Tyskland

Eftersom det har varit svårt och tagit 9 år att få till en liten gräsmatta vore det underbart att ha en robotgräsklippare som skötte om detta på ett oklanderligt sätt så att vi bara kan njuta av detta vackra gröna fält.
 
Rätt svar: 1. Tyskland

Vore underbart att vinna. Storleken passar ypperligt för villatomten och skulle underlätta enormt för oss som har diskbråck. ❤
 
1. Tyskland

En robotgräsklippare som denna skulle vara drömmen för både oss och vår gräsmatta! Gräsklippning är ett (o)nödigt ont men det är svårt att motivera en investering i en robot eftersom man inte vill ha något billigt skräp. Wolf-Garten har vi bra erfarenheter av så en sådan kvalitétsklippare skulle vara ett perfekt val!
 
Svar: 1 Tyskland. Med två småbarn har jag svårt att få tid att klippa gräset. En automatisk robotgräsklippare skulle verkligen hjälpa mig i min vardag.
 
Rätt svar är Tyskland. En sån klippare kan ge mig en chans att slippa min förbaskade hösnuva ett tag, så den vore ytterst välkommen.
 
1. Tyskland


Jag älskar att klippa gräs... att känna de långa stråna kittla mellan tårna och låta ögon och näsa flöda av glädje när pollen invaderar min kropp. Särskilt när det är stekhett ute som nu, då är det perfekt att knuffa runt den slöa handjagaren och riktigt njuta av svetten som rinner ner längs ryggen.

Faktum är att jag är jättebra på att klippa gräs, men inget vidare på ironi.
 
  • Gilla
Hapsdog
  • Laddar…
Svar: Tyskland

Finns inget bättre än att dricka öl och kolla på när andra utför ett utmärkt arbete.
 
1. Tyskland.

Min mamma har kommit upp sig i åren och kan inte längre klippa själv. Istället för att jag ska flänga fram och tillbaka och klippa gör henne hade det varit underbart med en klippkompis !
 
  • Gilla
Hapsdog
  • Laddar…
1. Tyskland

Min fru tycker jag tjatar hela tiden om att klippa gräset. Det har gått så långt att jag inte nämner gräsklipparen länge utan var 4-6 vecka så behöver vi köpa en get. Jag vill ha en snygg o tät gräsmmat, samt att förhållandet ska hålla.
 
Svar: 1 Tyskland

Vi har hus i Lund med en liten plätt på ca 180 kvm. Det tar ca 20 min att klippa den, så det är inte problemet... Grejen är den att vi ofta är borta några veckor i sträck varje sommar när vi är i stugan (där vi redan har en robotklippare!). När vi sedan kommer hem är gräset i Lund vildvuxet och fult. Har fått granntjejen att klippa det ibland, men det verkar som om tonåringar har mycket annat att tänka på för det har inte riktigt funkat. En robot som gör som man säger utan protest - precis vad vi behöver!
 
Matzeball
Svar 1 Tyskland
Jag har länge väntat på att min son ska erbjuda sig att klippa gräset. Om jag får denna så skulle han säkert erbjuda sig varje dag för jobbet är ju redan klart.
 
Tyskland.

Behöver robotens hjälp att få kvarterets finaste gräsmatta
 
1. Tyskland.

Två skäl:

1. För att vår tomtstorlek inkl. rabatter vållar mig och sambon ambivalens. Å ena sidan så är tomten för liten för en handskriven gräsklippare men å andra sidan så är den för stor för att enbart trimmas.

2. För att namnet på produkten är en klass för sig .
 
Svar: Tyskland!

Vi har eg inget emot att klippa gräset, men det tenderar att inte bli så ofta Men nu ska vi anlägga ett helt nytt gräsområde till barnen med sandlåda, gungor osv, och där hade varit så skönt om de kunde springa barfota på ständigt fin matta

Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn robotgräsklippare för mindre ytor

[bild]

Grässäsongen har kommit igång ordentligt och många har nog redan hunnit tröttna på att klippa gräset. Veckans vinnare kan ägna den tiden åt att dricka kaffe i hängmattan istället eftersom den tar hem en Wolf Garten Loopo S150 och tillhörande installationsmaterial. Den här kompakta robotgräsklipparen klipper gräsmattor upp till 250 kvadratmeter, och klarar flera zoner.

Totalt värde cirka: 5 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Var tillverkas produkterna från Wolf Garten?
Svaret hittar du här: [länk]

1. Tyskland
X. Kina
2. Holland

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 15 juni.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Wolf Garten. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Wolf Garten för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Rätt svar: Tyskland

Vi har en sommarstuga strax utanför Helsingborg, där tomten just nu sköts genom snälla grannars försorg. Att köpa en robotklippare för att slippa belasta andra har länge varit en vision, men att istället vinna en genom tävling hade ju verkligen varit kanon. Det betyder dessutom att det blir pengar över för andra projekt, vilket naturligtvis hade varit perfekt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.