Stickan56
Helt galet, jag betalar gärna några tusen för att få köra grävmaskin.:D

Stickan
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Och ytterligare några tusen för att få träna på gym... Tänk vad mycket pengar man kan spara bara man har en schysst spade.(y)
 
  • Gilla
245 Lux och 7 till
  • Laddar…
En tumme upp! Var gör du av allt som du gräver upp?
 
T tobbbias skrev:
Haha, jag är mycket nyfiken på din Kalle Anka lösning!? Kan du inte ta några bilder utifrån också? :)

Tycker också, epw skriver, att man kommer väldigt mkt fortare i mål om man använder riktiga grävmaskiner. Men samtidigt är en gemensam resa inget fel det heller:) dock är krokiga ryggar och pajade leder väldigt ovärt:rolleyes:

Kör hårt(y)
Gäller att ha bra hållning. Men efter ett par dagar så sitter det i ryggmärgen. Jag har haft en del nackproblem så jag behöver träna ryggen alltid. Sedan tycker jag det är rätt kul att gräva med.

Jag har mer bilden. Tyvärr har ett gäng bilder kommit bort i ett mobiltelefon haveri. Så de saknas lite av processen tyvärr.
 
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
M matsv201 skrev:
Efter att grävt ut dräneringen på gamla huset och grunden till utbyggnaden på den nya delen tänkte börja jag gräva ut en pol ned hjälp av en skyffel och en gräsklippar vagn förra sommaren.

480x280 och 160 cm djup isolerad betongpool. Så jag tog en spade, skyffel och började gräva. Hur lång tid kan de ta, blir ju bara runt 25 kubikmeter och... 50 ton...
Galet imponerad av ditt arbete! Keep up the Good work, ska bli intressant att följa och se hur det kommer gå med arbetet. :D
 
Ska du ha en 280cm bred pool? Den blir smal för badlek tyvärr.....gräv bredare!
 
F fsn skrev:
Jag gillar kärran till gräsklipparen. Var hittar man en sån för rätt pengar?
Till rätt pengar...tror nog inte de är möjligt. Den var ganska dyr. Den var dock enormt mycket bättre än den jag hade tidigare. Om man ska köra jord, sand eller grus finns det inte riktigt något alternativ. Jag har monterat på ett kul-drag på den nu med så de är lite stabilare.
 
  • Gilla
Crebel
  • Laddar…
C cjnilsson skrev:
En tumme upp! Var gör du av allt som du gräver upp?
Sorterar upp det. Det som innehåller mest sand använder jag och fylla gräsmattan med där det är hål.

Det som var jord hamnar i grönsakslandet så de kom upp 15 cm eller något.

Leran la jag en hög brevid, de har blivit fyllnadsmassor nu
 
  • Gilla
thorflot och 1 till
  • Laddar…
Detta var efter ungefär 6 veckors arbete, varav 5 veckor var efter jobbet och 1 vecka var på semestern
 
  • Halvfärdig uteplats med vita plattor och skyddande presenningar med utsikt över en grävd trädgård.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Utsikt över en pågående grundläggning för ett byggprojekt, taget genom ett fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Nyfniken och 6 till
  • Laddar…
F
M matsv201 skrev:
Detta var efter ungefär 6 veckors arbete, varav 5 veckor var efter jobbet och 1 vecka var på semestern
Fan mannen, du skall inte ha nån, och framförallt inte barn i närheten av vertikal armering utan säkerhetsbockad ända på b-järnen. Det är livsfarligt om man ramlar, rena medeltidsbestraffning. Inte OK.
 
  • Gilla
Husgubbe och 12 till
  • Laddar…
Ujuj, det är motion och träning på hög nivå! Imponerande..

Vi själva brukar leja ut grävningen till folk med maskiner. Vi insåg fort efter ett avloppsproblem.. att det var en av de "billigare" sakerna att leja ut (man orkar inte alltid göra allt med hus/gård/trädgård). Så efter det så ringer vi samma grävare :)

Gräsklipparkärror är bra till mycket hehe, gäller bara att vara lite påhittig :)

Önskar dig ett stort lycka till och var försiktig med ryggen!
Med vänlig hälsning, Sandra
 
  • Gilla
Filip94
  • Laddar…
När jag ser ditt slitsamma arbete blir jag imponerad (y)
Så finns det veklingar som anlitar grävmaskin ;)
Tänker också på min framlidne far som handgrävt hela källaren i huset jag tagit över, och bor i. Sådär 140 kubik. Tog nog sin lilla tid.
 
  • Gilla
ylven och 2 till
  • Laddar…
haha tack MagHam, de värmer ;)
 
  • Gilla
MagHam
  • Laddar…
Fantastiskt jobb men snälla låt inte barnen leka i närheten av armeringen som sticker upp. Den kan sluta riktigt illa om din dotter trampar snett och ramlar på dem.
 
  • Gilla
MagHam
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
haha tack MagHam, de värmer ;)
Ja, du såg min blink-smiley också hoppas jag
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.