Svar: 1. Tyskland
Motivering: Önska vinna så att jag kan sätta svenska vimplar på robotgräsklipparen under Sveriges matchdagar i stundande fotbolls-VM i Ryssland :)
 
Rätt svar: Tyskland

Motiveting: Vi är i stort behov av denna robot, eftersom våra barn drömmer om ett litet husdjur som äter upp gräset i trädgården.
 
Tyskland.
Vi flyttade till nytt hus i månadsskiftet, med större gräsmatta än tidigare. Planen var att renovera kök och badrum. Men så förra veckan satte jag på vattenutkastaren ute och hallen fylls med vatten. Vattnet måste runnit under tvättstugan för att komma upp under tröskeln till hallen. Så vi får se vad som är i störst behov av att renoveras. Det som skulle bli så roligt att flytta blev ganska fort ångest och massa samtal med försäkringsbolag.
Så en liten robot hade suttit ganska fint nu.
 
Svar: Tyskland

Med två småbarn och varsitt heltidsjobb kommer tyvärr gräsklippning ganska långt ner på prioriteringslistan. Följden blir att gräsmattan nu ser ut mer som en maskrosodling än en gräsmatta. Med en robotgräsklippare skulle man kanske slippa skämmas när man träffar på grannarna!
 
R
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn robotgräsklippare för mindre ytor

[bild]

Grässäsongen har kommit igång ordentligt och många har nog redan hunnit tröttna på att klippa gräset. Veckans vinnare kan ägna den tiden åt att dricka kaffe i hängmattan istället eftersom den tar hem en Wolf Garten Loopo S150 och tillhörande installationsmaterial. Den här kompakta robotgräsklipparen klipper gräsmattor upp till 250 kvadratmeter, och klarar flera zoner.

Totalt värde cirka: 5 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Var tillverkas produkterna från Wolf Garten?
Svaret hittar du här: [länk]

1. Tyskland
X. Kina
2. Holland

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 15 juni.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Wolf Garten. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Wolf Garten för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar Tyskland

Jo det är så att vi skall nyanlägga gräsplåtten (200m2) baki huset efter en dränering som sargade allt.
Vi har en jättegammal Stigaklippare som bullrar och ryker och skrämmer slag på barn fåglar och grannar. Tänk vilken frid det blir och vad fin vår plätt kommer att bli med detta lilla underverk.
Häls
RUOSTU
 
1. Tyskland.
Denna röda nyckelpiga i magnum format skulle matcha de vita möblerna och se till att möberna syns på hräsmattan.
 
Rätt svar: Tyskland

Vår lilla gräsmatta fick först hålla tillgodo med en handjagare innan buskar, träd, odlingslådor och rabatter gjorde det alltför omständigt att ta sig runt trädgården och den fick därmed byta plats med en elektrisk motsvarighet. Med tiden har träden vuxit upp, buskar tillkommit och skrymmande studsmatta tagit plats vilket gör gräsklippningen till en övning i mänsklig flexibilitet och frustration när man ska ta sig fram med maskin och tillhörande sladd. Nästa steg i evolutionen måste ju vara att låta en robot ta hand om gräsklippningen så att man i sin jakt på perfektion slipper avbrutna trädgrenar, krusbärstaggar i armarna och ryggskott på grund av för stor studsmatta i förhållande till gräsmatta.
 
Svar: Tyskland

Motivering:
Med heltidsjobb och utöver det ett eget företag, helrenovering av en större villa och stundande nedkomst av ett andra barn, så vore det fantastiskt om gräsklippningen i alla fall skötte sig själv. Skulle vilja skriva mer ingående och utvecklad motivering, men jag tror inte att jag har tid till det ens ;)
 
A
Svar: tyskland

Ett perfekt tillskott för att bekämpa kirskålen som tar över mer och mer.
 
Svar Tyskland

Jag skulle ge den till mina morföräldrar. De har en sommarstuga med en hel del gräs och nu när de börjar bli äldre finns inte riktigt orken till gräsklippning.

Den här roboten skulle verkligen underlätta
 
Svar: Tyskland.

Trädäcket är byggt, uppfarten är anlagd, rabatterna avgränsade. Gräsmattan är minst sagt avundsjuk och skulle må bra av lite robotgräsklipparkärlek. Hittills har den klippts av en inte så slipad handjagare.
 
Svar: 1. Tyskland

VI har 5500 kvadrat uppdelat på två orter, var och en med minst tre distinkta platser att klippa. Det sägs att robotarna kommer ta världsherravälde när singulariteten inträffar; jag är OK med det, bara de hjälper mig klippa gräset tills dess!
 
Svar: 1, Tyskland.

Efter mitt senaste byggprojekt så har jag ganska exakt 250m2 gräsmatta kvar på tomten, så denna klipparen hade passat perfect.
Med en robot gräsklippare så blir husfriden bättre då jag inte längre kommer få skäll för att gräset är oklippt. Och jag kan fokusera på roligare saker, så som att bygga och uppdatera mina projekt trådar här på forumet!
Jag har även tre små barn som skulle bli glada om gräsmattan var i bättre skick så de slapp få fästingar hela tiden från det ibland lite för långa gräset.
 
1. Tyskland

Perfekt hjälpreda i en stressig vardag, skulle underlätta och göra att man har en mindre sak att tänka på under sommaren!
 
Svar: Tyskland.

Motivering: Jag älskar en fin gräsmatta och hatar att klippa den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.