Tokslut och Klabbarparn, ni får mina val här i livet att se så idiotiska ut:rofl:

Dags att sätta upp stallet.

Metallsektioner för stallbygge med förborrade hål för montage, staplade på grusig mark.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

12 stycken stolpar bär upp stallet

Galvaniserade metallsektioner och en spade på marken, komponenter för att bygga upp stallet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett antal olika sektioner binder ihop stolparna.

Expanderbultar och verktyg på betongplatta vid installation av stolpar för stallbygge.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Stolparna förankras med 2 st expanderbult i plattan, viktigt att vinklarna blir rätt

Byggarbetsplats med uppsatta metallstolpar för stallkonstruktion och byggmaterial på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mått mellan stolpar lika med sektionsmåtten


Stomme till ett stall under konstruktion med stolpar och sektioner på en betongplatta i ett skogsbryn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här har jag fått upp sektioner mellan stolparna

Monteringsdetaljer för stolpar och sektioner vid uppbyggnad av stall, inklusive verktyg och fästdon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Satte stolpar själv och hade hjälp av grabben att bära sektioner, varje sektion skruvas med 6 plåtskruvar på varje sida.

Konstruktionsfasen av ett stall med stolpar och sektioner på en grusgrund med verktyg i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sektion kommer fyllas med trä i nedre och övre vänster/höger hål, mittre övre hål är till fönster. kusarna måste ju kunna titta ut.

Konstruktionsfas av ett stall med flera uppsatta metallstolpar och sektioner som binder ihop dem på en betongplatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ytterligare sektioner uppe, jobbades till solen gått ner, riktigt roligt när det räntar på snabbt. :cool:


Gubbalyckan ett litet trevligare stall (y)

.
 
  • Gilla
murak och 14 till
  • Laddar…
Racing Racing skrev:
Dags att sätta upp stallet.
Mekano för vuxna!
 
  • Gilla
Racing och 1 till
  • Laddar…
Det ser stabilt ut... :rolleyes:
 
  • Gilla
Racing
  • Laddar…
Vilket hästjobb du gör!
 
  • Gilla
Racing
  • Laddar…
Ja så var det ju det här med flagabilen som vi säger i skåne dvs bil med ett flak baktill.
Den skulle ju pimpas, uppdraget gick till JOMA reklam i Örkelljunga som fixade detta med bravur.

Text och design av TS:cool:

Vit flakbil med anpassad dekor som säger "GUBBALYCKAN - ett litet trevligare stall".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Reklamdekaler på bilflak med texten 'GUBBALYCKAN - ett lite trevligare stall' och en illustration av en häst.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Vit bil med reklamtryck för "GUBBALYCKAN - ett lite trevligare stall" och grafisk bild av en häst på motorhuven.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Vit bil med reklamdekor "GUBBLYCKAN -ett litet trevligare stall-" och bild av en stiliserad häst.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



En vit Nissan Navara med anpassad dekal som säger "GUBBALYCKAN - ett tätt trevligare stall".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Känns som man slösat bort hela sitt liv med tekniska pryttlar inom kemiindustrin istället för att släppa loss sin kreativa ådra som reklammakare :crysmile::rofl: å andra sidan hade kanske plånboken varit väldigt tunn hela tiden.

Men oavsett hur mycket plast man tejpar på så inte blir det en Raptor eller en RAM:cry:


Gubbalyckan ett litet trevligare stall(y)



.
 
  • Gilla
Gustav Fredriksson och 15 till
  • Laddar…
Racing Racing skrev:
Ja så var det ju det här med flagabilen som vi säger i skåne dvs bil med ett flak baktill.
Den skulle ju pimpas, uppdraget gick till JOMA reklam i Örkelljunga som fixade detta med bravur.

Text och design av TS:cool:

[bild]


[bild]


[bild]


[bild]


[bild]

Känns som man slösat bort hela sitt liv med tekniska pryttlar inom kemiindustrin istället för att släppa loss sin kreativa ådra som reklammakare :crysmile::rofl: å andra sidan hade kanske plånboken varit väldigt tunn hela tiden.

Men oavsett hur mycket plast man tejpar på så inte blir det en Raptor eller en RAM:cry:


Gubbalyckan ett litet trevligare stall(y)



.
Strunta i Raptor eller RAM, den ÄR JU DEKALTRIMMAD :D. Kul att du är igång igen:)
 
  • Gilla
murak och 2 till
  • Laddar…
Menade ni ”Ett lite trevligare stall”, eller kanske ”Ett litet och trevligare stall”? ;)
 
  • Gilla
Fred vom Jupiter och 4 till
  • Laddar…
elpaco, syftet med reklam är ju att få det catchy och att det ska sätta sig i huvudet på folk.
Och det verkar ju funka;)


Byggarbetsplats med uppsatta stolpar och sektioner av staket, verktyg och en bulldozer i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och så fortsätter vi sätta upp stolpar, ni ser att jag slängt tröjan, dags att skaffa sig en riktig raggarbränna.

