Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn robotgräsklippare för mindre ytor

[bild]

Grässäsongen har kommit igång ordentligt och många har nog redan hunnit tröttna på att klippa gräset. Veckans vinnare kan ägna den tiden åt att dricka kaffe i hängmattan istället eftersom den tar hem en Wolf Garten Loopo S150 och tillhörande installationsmaterial. Den här kompakta robotgräsklipparen klipper gräsmattor upp till 250 kvadratmeter, och klarar flera zoner.

Totalt värde cirka: 5 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Var tillverkas produkterna från Wolf Garten?
Svaret hittar du här: [länk]

1. Tyskland
X. Kina
2. Holland

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 15 juni.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Wolf Garten. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Wolf Garten för att de sponsrar den här tävlingen.
Tyskland

Perfekt present till småbarnsföräldrar som inte riktigt hinner med trädgården längre.
 
Svar: alt.1 Tyskland

Med en vinst skulle ryggen tacka och vara glad att slippa kånka och bära den elektriska klipparen över berg och trappor till tomtens bakre gräsmatta. Dit man förutom gräsklipparen också måste dra två förlängningskablar varje gång det är dags för klippning. Av "naturliga orsaker" (då ryggen inte riktigt vill) blir inte denna del klippt lika ofta som den större gräsmattan på tomtens infartssida, trots att det är den bakre gräsmattan som man ser och har som utsikt från vår altan.
 
Rätt svar: 1, Tyskland
Jag skulle så gärna vilja prova en robotgräsklippare då vår trädgård, framför allt gräsmatta, tar mycket tid så här års från övrig renovering av vårt hus! Det är mycket invändigt som nu måste skjutas upp då utomhussäsongen drog igång med buller och bång innan vi hunnit klart med husrenoveringen.
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn robotgräsklippare för mindre ytor

[bild]

Grässäsongen har kommit igång ordentligt och många har nog redan hunnit tröttna på att klippa gräset. Veckans vinnare kan ägna den tiden åt att dricka kaffe i hängmattan istället eftersom den tar hem en Wolf Garten Loopo S150 och tillhörande installationsmaterial. Den här kompakta robotgräsklipparen klipper gräsmattor upp till 250 kvadratmeter, och klarar flera zoner.

Totalt värde cirka: 5 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Var tillverkas produkterna från Wolf Garten?
Svaret hittar du här: [länk]

1. Tyskland
X. Kina
2. Holland

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 15 juni.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Wolf Garten. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Wolf Garten för att de sponsrar den här tävlingen.
I Tyskland.
Så innerligt trött jag är,
gräsklippningen på mig tär.
Varje sommar samma sak,
denna syssla gör mig spak.
Jag vill nu ha en maskin rejäl,
kan komma på ganska många skäl.
Låt mig klippa med er evighetsmaskin,
robotklipparen hjälper mig hålla gräsmattan fin
 
Rätt svar: 1. Tyskland

Jag har en fyraårig robotfantast som innerligt önskar sig en robotgräsklippare. Det tar evigheter att gå genom kvarteret då vi måste stanna och titta på alla andras robotgräsklippare. Jag har innan tyckt att det är lite överkurs med en robotgräsklippare då vår tomt endast är 168kvm men en sån här robot som är anpassad för små tomter vore toppen!
 
Tyskland!

Jag har en dröm om en gudagåva,
en fantastisk vision jag ser framför mig när jag ska sova.
Den är snygg och kraftfull och äter gräs med aptit.
Den är smidig och snäll mot miljön – ja en riktig godbit.
Ryggbesvär och trädgårdsarbete är ingen bra kombination,
så här behövs verkligen en pålitlig gräsklipparkompanjon.
Maskrosinvasionen är med bekämpning snart ett minne blott,
mossan, den har vi också snart fått bort.
Så, nu hoppas jag det vankas perfekta 220 kvm gräsmatta snart,
denna sommar blir det alldeles underbart!
Trädgården ansar min nya bästis så fin och så grann.
Drömmen skulle bli sann om jag Loopo från Wolf Garten vann!
 
