Svar: Tyskland.
”Även en gräsplätt av mindre mått - kräver sin klippning om den ska va flott. Själv tar jag hellre en fika i solen - Loopo gör jobbet, jag chillar i stolen!”
 
Svar: 1. Tyskland
Då renoveringen av huset tar all fritid i anspråk och gräset frodas i den nylagda jorden på baksidan är en robotklippare den räddande ängel som skulle få vår tomt att bli lika fin som vi önskade oss när vi gjorde i ordning den efter förra årets dränering.
 
Svar: tyskland

Skulle passa perfekt på tomten. Jag har idag en gammal gräsklippare som låter och går mer och mer sönder. Går även på bensin så hade varit trevligt med något elektriskt.

Jag klippet även en liten del av grannens tomt då hon är gammal och har svårt att komma dit. Hade varit skönt om klipparen kunde ta allt sp har jag tid att hjälpa henne med annat i trädgården.
 
Svar 1 Tyskland
Jag vill vinna denna vinst av flera andledningar.
  1. TID. I vårat stressade samhälle så är tiden dyrbar så eftersom en vanlig Svensson lägger minst en vecka per år på gräsklippning så vill jag gärna lägga den tiden på bygga på huset.
  2. Grannfriden. Att klippa gräset i vårat radhusområde stör grannar, kanske inte jättemycket men en robot är helt ljudlös samt är ”ballfaktorn” hög.
  3. Finare matta. Mattan klipps regelbundet och resultatet av mattan blir mycket bättre, eftersom du slipper klippa så kan du lägga lite tid på te x gödsling och skötsel av mattan.
  4. Skadedjur. Vad jag hört så slipper man mördarsniglar för att mattan klipps regelbundet ,sorkar och mullvaden ska också skrämmas av elslingan. Hoppas också att alla rådjur som äter upp barnens jordgubbar skräms iväg av roboten.
  5. Vi har idag den 15 juni träbröllop och ja ska ge något av trä till min bättre hälft, men jag tror det går bra med något i plast också.
 
1. Tyskland.
En lite mindre klippare vore perfekt hos morsan där delar av tomten ligger på olika nivåer medans den största delen av gräsmatta finns på en plan yta. Tänk att alltid ha en nyklippt matta så grannarna kan avundas.
 
Rätt svar: Tyskland. Efter att i åratal kämpat med en gräsklippare av äldre modell skulle en robotgräsklippare hjälpa till från morgon och till kväll, nu kan jag ta det lugnt och lojt se på när robotgräsklipparen aldrig slutar att gå.
 
1. Tyskland

Det skulle vara otroligt skönt att slippa bära hq:n fram och tillbaka till framsidan där denna skulle kunna bo istället.
 
Svar: Tyskland

Jag med min pollenallergi...
Med en robotgräsklippare skulle jag kunna känna mig fri.
En klippare ifrån Wolf garten skulle skänka mig lycka må ni tro.
Jag skulle sitta i en solstol och på den och lyckligt glo.
Kanske skulle jag äta en god glass,
vinka till grannen och hojta - så här klipper man gräset med klass!!
Håller både tummar och tår,
för att just jag denna effektiva lilla klippare får!
 
Tyskland

Och vi har en avsides gräsyta som skulle vara perfekt att få klippt utan att behöva dra dit den stora klipparen.
 
1. Tyskland

Med all pågående renovering har tyvärr trädgården fått stå åt sidan. En robotgräsklippare hade räddat upp trädgården något så både vi och grannarna kan glädjas!
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn robotgräsklippare för mindre ytor

[bild]

Grässäsongen har kommit igång ordentligt och många har nog redan hunnit tröttna på att klippa gräset. Veckans vinnare kan ägna den tiden åt att dricka kaffe i hängmattan istället eftersom den tar hem en Wolf Garten Loopo S150 och tillhörande installationsmaterial. Den här kompakta robotgräsklipparen klipper gräsmattor upp till 250 kvadratmeter, och klarar flera zoner.

Totalt värde cirka: 5 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Var tillverkas produkterna från Wolf Garten?
Svaret hittar du här: [länk]

1. Tyskland
X. Kina
2. Holland

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 15 juni.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Wolf Garten. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Wolf Garten för att de sponsrar den här tävlingen.
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn robotgräsklippare för mindre ytor

[bild]

Grässäsongen har kommit igång ordentligt och många har nog redan hunnit tröttna på att klippa gräset. Veckans vinnare kan ägna den tiden åt att dricka kaffe i hängmattan istället eftersom den tar hem en Wolf Garten Loopo S150 och tillhörande installationsmaterial. Den här kompakta robotgräsklipparen klipper gräsmattor upp till 250 kvadratmeter, och klarar flera zoner.

Totalt värde cirka: 5 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Var tillverkas produkterna från Wolf Garten?
Svaret hittar du här: [länk]

1. Tyskland
X. Kina
2. Holland

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 15 juni.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Wolf Garten. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Wolf Garten för att de sponsrar den här tävlingen.
Tyskland :)

"Nu när sommaren har kommit och trädgården kallar,

så många sysslor vi knappt här hemma pallar.

Och om man nu kanske är en bra tippare,

tror jag att detta för oss är en riktigt bra gräsklippare.

Med denna flitiga och hjälpsamma gåva,

kan vi lugnt och skönt mellan barnnattningar kan få sova"
 
Tyskland.

Vilken perfekt polare till hönsen i vår lilla trädgård! Med en lyxig robotgräsklippare och höns kommer vår gräsmatta att sprudla
 
Många tävlande denna veckan, vad roligt! Det har tagit sin lilla tid att gå igenom alla och komma fram till en enda vinnare, men nu är det gjort. Veckans vinnare är ingen mindre än Johanlidman. Stort grattis! Det verkar som att du slipper klippa gräset manuellt framöver. Vi håller tummarna för att det går bra med er lilla knodd.

Motivering: Vi behöver denna gräsklippare då vi precis kommit från sjukhuset efter 3 månaders sjukhusvistelse av våran lill nyfödda son som inte får vistas i solen pga sjukdom/medicinering och kräver att två personer konstant finns vid hans sida utifall något livsavgörande händer där vi måste utöva första hjälpen i väntan på ambulans, därav har vi inte tiden att kunna sköta om våran gräsmatta som den så väl behöver.
 
  • Gilla
Nyblivenhusägare123 och 6 till
  • Laddar…
Grattis och krya på den lilla! <3
 
Tyskland
" En Wolf garten loopo går för egen
maskin,
miljövänlig gräsklippning utan
bensin!"
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.