Svar: X

Motivering: Sommarens semester ska tillbringas med en efterlängtad köksrenovering! Budgeten för verktyg och tillbehör är ganska begränsad och med noll förvaringsutrymmen i huset så skulle denna smidiga arbetsbänk vara till stor hjälp, då all förvaring av verktyg och byggmaterial förvaras i garaget 100 meter bort, med en massa spring fram och tillbaka som resultat!
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn platsbesparande och gedigen arbetsbänk

[bild]

Veckans vinnare tar hem en arbetsbänk från Keter samt 2 tillhörande tvingar på 30 centimeter vardera. Arbetsbänken är praktisk på så vis att du enkelt fäller ihop den när den inte används och det är då lätt att förvara den även i skrymmande utrymmen. Samtidigt är den stabil och gedigen när du väl fäller ut den. Arbetsbänken klarar en belastning på 450 kilo, samtidigt som bänken är designad för att fungera ihop med tvingar av olika storlekar. Arbetsytan mäter 85x55 centimeter.

Totalt värde cirka: 1 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad väger Keters arbetsbänk?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 4,5 kg
X. 5,9 kg
2. 8,2 kg

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 8 juni.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Keter. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Keter för att de sponsrar den här tävlingen, och vår medlem Rock_fc som hjälpt till att ta fram den.
Svar X

Har ofta ”hjälp” av ett barnbarn när det ska snickras och fixas. Hade varit superbra med denna extra bänk vid behov så kan vi ”jobba ostört” på var sin!
 
Svar X

Vi ska bygga en attefallare i höst och då platsar en byggbänk perfekt.
 
Svar: X (5,9 kg)

Har precis byggt ett hus och flyttar in i mitten av juni. Då börjar direkt bygget av bl.a. en ca 120 kvm stor altan och en arbetsbänk hade underlättat väldigt väldigt mycket.
 
Svar: X - 5,9 kg

Vi måste riva huset, vi måste riva boden, tänk om han iaf kunde få ha en arbetsbänk i solen /sambon=)
 
Svar X

Denna skulle vara perfekt för mitt stundande staketbygge. Vinner jag ska jag dokumentera hur enkelt det är att bygga staket.....
 
Uppenbarligen väger den 5,9 kg, alltså alternativ X.

Det här är det bästa jag sett i den vägen!
Framförallt när man jobbar inomhus är den perfekt.
Det har hänt att jag inte sett småmissar, i synnerhet när det gäller ytbehandling, på grund av att jag saknat en bra arbetsbänk att jobba på.
Med en sådan skulle jag få ändan ur vagnen och kunna uträtta, om inte storverk så åtminstone småverk, och slippa rygg- och huvudvärk.
Som fattigpensionär gäller det att göra så mycket man kan själv.
 
X=5,9
Som tjej fick jag aldrig använda ex-makens elverktyg. Håller nu på att renovera min 300m2 lilla villa med de få verktyg och hjälpmedel jag införskaffat själv. Denna skulle underlätta livet och förkorta renoveringstiden avsevärt.
Hållit på i över ett år nu och har kommit ungefär halvvägs. Ser fram emot att inte bo på en byggarbetsplats....
 
F
X. 5,9 kg
Lever utan bil och ambulerar kommunalt mellan lägenhet och radhus där min särbo bor. Skulle passa perfekt med denna lätburna bänk på båda ställen.
 
Svar: X

Min motivering är att mitt snickrade hade blivit avsevärt säkrare med denna eminenta arbetsbänk istället för en skiva liggandes över några stora soptunnor.

Mvh Magnus Brodin
 
Svar X

Jag och sonen har ett antal projekt vi ska ta tag i under sommaren. Bygga staket och spalje. Åtgärda en gammal förfallen trätrapp och en hel del fler småjobb. Han älskar att få hjälpa pappa att bygga.
En arbetsbänk hade underlättat vårt arbete
 
Svar X

Så bra en ordentlig arbetsbänk vore, istället för att vingla på två hemmasnickrade bockar, eller på marken som nuvarande system innebär.
 
Svar: X

Av alla verktyg som folk har så tror jag att det mest underskattade är arbetsbänken. En bra arbetsbänk sparar på kroppen och gör en stor skillnad på resultatet. Med en stor renovering framför mig och ett bygge av en riktig verkstad så är det precis vad min kropp behöver (såvida ni inte tänker lotta ut ett team hantverkare nästa vecka, det hade varit snäppet bättre...).
 
Svar: X
Med denna flexibla och smarta arbetsbänk så behöver jag inte riskera att såga sönder fler trädgårdsbänkar när jag gör mina snickarprojekt. Verkar också lätt packa med sig till sommarstugan för ännu mer snickrande :D
 
Svar x 5,9kg borde ju vara rätt eftersom alla andra svarat det :)
Den här sommaren kommer vara en byggsommar, när både ett attefallshus och en bastu i form av friggebod skall upp. Och snickarboden är liten och knökfull med gamla grejor, så en arbetsbänk som är lite ihopfälld vore guld!

Så för att slippa jobba på vingliga bockar och ett gammalt trädgårdsbord vore det jättekul att använda den smarta arbetsbänken.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.