  • Gilla
olsg123
  • Laddar…
Rätt svar är Tyskland
Jag behöver den lilla gräsklipparen runt mina odlingar.
Det är så mysigt att gå runt och pila med blommorna och mina grönsaker. Men tyvärr inte kul att klippa gräset som växer.
Jag lovar att klipparen skulle få ett bra hem och få mycket kärlek
 
Rätt svar: 1. Tyskland

Motivering: skulle vara skönt att få mer tid med familjen.
 
Tillverkad i Tyskland.
Kan leka med barnen medan gräsklipparen jobbar.
 
Svar: 1. Tyskland

Motivering:
No more klippa gräset debatt,
no more gräsmattan är eftersatt,
Vaknar istället glatt med ett skratt,
Wolf Garten Loopo jobbar nämligen natt.
 
1. Tyskland

Köpte mitt första hus för två år sedan, bodde i lägenhet före det.
Det var väldigt skönt att flytta till ett hus med en egen trädgård, det finns en härlig frihetskänsla i att gå barfota över en gräsmatta.
Eftersom vår gräsmatta är förhållandevis liten, så har jag valt att fortsätta använda den handjagare som vi köpte över när vi köpte huset. Men det är ytterst svårt att upprätthålla den kvalité på gräsmattan som jag vill ha med den. Den klipper dåligt och ojämnt, dröjer man med att klippa (jobbar på annan ort och har en liten grabb på tre månader så tiden springer ifrån mig) så blir det så fruktansvärt tungt, och man måste klippa flera gånger eftersom handjagaren inte klarar av lite längre gräs.
En robotgräsklippare hade hjälpt mig och så småningom grabben med den där frihetskänslan av att gå barfota på en gräsmatta.
 
Svar : 1) Tyskland
Jag är less på att gå och klippa gräs och överblommad klöver ,
en Wolf Garten Loopo S150 är precis vad jag behöver .
Livet är för kort
för att på tråkiga saker kastas bort.
Med en robotgräsklippare kan jag ta vara på sommaren och spara massor av tid,
njuta och hela familjen får sinnesfrid,
 
Svaret är Tyskland!

Hemmet är för oss ett fridfullt palats,
Men trädgården är ofta en slitsam plats.
Blommor, gröna gräsmattor och nyckelpigor i all ära,
men något på gården får oss mest att svära.
När vi drar fram det gamla åbäket till gräsklipparmaskin,
gör vi det med vår allra tråkigaste min.
Ojämn, högljudd och startar knappt,
högsta drömmen är en robot som fixar jobbet smidigt och snabbt
Då kunde vi lagt gräsklippartiden på en roligare syssla
Som att odla, plantera och i rabatterna pyssla
 
Svar: 1. Tyskland

Bästa tiden är nu! Älskar att fixa och greja inför semestern... blommor ska planteras, frön sättas i jorden... allt medan barnen springer nakna i vattenspridaren. Mitt i allt ser jag långa maskrosor sticka upp i vår gräsmatta, lägger mitt största intresse åt sidan för att dra igång farfars gamla gräsklippare så att axeln nästan går ur led. Det är skönt när det är klart men jag skulle hellre leka med barnen och fortsätta fixa i trädgården som är mitt allra största intresse. Gräsmattan skulle må bra och jag skulle må toppen!
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn robotgräsklippare för mindre ytor

[bild]

Grässäsongen har kommit igång ordentligt och många har nog redan hunnit tröttna på att klippa gräset. Veckans vinnare kan ägna den tiden åt att dricka kaffe i hängmattan istället eftersom den tar hem en Wolf Garten Loopo S150 och tillhörande installationsmaterial. Den här kompakta robotgräsklipparen klipper gräsmattor upp till 250 kvadratmeter, och klarar flera zoner.

Totalt värde cirka: 5 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Var tillverkas produkterna från Wolf Garten?
Svaret hittar du här: [länk]

1. Tyskland
X. Kina
2. Holland

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 15 juni.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Wolf Garten. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Wolf Garten för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.