När du ansluter till cloud, går du även in som master under activities på din knappsats och väljer anslut till cs/cloud? (Kommer inte exakt ihåg vad menyalternativet heter)
 
Japp har provat det.
En gång fick jag upp rutan connection, annars får jag bara interruption notifier communication engine opening failed, så undrar om det inte är min setup (software/dator) som ställer till det för mig.

När jag fick upp connection rutan stod den bara och snunrrade med Status : Initializing även fast jag anslöt till cs via knappsatsen.
 
A
hej! näste man på tur. köpt en agility 3, har inte installerat några kameror ännu (har två + en fönde/dörr kontakt) skulle dock behöva hjälp med att få igång kontot och ladda ner appen för att kunna styra detta genom den... har gprs och kommit så långt så jag adderat mig och min frus nr som följ mig. jag har även testat ringa och det har fungerat, samt att den står som aktiverad mot cs genom gprs. däremot ska jag registrera mig funkar det inte då den säger "the device not registered" några ideer?
 
A
Aktivera
kommunikation
med Risco Cloud
:
1.
I
programmeringsläget
välj: 1) System > 2) Kontrollera > 3) Kommunikation > Aktivera
Cloud
[Y]

förmodligen detta men vet inte hur jag kommer åt denna...
 
M
Det ska installatören göra i Elas



flippan83 skrev:
Aktivera
kommunikation
med Risco Cloud
:
1.
I
programmeringsläget
välj: 1) System > 2) Kontrollera > 3) Kommunikation > Aktivera
Cloud
[Y]

förmodligen detta men vet inte hur jag kommer åt denna...
 
A
Installatören? Det är ju jag så vitt jag vet...
 
Jag lånar tråden och frågar var ni köper era tillbehör till Agility 3? Är det lönt att börja leta utomlands?
 
Var vänlig och lägg inlägg om försäljning i delforumet
Säljes & skänkes
/Mats
Moderator
 
M Mats skrev:
Var vänlig och lägg inlägg om försäljning i delforumet
Säljes & skänkes
/Mats
Moderator
Tänkte bara vara behjälplig om han behövde delar. Lägger in det i delforumet istället.
 
A
Ordning o reda :)
 
Hej
Funderingar kring ljud i systemet och trådlös keypad

Jag har först en fundering kring dioderna i min keypad (Agillty Wireless LCD Proximity keypad)
Dioderna fungerar men ska tex inte larmdioden (Hänglåset) lysa rött när larmet är tillkopplat så att man vet att det är på när man kommer hem? Nu lyser det ett par sekunder under tillkopplingen men sen slocknar det?

När det gäller ljudet så får jag inte heller till det.
Jag har centralenhet, keypad och två sirener i systemet.

Jag vill ha en signal under tiden jag kopplar på larmet och att signalfrekvensen ska öka de sista tio sekunderna.
Tycker jag testat alla inställningar i CS som har med ljud att göra men jag får inget ljud vare sig från centralenhet eller keypad.

Keypaden ger ju signal på varje knapptryck (Otroligt irriterande för övrigt) men är knäpptyst under tillkoppling.
Den sitter ju vid entrén. Ska man inte kunna få signal från den under tillkopplingen med 10 sekundersvarningen så man vet att man ska ta sig ut?
Jag får ingen signal från centralenheten heller. (Tal och larmsignal från den funkar dock)
Den pratar när jag tillkopplar och när det är tillkopplat men ingen upprepande signal under tillkoppling

Helst skulle jag inte vilja ha något ljud alls från centralenheten (För att undvika att den kan lokaliseras vid larm) utan bara nedräkningssignal från keypaden men funkar inte det så vill jag åtminstone ha signalen från centralenheten och det måste ju gå eftersom man kan göra valet med ökad frekvens de sista sekunderna.

Vad har jag missat? De uppenbara ställena tror jag att jag labbat runt med på alla sätt och vis men kan det vara någon kombination av inställningar som är krävande för att detta ska funka ?

Har testat och betat igenom installationsmanualen 5-10 ggr säkert utan att hitta något som löser det.
Hittar ingenting om ljudinställning på keypad;en alls vilket känns väldigt märkligt. (Vill ha bort knapptryckspipen och få nedräkningssummer vid tillkoppling)

HELP!!!

Med vänlig hälsning Mats
 
Eftersom manöverpanelen är batteridriven så lyser nog dioderna bara en kort stund.
Hade dom varit tända hela tiden så hade batteriet fort tagit slut.

Kan inte se att manual/spec säger att manöverpanelen ska akustiskt indikera till/frånkoppling.
 
E etompau skrev:
Eftersom manöverpanelen är batteridriven så lyser nog dioderna bara en kort stund.
Hade dom varit tända hela tiden så hade batteriet fort tagit slut.

Kan inte se att manual/spec säger att manöverpanelen ska akustiskt indikera till/frånkoppling.
En liten diod borde ju inte dra någonting i princip men visst kan det vara så
Och det känns lite märkligt om man inte kan få summersignal från keypad:en vid tillkoppling i och med att centralenheten kan vara placerad långt från entren.

Men jag har inte heller läst er det ska finnas så det är kanske så men jag måste ju ändå kunna få denna nedräkningssummer från centralenheten, men trots att jag satt volymen på buzzer/summer till 5 så är den knäpptyst förutom det talade ljudet???
 
Har du kollat menyn "Användarfunktioner"?
Där finns en del omkring summeraktivering vid in/ut-passering.
 
Du måste in i programmeringen och bocka i "radioväckning" för manöverpanelen. Då kommer centralen skicka ut en signal till panelen när inpasseringstiden börjar som väcker upp den.

Hör av dig via PM om du vill ha assistans
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.