Byggarbetsplats med uppsatta stolpar och sektioner av ett stall under konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Alla stolpar uppe utom en som hamnade i en gammal stor betongklump på gamla plattan.
Bara att bila bort och gjuta om.

Byggprojekt med en betonggrund och utspridda träplankor på en grusmark.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Formen på kurran åkte av

Byggarbetsplats med uppsatta stolpar, en vit pickup och en traktor, samt byggmaterial på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Flagabilen är numera alltid fylld med verktyg på flaget.

Konstruktionsfas av ett stall med metallstolpar och träväggar mot en klarblå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och så upp med fler sektioner för att binda ihop stolparna

Stolpar och träpanel som delvis monterats på en byggarbetsplats under en solig dag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vet inte riktigt varför fronterna på boxarna kom med bräder i.

Bild på ett avloppsrör täckt med en metallrist, omgiven av konkret som bilats bort.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tittut här kommer brunnen fram

Byggarbetsplats med uppsatta metallstolpar och träpaneler under konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Avlopp och inkommande vatten i sadelkammare

Stomme till stall med metallstolpar och träväggar under konstruktion, omgiven av natur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
'
Enda jobbiga är de 6 hålen på varje sida av sektionerna som ska borras för hand, segt:rolleyes:

Grön spindel på plastfolie, relaterat till användarens byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dagens djurbild, denna spindel har nog varit i Cryo tunnan och härjat:devilish:



Gubbalyckan ett litet trevligare stall(y)



.
 
  • Gilla
Gustav Fredriksson och 17 till
  • Laddar…
elpaco elpaco skrev:
Menade ni ”Ett lite trevligare stall”, eller kanske ”Ett litet och trevligare stall”? ;)
Jag väljer att läsa det som "ett litet [pause] trevligare stall". Funkar. Dubbelbottnat på reklamvis.
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
MultiMan
Eller så tipp-exar man bilen i efterhand. :p
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
MultiMan MultiManOriginal skrev:
Eller så tipp-exar man bilen i efterhand. :p
Lättare då att lägga till ett komma.
 
Nu har jag precis läst hit. Imponerande byggen, synd att du byggde alldeles för litet garage bara.. Men det går ju förstås att bygga en maskinhall sedan som löser problemet.
Själv byggde jag 300m2 garage, men efter några år insåg jag att det blev lite litet och byggde till 70-80m2. Tyvärr är det väl ändå i minsta laget, men jag ska försöka klara mig med det. (jag har för liten tomt)
Då har jag bara en traktor (förstås några bilar och en släpkärra). Vagnen till traktorn har jag tyvärr inte plats med i garaget, så den står ute :(
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
J j björk skrev:
Tyvärr är det väl ändå i minsta laget, men jag ska försöka klara mig med det. (jag har för liten tomt):(

Passa på att köpa grannfastigheten när den blir till salu ;) Det gjorde jag, fast mest för att hålla grannarna på avstånd :oops:
 
  • Gilla
GEGS och 2 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Jag väljer att läsa det som "ett litet [pause] trevligare stall". Funkar. Dubbelbottnat på reklamvis.
You got it(y)
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
J j björk skrev:
Nu har jag precis läst hit. Imponerande byggen, synd att du byggde alldeles för litet garage bara.. Men det går ju förstås att bygga en maskinhall sedan som löser problemet.
Själv byggde jag 300m2 garage, men efter några år insåg jag att det blev lite litet och byggde till 70-80m2. Tyvärr är det väl ändå i minsta laget, men jag ska försöka klara mig med det. (jag har för liten tomt)
Då har jag bara en traktor (förstås några bilar och en släpkärra). Vagnen till traktorn har jag tyvärr inte plats med i garaget, så den står ute :(
Ja, en enklare maskinhall får det nog byggas, måste ju göra nytt för att hålla denna tråd vid liv. Var ju inte precis planerat att man skulle ha en bunke jordbruksredskap när man byggde kåken, då skulle man ju bara finmecka lite, putsa huvkråkan och fylla på luft i däcken osv, inte hade man sett att den gamle raggarslusken skulle bli en bondjävel.
 
  • Gilla
Åsa Lund och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.