Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn robotgräsklippare för mindre ytor

[bild]

Grässäsongen har kommit igång ordentligt och många har nog redan hunnit tröttna på att klippa gräset. Veckans vinnare kan ägna den tiden åt att dricka kaffe i hängmattan istället eftersom den tar hem en Wolf Garten Loopo S150 och tillhörande installationsmaterial. Den här kompakta robotgräsklipparen klipper gräsmattor upp till 250 kvadratmeter, och klarar flera zoner.

Totalt värde cirka: 5 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Var tillverkas produkterna från Wolf Garten?
Svaret hittar du här: [länk]

1. Tyskland
X. Kina
2. Holland

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 15 juni.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Wolf Garten. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Wolf Garten för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar: 1, Tyskland

Motivering: Varför köpa en gräsklippare tänkt till större ytor när du har precis max 250? Så perfekt att denna kommit ut på marknaden, min gräsmatta längtar!
 
Lattematte Lattematte skrev:
Svar: 1, Tyskland

Motivering: Varför köpa en gräsklippare tänkt till större ytor när du har precis max 250? Så perfekt att denna kommit ut på marknaden, min gräsmatta längtar!
Tillägg: Jag har nu läst in mig på roboten och ser att batteriet är av bly syra. Kommer därför dra tillbaka mitt tävlingsbidrag. Tack ändå och hoppas ni tävlar ut en robot med miljövänligare innehåll snart! Tack för en bra sajt.
 
Rätt svar: Tyskland

Åskan tog vår automower och vi behöver en ny...!
 
Tyskland

Har länge funderat på en robotgräsklippare men alltid tyckt dom varit för dyra. Med en sådan här hade jag istället kunna lägga den tiden det tar att klippa gräsmattan på vår son istället. Värdefull tid då det ändå finns tillräckligt med annat att ta hand om i hemmet! :)
 
  • Gilla
Hapsdog
  • Laddar…
1: Tyskland
Jag är dock 100% övertygad om att Robotgräsklipparen inte kommer därifrån (vilket inte betyder att den inte är bra)
Passar perfekt till min storlek av gräsmatta. Den vanliga gräsklipparen (min son) lär inte bo kvar så länge till och klipper heller inte så ofta som jag vill.
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn robotgräsklippare för mindre ytor

[bild]

Grässäsongen har kommit igång ordentligt och många har nog redan hunnit tröttna på att klippa gräset. Veckans vinnare kan ägna den tiden åt att dricka kaffe i hängmattan istället eftersom den tar hem en Wolf Garten Loopo S150 och tillhörande installationsmaterial. Den här kompakta robotgräsklipparen klipper gräsmattor upp till 250 kvadratmeter, och klarar flera zoner.

Totalt värde cirka: 5 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Var tillverkas produkterna från Wolf Garten?
Svaret hittar du här: [länk]

1. Tyskland
X. Kina
2. Holland

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 15 juni.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Wolf Garten. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Wolf Garten för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar: Tyskland

Motivering: Med en 1-åring hemma vore det väldigt skönt med en ständigt nyklippt gräsmatta så att fästingarna inte trivs.

Hälsningar
Samuel
 
Hej, svaret är Tyskland ,
Vi har precis anlagt en ny liten gräsmatta och den ända gräsklipparen vi har är en som jag fick från 80 talet, så är i behov av en nyare. Skulle bli sjukt glada om vi vann. :)
 
Redigerat:
1. Tyskland

Klipper idag på 5 olika ställen med staket emellan. Tar mellan 2 och 4 timmar beroende på kantklippning etc. Har idag två motor klippare med och utan drivning som jag går runt med. Har därför funderat på att köpa in flera små robotar då ytorna är så uppdelade. Vore schysst att vinna en och se hur det fungerar, så kan jag sen utöka med ett par till.
 
Rätt svar är Tyskland.
Den skulle underlätta vårat liv! Med 3 småbarn känns det som att tiden inte alltid räcker till, och gräsmattan blir ofta lidande. Vi har en Wolf-Garten grästrimmer sen tidigare som vi är väldigt nöjda med.
Tysk ingenjörskost när den är som bäst! :)
 
Svar: Tyskland
Motivering: Jag och min bror har äntligen motiverat våra snart 80-åriga föräldrar att sälja sitt 1,5 planshus med tillhörande jätteträdgård och stora gräsmattor till förmån för ett enplans bostadsrättsparhus med en liten behändig gräsmatta. Jag skulle vilja ge dem en robotgräsklippare, så att de verkligen känner att de har all möjlighet i världen att bara njuta av livet, utan alla de måsten som de slitit med de senaste åren när orken börjat tryta. Det hade skänkt mig glädje!
 
Tyskland! Vi håller på och anlägger en platt och fin gräsmatta intill vårt nybyggda hus. En robotgräsklippare skulle sitta fint!

Vi har två små barn och behöver tid till andra saker än att klippa gräset de kommande åren :)
 
1: Tyskland

Motivation:
Vil gerne være med til at udbrede "robotklipperbølgen". Hvor jeg bor er de ikke særlig udbredt. Har selv en og er rigtig glad for den. Alle indlæggene kan jeg være med på. Der er alle gode grunde til at anskaffe sig en robotklipper. Jeg ville gerne forære en klipper til en nabo eller en ven på vejen. Der er en genbo i nærheden som har en benzinklipper. Den larmer som en flyvemaskine, og han har tit besvær med at starte den. Ydermere når han aldrig at køre mere end 5 minutter før han kører ind i en stor sten. Det afstedkommer at stenen fløjter afsted og græsslåmaskinen stopper brat. Og iøvrigt en del banden og sværgen. Det er der selvfølgelig også en del underholdningsværdi i, når man selv har en robotklipper. :rofl: Men han kunne sikkert, som en af mange, have stor glæde af en nemmere måde at få slået græs på. Og så er det bare vejen frem, robotter til at klare arbejdet for os, godt for miljøet, mere tid til børn, motion osv. Og ingen dårlig samvittighed. Skal jeg blive ved ?
 
Svar: 1 Tyskland

Tysken skulle garanterat göra ett bättre jobb än Kinesen som har hand om gräsklippningen idag.
Egentligen inget fel på Kinesen förutom att hans livsuppgift verkar vara att göra mig gråhårig och förstöra miljön.
Tankas med soppa, men bara lite i taget för annars läcker det ut.
Startas med ett ryck, eller femtioelva...om han ens vill starta den dagen. Ska man ha gäster och vill göra lite fint just den dagen kommer han garanterat inte starta.

Här kan vi nog osett konstatera,
Tyskland - Kina 1-0
 
Svaret är Tyskland.
Vi behöver denna gräsklippare då vi precis kommit från sjukhuset efter 3månaders sjukhusvistelse av våran lill nyfödda son som inte får vistas i solen pga sjukdom/medicinering och kräver att två personer konstant finns vid hans sida utifall något livsavgörande händer där vi måste utöva första hjälpen i väntan på ambulans, därav har vi inte tiden att kunna sköta om våran gräsmatta som den så väl behöver.
 
Svar: Tyskland
För att min envisa pappa behöver den!
Han spenderar ca. 1 timme till att få igång gräsklipparen varje gång det ska klippas som sen tar ca. 10 minuter på deras lilla gräsplätt...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.