Rätt svar: X

Vill inte längre behöva låna av svärfar! Tänk om man kanske skulle börja stå egna ben snart med en egen mästersåg!
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Tävling: Vinn cirkelsåg till semesterprojekten

[bild]

Nu närmar sig semestrarna med stormsteg och många planerar roliga byggprojekt. För att lyckas med dem krävs rätt verktyg. Veckans vinnare får hem battericirkelsågen CS62 18,0-EC. En 18-voltsmaskin med tillhörande 5,0 Ah-batteri, laddare och förvaringsbox. Cirkelsågen klarar skärdjup ner till 62 millimeter och har en svängradie upp till 50 grader.

Totalt värde cirka: 6 600 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad har CS63 18,0-EC för vinkelinställningar?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 0°/30°/45°/50°
X. 0°/22,5°/45°/50°
2. 0°/20°/45°/50°

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 1 juni.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Flex Scandinavia. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Flex Scandinavia för att de sponsrar den här tävlingen.
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Tävling: Vinn cirkelsåg till semesterprojekten

[bild]

Nu närmar sig semestrarna med stormsteg och många planerar roliga byggprojekt. För att lyckas med dem krävs rätt verktyg. Veckans vinnare får hem battericirkelsågen CS62 18,0-EC. En 18-voltsmaskin med tillhörande 5,0 Ah-batteri, laddare och förvaringsbox. Cirkelsågen klarar skärdjup ner till 62 millimeter och har en svängradie upp till 50 grader.

Totalt värde cirka: 6 600 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad har CS63 18,0-EC för vinkelinställningar?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 0°/30°/45°/50°
X. 0°/22,5°/45°/50°
2. 0°/20°/45°/50°

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 1 juni.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Flex Scandinavia. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Flex Scandinavia för att de sponsrar den här tävlingen.
Hej.
Svaret är: x
Som snart nybliven förstagångs husägare, till ett nybyggt hus med en tomt som enbart består av jord runtom huset, behöver jag verktyg för att bygga en altan för att ha någonstans att sitta utomhus i sommar.
Mvh Anders Bäckstrand
 
Svaret är:
X. 0°/22,5°/45°/50°

Från början tänkte vi byta trall på altan, ca 50 kvm. Nu planeras det istället för minst en tredubbling av storlek inkl. grävande av ett större hål där barnen kan plaska tillsammans med sina kompisar.

Denna skulle klart underlätta arbetet framöver...
 
Svar X

Jag har ett gammalt semesterprojekt (då var det nog ett sommarlovsprojekt) som jag skulle vilja göra om. Min bror och jag byggde en brygga i en göl för ett antal år sedan. Vi var inga duktiga snickare då, så nu ligger den mer på botten än över . Förhoppningsvis så är vi duktigare nu och lyckas bättre den här gången, och med en battericirkel från flex kan vi väl knappast misslyckas. dessutom går det förhoppningsvis fortare så vi kan börja semestra på riktigt och meta från vår brygga.
 
Hej!

Svaret är X

Vi ska till slut byta kök. Tar in hjälp till det mesta - hinner inte så mycket som jag skulle vilja med jobb, tre ungar och stuga. Den nuvarande ekbänkskivan hade jag ändå tänkt fixa lite med och klyva på längden och bygga hyllor av. Blir svårt utan en cirkelsåg! Hade nog tänkt köpa en billig (=dålig?) såg till detta men denna maskin verkar ju vara helt perfekt för jobbet!!! Speciellt med batteridrift. Blir säkert roligare med den också!
 
Hej!

Svar: X

Jag var på väg att köpa en batteridriven för ett par år sedan. Gjorde dock inte det. Ångrat mig i lika många år. Snålade och fortsatte med min gamla. Vad jag än ska såga så fastnar sladden, klyva en skiva; en decimeter kvar och det tar stopp. Sladden fastnar i sågbocken. Det blir aldrig snygga snitt. En gång sågade jag till och med av sladden. En annan gång när sladden fastnade och det ryckte till så att jag precis gick igenom arbetsbyxan. Skyddet flexar inte tillbaka så snabbt. Ett ytligt men dock rysande sår. I sommar ska det byggas brygga. Tänk om det kunde få bli så märkvärdigt som jag föreställer mig, snygga, hela snitt och bruna, hela ben. ;)

Mvh
Peter
 
Eftersom alla andra svarat x så får jag väl svara samma utan att ha läst på det minsta.

Sladdlös cirkelsåg är väl knappt nödvändig på hemmaplan då man alltid har el nära till hands...så luras inte av dom som använder hus och altanbygge o annat som motivering:)

På brädgården däremot! Senast när de efter en timme lyckades uppbringa ett eluttag och en förlängningssladd blev det en vietnamlagad (silvertejp, ståltråd, häftmassa...) sprakande sladdvinda man fick använda med risk för livet. Denna skulle kopplas i uttaget som trucksmörjaren verkade använda för att frigöra sina fingrar från fett o olja så man blev rejält flottig o mögig på kuppen.

Så, ge den till mig o jag kommer va kung på brädgården (som jag för övrigt besöker ungefär varje vecka).:cool:
 
Svar: x

Med köksrenovering och altanbygge behöver jag all hjälp jag kan få. Jag har märkt att sladdrivna verktyg hela tiden antingen har för kort sladd, eller fastnar någonstans. Vore toppen med en riktigt fin batteridriven såg.
 
Svar: X

Börjar se ljuset i tunneln med köksrenoveringen där min nuvarande Ryobi cirkelsåg gått varm. Nu är det bara resten av huset kvar. Skulle sitta fint med en ny kvalitetssåg.
 
Svar: x

Min nuvarande lilla gröna med sladd duger bara till att kapa sådant som inte syns eller som ska spacklas o målas... en på batteri är dessutom ett lyft inför sommarens projekt på altanen.
 
Svar: X
Blir perfekt till altanen att kapa trall med. Superbra att slippa sladd!!!
 
Svar: X
Har länge suktat efter en ordentlig cirkelsåg men ekonmin har inte tillåtit det.
Hur som helst så skulle en cirkelsåg vara ett perfekt hjälpmedel i sommar när huset skall panelas om.
 
Svar : X

Skal bygga uterum och gäststuga, behöver definitivt denna ! Tveksamt att den gamla Ryobi'n klarar en säsong till...
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Tävling: Vinn cirkelsåg till semesterprojekten

[bild]

Nu närmar sig semestrarna med stormsteg och många planerar roliga byggprojekt. För att lyckas med dem krävs rätt verktyg. Veckans vinnare får hem battericirkelsågen CS62 18,0-EC. En 18-voltsmaskin med tillhörande 5,0 Ah-batteri, laddare och förvaringsbox. Cirkelsågen klarar skärdjup ner till 62 millimeter och har en svängradie upp till 50 grader.

Totalt värde cirka: 6 600 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad har CS63 18,0-EC för vinkelinställningar?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 0°/30°/45°/50°
X. 0°/22,5°/45°/50°
2. 0°/20°/45°/50°

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 1 juni.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Flex Scandinavia. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Flex Scandinavia för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar X

Med cirkelsågen Flex
Bli min kära perplex
Hemmafixet klaras lätt
Uteplatsens bräder ligger rätt
Och jag känner mig som hemmets Rex
 
Hej!

Rätt svar är X

Rätt användningsområde för denna såg är även takläggning. Funkar kanon att ha när man brädar och läktar tak. Den hade varit perfekt när jag bygger hus nästa år!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.