Svar 1.

Den såg riktigt läcker ut på bilden och skulle höja helhetsintrycket i vårat badrum.
 
Svar. 1.

I dagsläget behövs det en skruvdragare för att kunna stänga av vattnet helt i vår dusch. Det logiska är ju givetvis en regnskogsdusch som funkar helt prima, eftersom skruvdragare ej kommer behövas då.
 
Svar 1 eftersom vi bor i ett gammalt hus som behöver renoveras i badet. Skulle vara suveränt om man kan duscha bekvämt. Tackar på förhand :)
 
Svar: 240mm

Har precis brutit upp med min sambo och måste nu bo kvar i vårt gamla hus medans hon flyttar in i det huset vi höll på att bygga med sin nya kille. En av sakerna jag nu måste fixa är just duschen. Så denna duschen skulle verkligen göra skillnad för mig, dusstom så får jag något som är bättre än i deras nya hus.
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn lyxig regnskogsdusch till ditt badrum

[bild]

Regnskogsduschar har blivit mäkta populära. Jämfört med en traditionell dusch får du fler valmöjligheter och en ännu mer avkopplande stund när du duschar. Regnskogsduschens vatten blandas med en viss mängd luft så att det upplevs som en riktig regnskur. Du kan själv välja hur kraftig regnskuren ska vara, allt från ett lätt sommarregn till en kraftigare och mer koncentrerad massagestråle. Dessutom har just det här takduschsetet - Hansgrohe Raindance Air 240 Comfort Showerpipe - även en praktisk handdusch för den som bara ska spola rent något lite snabbt.

Totalt värde cirka: 4 600 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna takduschsetet Hansgrohe Raindance Air 240 Comfort Showerpipe.

Fråga: Hur stort är duschhuvudet?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 240 mm
X. 250 mm
2. 260 mm

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 25 augusti.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bygghemma.se. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Bygghemma och Hansgrohe för att de sponsrar den här tävlingen.
1; 240mm Vi har länge letat efter en passande takduch till vårt nyrenoverde SPA och tvättstuga tror detta kan vara det vi söker och hoppas på vinst så hela familjen får njuta med Hansgrohe...
 
Svar: 240

Min frus högsta dröm är att åka till regnskogen i Amazonas men då hennes flygrädsla tagit övertaget har det inte blivit av. Min tanke är då att ta hem regnskogen till henne därför hade det ju varit en super bra början att få lite hjälp på traven. Än så länge är badrummet kaklat och inträtt med en orkidé :)
 
Svar: 1, 240mm
Det har varit så mycket annat i husbygget så vi har ännu inte hunnit köpa inredning till badrummet, så det hade varit perfekt med ett sådant här.
 
svar: 240 mm
Regnskogsdusch vore toppen, massor av saker som skulle behöva fixas i huset och att få byta ut det gulnande duschmunstycket med sin lika gulnande slang mot denna vore en dröm, lite mera lyx om så bara för morgonduschen....
 
Svar 1: 240mm

Förstår trenden med takdusch. Vore ett stort lyft för alla i vår familj att slippa fippla med duschhandtag som går sönder eller hamnar utanför barnens räckvidd.
 
Svar: 1

Kommer att passa alldeles utmärkt utanför vår kommande bastu. Ger mig även lite mer lust vad avser att avsluta det pågående badrumsprojektet...
 
Svar: 1. 240mm

En dusch som fungerar som det är tänkt vore väldigt välkommen.
 
1. 240 mm.

Jag köpte faktiskt ett duschhandtag och slang av Hansgrohe för en massa år sedan. Den va faktiskt riktigt nice. Jag hade den i många år. Jag fick byta slangen efter en 7-8år men själva handtaget levde med i över tio år. De va fin kvalitet helt enkelt. Jag saknar den fina kvalitet som man fick. Hade varit kul med en äkta Hansgrohe här i huset :)
 
Svar: 1 - 240mm
Jag har ett rum kvar i mitt "nybygge" (eller egentligen, bygga ett nytt hus innanför skalet på det gamla) med att konvertera ett gammalt stall till bostad och det är badrummet.
Rumsrenovering pågår, verktyg och byggmaterial syns, röda linjer markerar framtida duschen.

Och där har vi pratat om en dusch liknande denna, som skulle passa alldeles utmärkt.

Så nu skall jag bara få tummen ur... men jag har sagt att när jag tröttnar på att vara ute i solen så är det dags att börja jobba inne.
/Mikael S
 
Svar 1
Dusch fattas till vårt badrum som är på G. Har inte haft ett riktigt badrum på 6 år så att duscha i "regnskogen" skulle vara ett riktigt lyft !
 
Svar: 1 - 240mm


När vi flyttade in i vårt hus var man så nöjd med allt polerat krom och badrumsdetaljer anpassade för vår då lilla familj. Det dröjde dock tyvärr inte länge förrän sonen drog i duschslangen så att själva höljet gick sönder och blottade gummislangen inuti men med barn är allt förlåtet och underhåll under tiden som gått har varit riktat åt annat håll. Dessutom tillkom det två barn och varför utsätta sig för risken för upprepning med ytterligare småbarn i huset. Nu har åren gått och den blottade blå gummiduschslangen har hållit tätt framtill nyligen då en hård stril numera sprutar ner hela badrummet vid varje tvagning! En regnskogsdusch från Hansgrohe i duschutrymmet skulle igen få oss att känna sig så där nöjda med att gå in i badrummet!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.