Svar: 1. 240mm

Hade varit nice med en regnskogsdusch i vårat spa vi byggt i källaren.
Känns som att det är ett måste i ett spa :) så vi håller tummarna på detta fina kvalité duschset!!!
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn lyxig regnskogsdusch till ditt badrum

Fråga: Hur stort är duschhuvudet?
Svar: 1 (240mm)

Skulle vara fantastiskt att få "en spark i baken" för att komma igång och renovera vår dusch (som vi sagt länge nu) när vi kan installera en så lyxig regnskogsdusch. :love:
 
Svar 1. 240 mm

Vårt styvt 150 år gamla sommarhus håller på att få dusch och innetoa.
En regnskogsdusch skulle passa perfekt!
 
1. 240 mm
2. En dusch från ovan vore dubbelt välsignad!
 
Svar:1, 240mm
Svettiga dagar blir det när man renoverar, att drömma sig bort under ett stilla sommaregn låter toppen.
 
Svar 1 -240mm

Husets enda fungerande dusch från sent sjuttiotal med brun plastslang och ett dusch huvud som är i storlek med en extra tjock humla har velat gå i pension några år nu, men då denna kämpande barnfamiljs sparbössa ekar tom året om är det blott en dröm. Om inte....
Sjuttiotalsdusch bytes mot regnskogsdusch, det låter väl som en bra deal? ;-)
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Svar: 1. 240mm

En ny regndusch skulle verkligen göra duschandet till en fröjd igen. Befintlig dusch är monterad till att passa de förra ägarna som var huvudet kortare än oss, så vi kommer inte in under munstycket utan måste alltid lossa det och hålla själv. Utöver detta så sjunger blandaren på sista versen då det enda sättet att justera värmen är genom att ändra flödet.
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn lyxig regnskogsdusch till ditt badrum

[bild]

Regnskogsduschar har blivit mäkta populära. Jämfört med en traditionell dusch får du fler valmöjligheter och en ännu mer avkopplande stund när du duschar. Regnskogsduschens vatten blandas med en viss mängd luft så att det upplevs som en riktig regnskur. Du kan själv välja hur kraftig regnskuren ska vara, allt från ett lätt sommarregn till en kraftigare och mer koncentrerad massagestråle. Dessutom har just det här takduschsetet - Hansgrohe Raindance Air 240 Comfort Showerpipe - även en praktisk handdusch för den som bara ska spola rent något lite snabbt.

Totalt värde cirka: 4 600 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna takduschsetet Hansgrohe Raindance Air 240 Comfort Showerpipe.

Fråga: Hur stort är duschhuvudet?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 240 mm
X. 250 mm
2. 260 mm

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 25 augusti.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bygghemma.se. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Bygghemma och Hansgrohe för att de sponsrar den här tävlingen.


Svar: 1: Duschhuvudet är 240 mm.
Motivering: Jag borde ha Hansgrohe Raindance Air 240 Comfort Showerpipe för att slippa gå ut när det regnar.
 
Svar: 1 - 240 mm

Motivering: Jag och Ingrid har nyligen flyttat ihop. Badrummet saknar badkar, men det ska vi ordna så småningom. Duschutrymmet har endast ett vanligt duschmunstycke med slang. Ett väldigt litet duschmunstycke faktiskt. Att få installera en regnskogsdusch till Ingrid skulle vara toppen. Det är hon värd. Så kan vi förstås duscha tillsammans också. Det blir mysigt och så sparar vi på vattnet.
 
Svar: alternativ 1, 240 mm.

Vi bygde om badrummet för drygt ett år sedan, och då monterade vi en ny, snål dusch som skulle vara bra. Problemet är att båda mina älskade damer, både frun och min 8-åriga dotter, älskar att ta långa varma duschar, och nu står jag med det dåliga samvetet för att ha gjort deras vardagslyx mindre lyxigt. Så, hur återskapa deras lyx utan att vara en total miljöbov? Gör om, gör rätt! Sätt in en regnskogsdusch!
 
Svar: 240 mm

Motivering: Det har inte regnat här på mer än en månad, så en regnskogsdusch hade satt fint, så man kommer ihåg hur det är när det regnar :)
 
Svar: 240 mm.

Jag önska mig ha en fullständig och komplet dush.
 
Regnet som faller utanför mitt fönster är vackert men iskallt. Att uppleva ett ljummet regn när som helst vore den ultimata lyxen. Går det att uppnå med Hansgrihe Raindance tro? Det tar jag gärna redan på och installerar duschen i vårt nybyggda badrum!

Svar: 1
 
Då är tävlingen om regnskogsduschen avslutad. Vinnaren är 13th Marine, grattis!

Den vinnande motiveringen löd:

"En ny regndusch skulle verkligen göra duschandet till en fröjd igen. Befintlig dusch är monterad till att passa de förra ägarna som var huvudet kortare än oss, så vi kommer inte in under munstycket utan måste alltid lossa det och hålla själv. Utöver detta så sjunger blandaren på sista versen då det enda sättet att justera värmen är genom att ändra flödet."
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Hurra! Nu blir frun (och jag) glad!
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.