivit lurad av samma bolag, Arga Takläggaren. Hans tak var fint och inget fel på alls. Men han är snurrig och de övertygade honom att skriva på och började slita av taket några vardagar senare. Min familj försökte flera ggr ringa och stoppa arbetet men de satte igång ändå. Till slut stoppades jobbet halvvägs genom att vi sa att vi kommer ringa polis. Nu kräver Arga Takläggaren ändå betalt (första fakturan på 140 000). Vi har bestridit och de har nu stämt farfar och det ska bli en rättsprocess. Tydligen har de gett sig på flera pensionärer i området. Skulle uppskatta om du ringde/sms:ade mig på xxxxxx mvh Carolina
 
Redigerat av moderator:
  • Gilla
Dsl
  • Laddar…
@Carolinane jag föreslår att du redigerar ditt inlägg, tar bort ditt telefonnummer.
Sedan kan du skicka PM (privat meddelande) till DagSa med ditt mobilnummer.
Detta för din egen skull.

Edit:
Redigera ditt inlägg genom att trycka på dom tre punkterna i nederkanten av ditt inlägg & välj redigera.

Edit 2:
Skicka PM genom att trycka på personens namn, tryck sedan på knappen ”Skicka PM”.
 
  • Gilla
bygghagberg och 1 till
  • Laddar…
Håll oss gärna lagom uppdaterade i tråden här.

Med lagom, menar jag att du skall tänka på att även motparten läser här.
 
  • Gilla
davveno1 och 2 till
  • Laddar…
Carolinane Carolinane skrev:
Hej! Startade ett konto här för att kunna svara dig. Vill gärna komma i kontakt! Min 90-årige farfar har blivit lurad av samma bolag, Arga Takläggaren. Hans tak var fint och inget fel på alls. Men han är snurrig och de övertygade honom att skriva på och började slita av taket några vardagar senare. Min familj försökte flera ggr ringa och stoppa arbetet men de satte igång ändå. Till slut stoppades jobbet halvvägs genom att vi sa att vi kommer ringa polis. Nu kräver Arga Takläggaren ändå betalt (första fakturan på 140 000). Vi har bestridit och de har nu stämt farfar och det ska bli en rättsprocess. Tydligen har de gett sig på flera pensionärer i området. Skulle uppskatta om du ringde/sms:ade mig på xxxxxx mvh Carolina
Jag har skickat PM till dig. Ring så ventilerar vi vad som hänt. Tror inte att de vinner en process så låt dig inte skrämmas.
 
  • Gilla
davveno1 och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000
Vargen kommer!
Det är väldigt lätt att stämma folk. Det är en helt annan sak att få rätt.
Den firman tror jag, agerar som en polis gjorde när jag i min "vilda" ungdom, var på en plats jag inte borde varit på -"stanna, annars släpper jag hunden!". Jag och mina kumpaner stannade, polisen kom skrattandes fram och sade -det hade jag gjort ifall jag hade haft en hund.

Som backup, är det klokt att höra sig för i grannskapet för att hitta andra drabbade.
"Enade vi stå, söndrade vi falla!"

Staffan
 
  • Gilla
  • Haha
xdigger och 9 till
  • Laddar…
Man ska inte låta sig skrämmas av stämningar eller falska anmälningar, två metoder som används av bedragare då de inte har några skrupler när det gäller att använda sig av alla tillgängliga metoder.
De har ett övertag där då vanligt folk tycker det är obehagligt och kanske tycker att det är bättre att betala.
 
  • Gilla
robertberglund och 1 till
  • Laddar…
Blir bara så himla glad över hur vi hjälper varandra här på bygghus.se:heart::heart::heart::heart::heart::heart:
 
  • Gilla
Peternow och 3 till
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
@Carolinane jag föreslår att du redigerar ditt inlägg, tar bort ditt telefonnummer.
Sedan kan du skicka PM (privat meddelande) till DagSa med ditt mobilnummer.
Detta för din egen skull.

Edit:
Redigera ditt inlägg genom att trycka på dom tre punkterna i nederkanten av ditt inlägg & välj redigera.

Edit 2:
Skicka PM genom att trycka på personens namn, tryck sedan på knappen ”Skicka PM”.
Tack! Moderator har fixat, men är jobbnr så inget personligt men bra ändå. Och Arga Takläggaren är väl medvetna om vår ståndpunkt och att vi inte har problem med att dela med oss om vad som skett. Är så fruktansvärd metod och många i området (Segeltorp) kan vittna om att de ger sig på just pensionärer.
 
  • Gilla
bygghagberg och 1 till
  • Laddar…
Carolinane Carolinane skrev:
Tack! Moderator har fixat, men är jobbnr så inget personligt men bra ändå. Och Arga Takläggaren är väl medvetna om vår ståndpunkt och att vi inte har problem med att dela med oss om vad som skett. Är så fruktansvärd metod och många i området (Segeltorp) kan vittna om att de ger sig på just pensionärer.
Går det inte få den lokala radion eller tidningen att nämna något om dessa dörrknackare?
 
  • Gilla
Carolinane och 1 till
  • Laddar…
‘’Alexander’’ heter XXXXXXX, han äger firman och knarkare från Husby står på företaget. Han lurar folk i 7 år nu.
Han har konkat med 3 företag, förlurad 60 mil kr.
Han hade företag ”KV TAK” och den här företaget var anlitat att reparera hus som ”TV4” eller ‘’Arga snickaren” har tagitt hand om.
Dem har bilder på dålig tak vilka dem tog 2 år sen på ett hus som var helt skadad , dem visar till stakars folk att det är deras tak.
Arbetsmiljöverket samt skatteveket är efter dem.
 
Redigerat av moderator:
  • Gilla
hus520 och 2 till
  • Laddar…
Bild från ”KV TAK” på takläggarens hemsida.
 
  • Skärmdump från hemsidan 'Arga Takläggaren' med fokus på en sektion som visar två takarbetare i arbete.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Emil Karlsson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.