Vinn platsbesparande och gedigen arbetsbänk

Hopfällbar Keter arbetsbänk i svart med röda tvingar och utdragbara metallben.

Veckans vinnare tar hem en arbetsbänk från Keter samt 2 tillhörande tvingar på 30 centimeter vardera. Arbetsbänken är praktisk på så vis att du enkelt fäller ihop den när den inte används och det är då lätt att förvara den även i skrymmande utrymmen. Samtidigt är den stabil och gedigen när du väl fäller ut den. Arbetsbänken klarar en belastning på 450 kilo, samtidigt som bänken är designad för att fungera ihop med tvingar av olika storlekar. Arbetsytan mäter 85x55 centimeter.

Totalt värde cirka: 1 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad väger Keters arbetsbänk?
Svaret hittar du här: https://www.clasohlson.com/se/Arbetsbänk-Keter/41-3168#moreinfo

1. 4,5 kg
X. 5,9 kg
2. 8,2 kg

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 8 juni.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Keter. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Keter för att de sponsrar den här tävlingen, och vår medlem Rock_fc som hjälpt till att ta fram den.
 
  • Gilla
rock_fc och 1 till
  • Laddar…
Svar X
Eftersom jag håller på med en total renovering av överåningen i ett artonhundratals hus hade denna bänk hjälp mycket. Vinner jag denna kan jag pensionera pinnstolen som just nu agerar allt-i-allo bänk.
 
Svar X

Skulle underlätta mina projekt runt om i hemmet och en ovärdelig underlättning då jag hjälper mina föräldrar med underhåll och reparationer på deras hus.
 
Svar: X 5,9 kg.

Den skulle passa perfekt till mitt minimala hobbyrum som även är förråd och kylrum...
 
Svar: X 5,9kg

En arbetsbänk har jag saknat länge! Denna vore perfekt till stundande husbygge! Hjälp till både ordning och knän att slippa ha allt på golvet.
 
Svar X 5,9 kg
Nuvarande projekt är en lightrenovering av garaget. Den tidigare förfallna platsbyggda arbetsbänken har fått nytt liv i nått fjärrvärmeverk och sökandet efter en modern ersättare har påbörjats. Denna känns intressant då man slipper ha den framme annat än vid användning.
 
Svar: X 5,9 kg

Den här vore perfekt att använda när barnen vill lära sig snickra. Förhoppningsvis kan de bli bättre än vad jag är.
 
Svar: X

Den hade varit perfekt nu när jag sålt huset och måste bo i en liten lägenhet. Så att jag kan vara kreativ även här i väntan på nästa hus.
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Fråga: Vad väger Keters arbetsbänk?
Svar på frågan: X - 5,9 kg

Motivationen är att ett av sommarens projekt är att renovera/klä om en redskapsbod och göra om den till hönshus (med inbyggda fladdermusholkar) - så den skulle vara mycket till nytta! :)

Tack för trevligt initiativ och hemsida! :D
 
P
Svar X. 5,9 kg

Bänken vore en perfekt ersättare för min numera trasiga Stanley kopia som ska förpassas till soptippen.
 
svar :x

Den är räddning för köksbordet ;har svårt att motivera skruvstycket som just nu sitter där .
 
X, 5.9 kg

Använder idag ett par pallbockar med några brädor på som arbetsbänk. Det fungerar bra för vissa arbetsuppgifter men precisionsarbete gör man inte där.

Har en gammal snickarbänk i trä också, men det är bara att erkänna att den är mer ett museiföremål än ett bruksföremål idag. Den går dessutom inte att flytta på, vilket gör att den inte går att använda till annat än mindre jobb. Den är dessutom extremt utrymmeskrävande. Och utrymmen är inte något jag har gott om.

Så när jag skall göra lite mer precisionsartat arbete där jag behöver spänna fast godset så slutar det ofta med att jag gör det i köket eller att jag använder bordet på inglasningen, där är det lättstädat efteråt och jag har relativt gott om utrymme. Även om jag tycker att det är praktiskt så uppskattas det inte av frugan.

Så, en arbetsbänk av denna modell är precis vad jag (och frugan) behöver.
 
  • Gilla
olsg123
  • Laddar…
Svar X . 5,9kg

Efter att ha svurit över ond rygg och vältande bockar och fortfarande har halva huset kvar att renovera så skulle bänken förenkla min sommar och bespara grannarna en hel del svordomar.
 
Svar: X 5,9 kg

Våra verktyg ligger just nu utspridda på ett antikt köksbord i garaget, så ett riktigt arbetsbord skulle vara en skänk från ovan för att bringa lite ordning i röran!
 
Svar X

En arbetsbänk av denna modell hade underlättat så nu ler i allt arbete man håller på med. Hade passat perfekt :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.