Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn platsbesparande och gedigen arbetsbänk

[bild]

Veckans vinnare tar hem en arbetsbänk från Keter samt 2 tillhörande tvingar på 30 centimeter vardera. Arbetsbänken är praktisk på så vis att du enkelt fäller ihop den när den inte används och det är då lätt att förvara den även i skrymmande utrymmen. Samtidigt är den stabil och gedigen när du väl fäller ut den. Arbetsbänken klarar en belastning på 450 kilo, samtidigt som bänken är designad för att fungera ihop med tvingar av olika storlekar. Arbetsytan mäter 85x55 centimeter.

Totalt värde cirka: 1 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad väger Keters arbetsbänk?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 4,5 kg
X. 5,9 kg
2. 8,2 kg

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 8 juni.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Keter. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Keter för att de sponsrar den här tävlingen, och vår medlem Rock_fc som hjälpt till att ta fram den.
Svar till tävlingen om arbetsbänken Keter

Hej!
Eftersom jag blivit med torp behöver jag verkligen en stabil arbetsbänk när jag nu ska byta ut panelen. Bänken från Keter skulle komma till användning och kanske är det den som verkligen boostade mitt självförtroende att klara av uppgiften? Kvinnor kan! Bänken väger 5,9 kg.
Hälsningar från en blivande "snickartant"

Ulla Pettersson
Sveag 31b
53131 LIDKÖPING
 
Svar: X

Motivering: Reparerar ett fuskbygge sen 7år tillbaka, har aldrig hjälp av någon då jag har 2barn och är mitt i livet, bor på ny ort och föräldrar är gamla och släkt bor långt bort. En arbetsbänk som håller andra änden av brädan kan kanske bli min kompis i byggandet!
 
Orientexpressen
Svar: X. 5,9 kg

Som arbetsbänk brukar jag använda en skrivbordshurts eller köksbordet. På köksbordet finns det många minnen i form av sågmärken, med den här riktiga arbetsbänken kan jag slippa flera sågmärken och behöver inte heller be någon annan att sitta på brädan eller att jag själv måste sitta på brädan och såga samtidigt. Det sistnämnda är riktigt besvärligt, men det går när något behöver bli gjort snabbt och det bara är ett litet jobb. Bättre arbetsförhållande tar jag tacksamt emot.
 
Ahh den köpte jag på CO för en femhundring. Helt ok för det den gör. Tvingarna är starka men krånglar.
 
ullet
Svar X

Otroligt smidigt när förrådsutrymmena är små, precis som hemma hos oss.
 
S
Svar x
Vore trevligt med en rejäl bänk då mina tidigare varit av sämre kvalité och är trasiga numera.
 
Svar X. 5,9 kg
Den skulle underlätta högst väsentligt för min hustru. Som det är nu så använder jag vad som finns där jag står, en stol, ett bord, en hylla eller liknande. Vi skulle båda två få det lugnare.
 
Svar: X

Sambon har börjat fått ett intresse till att pyssla & småsnickra. Vilket bör uppmuntras så vi kan hjälpas åt och sammarbeta mer!
 
Svar: X. Den hade nog passat på landet ;)
 
Svar: X 5,9kg

Med endast ett trångt förråd att husera i skulle denna vara perfekt inför sommarens projekt!
 
Svar: X

Den här skulle passa perfekt i garaget som tyvärr är för litet för en stor bänk! Med kommande fix i huset skulle den här ge stort värde!
 
Svar. X

Trött på att balansera mina projekt på ett par gamla träbockar. Ett riktigt arbetsbord skulle bli perfekt ersättare!
 
Svar: X

En mobil bänk är perfekt när man har mycket på gång, stabil hemma och även på språng!
 
Svar:X
En smidig arbetsbänk som gör mig till en snabbare och smidigare arbetshäst, det behövs i mitt husbyggarprojekt. :)
 
Svar X

Man känner sig dubbelt tvingad att vinna denna. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.