Min nya dragare behövde något mellan sig och skruven.
Förpackningar med olika storlekar av bits för skruvdragare, märkta "Milwaukee Impact Duty.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
tobbbias och 2 till
  • Laddar…
ullberg
Alfredo Alfredo skrev:
Vad kostar i runda slängar en sån där jigguppsättning? För lat för att leta själv...
En bit över 1k om jag minns rätt, dock jagade jag mig inte blodig på priserna utan tog toolab rakt av som hade allt i lager och verkade ha i alla fall hyggliga priser (för att vara Tormek iaf). går säkert att få ner lite och sånt här är väl typiskt sånt man lägger på ”att köpa vida rea”-listan, men jag orkade inte vänta
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
jonmo jonmo skrev:
Min nya dragare behövde något mellan sig och skruven.
[bild]
Humm, var hittade du dom?
Ser precis ut som något jag behöver....
 
Jag hade tydliga begränsningar: behövde köpa idag, i innerstan. Blev att gå förbi Sandbergs Järn på Kammakargatan innan jobbet. De har webshop också, men man kanske kan komma över billigare annorstädes.
 
En person håller i två förpackningar med japanska sågar i en bil, antyder ett misstag vid sågning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


När man sågat i fel prylar.....
 
ullberg ullberg skrev:
En bit över 1k om jag minns rätt, dock jagade jag mig inte blodig på priserna utan tog toolab rakt av
Jag snokade runt en hel del när jag köpte mina jiggar men det blev Toolab i alla fall, dom hade både bäst pris och allt på hyllan. Köper nästan allt från Toolab om det inte blir utomlands.
 
Idag fick jag äntligen tag i riktiga limknektar. 4st lätt begagnade 1600mm från JP. Nu är bara frågan vart man skall förvara dem?

Fyra använda limknektar på 1600mm ligger ovanpå en arbetsbänk i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kashieda och 5 till
  • Laddar…
johel572 johel572 skrev:
Nu är bara frågan vart man skall förvara dem?
Jag har lite plats i min verkstad ;)
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
johel572 johel572 skrev:
Idag fick jag äntligen tag i riktiga limknektar. 4st lätt begagnade 1600mm från JP. Nu är bara frågan vart man skall förvara dem?
Jag har mina, ett drygt dussin, i en plockepinnsliknande härva. När jag behöver ha tag i en sitter den fast. Vid andra tidpunkter ramlar de dock spontant fram framför fötterna, särskilt när jag bär något tungt.
Förslår att du löser det på något annat sätt.
 
  • Gilla
pfb och 8 till
  • Laddar…
Tre olika storlekar av Peddinghaus Ultratec penhammare med röda kompositskaft på en verktygstavla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har velat ha en bra penhammare med kompositskaft ett tag, hittade Peddinghaus Ultratec på conrad.se. Det var bara lite svårt att välja vikt på hammaren men eftersom jag hade ett tillgodohavande som var på väg att löpa ut tog jag i stort sett en av varje. ;) Det blev 200, 300 och 500 gr. Som tur var avstod jag till slut 800-grammaren, med tanke på hur rejäl den på 500 gr är så är väl den stora rena smideshammaren...
Ska bli kul att få börja använda dem :).

Plockade dessutom med en väggklocka till verkstaden, det blev en radiokontrollerad digital med stora siffror, datumvisning samt hygrometer vilket känns lite vettigt i ett litet snickeri.

//Ronnie
 
  • Gilla
ceson och 4 till
  • Laddar…
johel572 johel572 skrev:
Idag fick jag äntligen tag i riktiga limknektar. 4st lätt begagnade 1600mm från JP. Nu är bara frågan vart man skall förvara dem?

[bild]
Gör nå snajdigt o häng dom på väggen!
Eller så skickar du dom till mig som tack för ett skapligt bra förslag. ;) :beer:
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Bygg ett snabbt tvingrack. Ta höjd för fler tvingar:
#4141
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Jag satte fast en stump 45-regel på en hyllkant (kortsida) medelst en limknekt. Vips så var det tvingförvaring.
 
P Pysslarn skrev:
en av varje
Helt rätt väg att gå, du börjar lära dig. Man ska inte hålla på att fatta beslut helt i onödan.
Jag har faktiskt funderat på något i den stilen själv men inte kommit till skott. Men nu har du gett mig ett fabrikat att gå på.
 
  • Gilla
pleqtiz och 1 till
  • Laddar…
jac jac skrev:
Helt rätt väg att gå, du börjar lära dig. Man ska inte hålla på att fatta beslut helt i onödan.
Jag har faktiskt funderat på något i den stilen själv men inte kommit till skott. Men nu har du gett mig ett fabrikat att gå på.
Gudarna vet att du är mitt föredöme i situationer när man måste välja; dessvärre spelar jag inte ens i korpen jämfört med dig. Men du har helt rätt — när jag inte "riktigt valde" hammare blev allt så mycket enklare!

Kul om jag inspirerat dig, en liten varning bara: söker du på hammare på conrad får du drygt 700 träffar — det blir v ä l d i g t dyrt om man inte vill välja... :D

//Ronnie
 
  • Gilla
jac och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.