Svar 1. Tyskland
Motivering, jag har letat efter något som kan skrämma hjortarna på landet, denna blir en perfekt vaktpatrull :). Kanske kan den klippa lite gräs samtidigt också.
 
Svar 1. Tyskland.

Exakt vad min lilla trädgård skulle behöva, detta utan slit och tråk!
 
1. Tyskland

Om jag vinner så planerar jag att ge denna till min systers familj som har ett kedjehus. På baksidan så har de just bestämt sig för att dela en robot med de närmsta grannarna, men framsidan måste ju också klippas. Där går det inte dela klippare med grannarna (garageinfarterna delar av gräsmattorna) och alternativet till att klippa gräs är att inte ha någon gräsmatta alls (så som en del av deras grannar har löst det, men de vill ha buskar och gräs även på framsidan av huset).
 
Svar: 1, Tyskland

Vår framsida på huset som syns utåt gatan har en gräsmatta lagom stor för denna robot.
Då ser trädgården välvårdad ut för förbipasserande i alla fall. Att sedan baksidan inte är lika välklippt och fin får man stå ut med :)
Dessutom är jag väldigt fascinerad av att titta på robotgräsklippare och hur smart de arbetar.
Bra semesterunderhållning :)
 
Tyskland!

Vår lilla täppa i skogen behöver hjälp av någon som fästingar inte fäster på.
 
1. Tyskland

Skönt att kunna lägga klipptid på annat men ändå belönas med en fin matta.
 
Svar : Tyskland

Motivering : Vi planterade 75m ny häck ut mot en åker för ett par år sen, men sorkerna äter upp den :cry: Vi behöver klipparen som vaktpatrull !
 
Svar : Tyskland

Motivering:
Sniglar, kråkor, duvor och kaniner,
Tulpaner, tistlar och blå lupiner
strimlas lätt i dessa små maskiner.

När sedan äntligen slaktaren tar paus
präglas tomten av ett blodigt kaos.
Kan någon vad som hänt fatta?
Jo, gräset har blivit kort på din matta.
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn robotgräsklippare för mindre ytor

[bild]

Grässäsongen har kommit igång ordentligt och många har nog redan hunnit tröttna på att klippa gräset. Veckans vinnare kan ägna den tiden åt att dricka kaffe i hängmattan istället eftersom den tar hem en Wolf Garten Loopo S150 och tillhörande installationsmaterial. Den här kompakta robotgräsklipparen klipper gräsmattor upp till 250 kvadratmeter, och klarar flera zoner.

Totalt värde cirka: 5 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Var tillverkas produkterna från Wolf Garten?
Svaret hittar du här: [länk]

1. Tyskland
X. Kina
2. Holland

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 15 juni.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Wolf Garten. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Wolf Garten för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar :1 tyskland
Med en familj full av pollenalergiker hade en robot som denna varit guld värd.
 
Svar: Tyskland

En gräsmatta vid en sjö som dessutom lider av övergödning måste klippas hela tiden. En Wolf skulle hjälpa oss galant!
 
1. Tyskland

Min sambo och tillika mamma till min 10 månaders dotter gick bort för drygt en månad sen. En Wolf Garten Loopo skulle ge mig tiden, som jag inte längre har, till att ta hand om min gräsmatta.
 
Svar: Tyskland

Vår lilla gräsmatta som är kvar efter ombyggnaden kan man nästan klippa med nagelsax. Men min underbara granne, ensamstående med tre barn, varav en med svåra funktionshinder, skulle behöva lite assistans, och då kan den klippa båda våra tomter!
 
Svar: Tyskland

Motivation: Avstått från att köpa robotgräsklippare på grund av nyfiken hund, men vi var tvungna att låta henne somna in för några veckor sedan Nu hindrar i stället föräldraledighet och dess ekonomi, så det skulle verkligen passa bra att vinna en klippare!
 
Svar 1, tyskland.

Tyvärr är vår gräsmatta för stor för den lilla krabaten. Skulle jag däremot vinna den så kommer jag att installera den hos mina svärföräldrars hus. De ställer alltid upp på oss med barnvakt middagar osv.
Så skulle vi kunna göra något tillbaka för att underlätta deras vardag så skulle jag gladeligen göra det.

Naturligtvis kommer jag bjuda på en diger recension på forumet.
 
1: Tyskland!

Eftersom vi tyckte att vi hade större behov av en gräsklippare än mina svärföräldrar så blev de utan. Bara sådär!

Vi blev med stor gård med betydligt större gräsytor än deras lilla radhusbakgård.
Så med denna gräsklippare skulle svärföräldrarna kunna lägga tiden de besparar på gräsklippning genom att komma till oss och klippa gräset!
Så bygger vi på huset! ;):coffee:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.