Grensågen fick jag på blodgivningen för 100 poäng (100 kr) :)
 
Är det verkligen rätt uppgifter på grillarna? Byggmax har inte vad jag kan se någon grill från Cook-it eller ens en grill för 1995:- : https://www.byggmax.se/trädgård/grill/gasolgrillar

Och denna: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=4432014 är väl ändå inte samma grill som denna: https://www.byggmax.se/trädgård/grill/gasolgrillar/gasolgrill-bbq-p153006 ?

Flera av länkarna i prisjämförelsen leder väldigt fel. T.ex grillarna går till en felaktig söksträng på Prisjakt och Gardena-grejerna går till grillkategorin.
 
Allt som finns på hornbach och bauhaus är också billigare än gekås om man använder prisgarantin.
 
  • Gilla
Eriksgatan
  • Laddar…
S Squall Leonhart skrev:
Är det verkligen rätt uppgifter på grillarna? Byggmax har inte vad jag kan se någon grill från Cook-it eller ens en grill för 1995:- : [länk]

Och denna: [länk] är väl ändå inte samma grill som denna: [länk] ?

Flera av länkarna i prisjämförelsen leder väldigt fel. T.ex grillarna går till en felaktig söksträng på Prisjakt och Gardena-grejerna går till grillkategorin.
Inte bara länkar som är fel vissa produkter säljs inte i dom affärerna som finns i artikeln.
 
F
T Polos skrev:
Allt som finns på hornbach och bauhaus är också billigare än gekås om man använder prisgarantin.
Hornbach och Bauhaus tillämpar inte prisgarantin på GeKås priser då dom inte har möjlighet att verifiera deras priser. Så nej (om det inte finns nån annan säljare som är max 10% dyrare än Gekås)
 
S
F fsn skrev:
Hornbach och Bauhaus tillämpar inte prisgarantin på GeKås priser då dom inte har möjlighet att verifiera deras priser. Så nej (om det inte finns nån annan säljare som är max 10% dyrare än Gekås)
Men har man bild på prisskylten, ska det ju räcka som bevis.
 
  • Gilla
twoody
  • Laddar…
F
S Stadsfiskalen skrev:
Men har man bild på prisskylten, ska det ju räcka som bevis.
Fast det gör det inte. Det är möjligt att dom kan göra det men hävdar att dom måste kunna verifiera det.

Jag köpte Webergrill på Hornbach med prisgaranti där en prisskylt var fotograferad. Fanns ingen webinformation och dom vägrade acceptera mitt ”bevis”. Nu skötte Hornbach det snyggt och ringde mot alla odds upp den andra butiken och fick priset verifierat på telefon men det är inget som skulle funka mot Gekås.
 
Jag tror fiskars grensax faktiskt också är billigare på GeKås. Den kostar nog nämligen 199:-. Det står på skylten .. :)
 
MultiMan
Ja, det verkar ha gått lite för fort med artikeln.
 
Så här är det. Sedan vi gjorde undersökningen har Byggmax tagit bort den första grillen från sin hemsida och från Prisjakt. Berätta gärna om ni ser grillen när ni är där, det skulle vara intressant att se om den finns på något varuhus. Vad gäller övriga länkar så gjorde vårt system om dem automatiskt så att de blev fel av någon anledning. Nu har vi gått igenom alla igen och gjort ett fix så att de funkar. Vi ber om ursäkt för strulet.
 
Redigerat:
J
Gardena Roll-up 30m finns inte på Prisjakt och jämförs fel. Den ni jämför med är 35m och batteridriven inrullning och bör därmed vara betydligt dyrare än en gammal manuell 30m, dessutom med andra tillbehör.

Reagerade på det eftersom jag själv köpte 35m manuell förra året på Clas Ohlson för 1495kr. Också en helt annan variant än den på Gekås alltså, men mer rättvis jämförelse än en batteridriven. Finns säkert billigare nu.
 
F fsn skrev:
Hornbach och Bauhaus tillämpar inte prisgarantin på GeKås priser då dom inte har möjlighet att verifiera deras priser. Så nej (om det inte finns nån annan säljare som är max 10% dyrare än Gekås)
Har handlat på båda med bild i mobil.
 
Fortfarande fel på länkar och produkter som det jämförs med.
 
F
T Polos skrev:
Har handlat på båda med bild i mobil.
Vad bra, då ringer jag dig nästa gång det inte funkar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.