Snigla Snigla skrev:
[länk]

:cool: Väldigt special.. som en rymdraket ungefär..
..i like it! (y)
Byggår 56, värdeår 69. Köket ser ut som 70-tal. Något är alltså rejält om/tillbyggt på 70-talet, om jag får spekulera så fick ägaren senare någon skada som föranledde uppsättandet av vissa handikapphjälpmedel, sedan hamnade han på vårdboende och huset fick förfalla. Men det är ju egentligen bara sovrummet som ser skadat ut när man tittar på bilderna?
 
HOBBY ARCHITECT
Snigla Snigla skrev:
[länk]

:cool: Väldigt special.. som en rymdraket ungefär..
..i like it! (y)
Haha, gud så fult. Inte min stil. Men nog är det speciellt alltid, och det speciella ska premieras. Men nice med öppen spis i mitten, väldigt primitivt liksom.
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Byggår 56, värdeår 69. Köket ser ut som 70-tal. Något är alltså rejält om/tillbyggt på 70-talet, om jag får spekulera så fick ägaren senare någon skada som föranledde uppsättandet av vissa handikapphjälpmedel, sedan hamnade han på vårdboende och huset fick förfalla. Men det är ju egentligen bara sovrummet som ser skadat ut när man tittar på bilderna?
Jag tror huset möjligen förfallit med ägaren..efter att denne blivit rejält handikappad nån gång längs vägen. badrum och sovrum har helt klart sett sina bästa dagar.. `stora rummet` är bara i gammalt utan att vara `fel`

Det där är vad jag skulle kalla ett hobbithus hehe (iaf insidan av stora salen :))
 
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Haha, gud så fult. Inte min stil. Men nog är det speciellt alltid, och det speciella ska premieras. Men nice med öppen spis i mitten, väldigt primitivt liksom.
Även fula saker har en säregen skönhet...
en Engelsk bulldog är ju så ful att den är söt liksom :cool::love:
 
HOBBY ARCHITECT
harry73 harry73 skrev:
[länk]
[bild]
Inte så många bilder tyvärr
Såna köksluckor är snygga. Vet inte vad dom kallas.
 
Snigla Snigla skrev:
Jag tror huset möjligen förfallit med ägaren..efter att denne blivit rejält handikappad nån gång längs vägen. badrum och sovrum har helt klart sett sina bästa dagar.. `stora rummet` är bara i gammalt utan att vara `fel`

Det där är vad jag skulle kalla ett hobbithus hehe (iaf insidan av stora salen :))
Ja, jag gillar det. Men skulle nog bygga om en hel del. Prislappen ger ju utrymme för sådant. Sovrum och badrum uppe får förståss rivas ut och renoveras. Det så kallade garaget i bottenvåningen borde inte vara svårt att göra boyta av, med stort badrum, sommarsvalt sovrum osv. Isåfall kan stora rummet övervåningen, förutom uppgradering av köket och borttag av tortyrbänken/sexgungan/matbordet, få vara nästan orörd. Skulle nog slätputsa väggarna och måla taket också.

Det är väl läget som talar emot, det är fel ö det ligger på :)
 
  • Gilla
major_tom och 1 till
  • Laddar…
älskar huset, jag hade behållt all arkitektur men uppdaterat alla ytskikt och kök/bad osv. hade kört sann retro-futurism a'la Clockwork Orange / Man Who Fell To Earth / Bond. Så mycket vitt och högglans, och färgglada dioder och knappar.
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
[länk]

:cool: Väldigt special.. som en rymdraket ungefär..
..i like it! (y)
Oerhört cool på utsidan, men vad har hänt på insidan? Furuchock och otäckt lågt i tak. Och hur hänger uthusen ihop med huvudbyggnaden egentligen? Ett enda mischmasch av stilar.
 
Urk, synd att dom inte anlitade en inredningsarkitekt , ser ju ut som skräp inne :(
 
  • Gilla
Steffo1980
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Urk, synd att dom inte anlitade en inredningsarkitekt , ser ju ut som skräp inne :(
Jag tror du missar poängen. Det är utredningsarkitekten som jobbat här.
 
  • Gilla
Anna_H och 4 till
  • Laddar…
Ja verkligen, pengarna hamnade i backen ist ;)
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Ni kan stänga ner denna tråd nu. Det ultimata huset är hittat:

[länk]

[bild]
Vilket drömhus! Jag kan tänka mig flytta dit :D. Vi pratar här om att fixa ett utegym, men vadå, killen här (jag antar att det är en han) har en egen gocartbana och en egen helikopterplatta. Visst inredningen kan fixas till, men han verkar ha stora tv-skärmar, vilket är bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.