Vilket märke på vitvaror till köket föredrar ni om alla vitvaror ska vara av samma märke?
 
Spix skrev:
Vilket märke på vitvaror till köket föredrar ni om alla vitvaror ska vara av samma märke?
Måste säga Electrolux nu när jag precis har beställt en komplett maskinpark där ifrån :)
 
Utan att titta på priset måste det bli Miele. Snyggt och bra!
 
I min drömvärld där allt kostar gratis, väljer jag SMEG!
 
Om jag får välja fritt och drömma lite så får det nog bli Gaggenau eftersom dom har så snygga vitvaror. Men om jag skulle renovera köket idag så skulle jag nog välja Siemens/Bosch som också gör snygga och bra vitvaror till ett mera överkomligt pris.
 
Ojdå. Husqvarna leder kraftigt och Whirpool har inte fått en enda röst. Det här resultatet hade jag inte väntat mig.
 
Satt Whirlpol i köket när jag köpte lägenheten och förstår att de inte fått en enda röst. Nu blir det Husqvarna och Electrolux istället. Ser ju lovande ut med tanke på betygen som Husqvarna fått.
 
Jag har själv beställt Husqvarna. Känns bra :)
 
Jag ska troligen beställa ett komplett paket från E-lux.

Husqvarna är precis samma grejer sånär som på utseendet, vilket jag anser är Husqvarnas största köpargument gentemot E-lux. Innan E-lux koncernen tryckte dit loggon Husqvarna By Electrolux så hade jag valt Husqvarna.

Skulle ni köpa en Volvo om det stod Volvo By Ford i fronten på bilen? ;D

Sedan så har ju Husqvarna inga fläktkåpor, vilket gör det omöjligt att hålla sig till ett enda fabrikat i köket.
 
Sylvester skrev:
Sedan så har ju Husqvarna inga fläktkåpor, vilket gör det omöjligt att hålla sig till ett enda fabrikat i köket.
Men man behöver ju inte hålla sig till ETT varumärke?? Jag anser att man väljer ut det bästa (funktion, design och prisklass) för just DIG, och råkar det då vara olika märken är det bara ett tecken på att du är en mycket medveten konsument som bara vill ha det "bästa"!  Det är ju rätt trist med de som köper ett visst märke bara för att det ska se bra ut, oavsett om man ens använder produkterna... Själv är jag mycket aktiv i köket och vill inte gärna kompromissa på de olika funktionerna.  

Själva har vi valt Miele kyl, frys och gashäll. Sedan Bosch diskmaskin och vinkyl samt Husqvarna ugn och micro... Dessa maskiner passade precis våra behov och plånbok samtidigt som det, i våra ögon, är snygg design. Dessa vitvaror kommer rent estetiskt att passa ihop, vinkylen är visserligen inbyggd, men den står "för sig själv" och syns inte direkt, dessutom har den en glasdörr som gör att den bryter av totalt från Miele kyl och frys. Diskmaskinen är helintegrerad och syns inte alls.

Det som kommer att märkas, om man nu tittar efter, är att kyl, frys och gashäll är från Miele, medan ugn och micro är från Husqvarna. Visst, hade det inte varit en kostnadsfråga hade ugn och micro samt diskmaskin också varit Miele, men vinkylen, den hade varit Dometic!

:)

P.S fläkten kommer från Fjäråskupan, men den är inbyggd, så den syns knappt den heller...  ;)
 
Sylvester skrev:
Husqvarna är precis samma grejer sånär som på utseendet, vilket jag anser är Husqvarnas största köpargument gentemot E-lux. Innan E-lux koncernen tryckte dit loggon Husqvarna By Electrolux så hade jag valt Husqvarna.
Förutom att designen är snyggare på Husqvarna har jag hört att de tryckt in bättre komponenter.
 
Siemens (eller Bosch - samma produkter förutom namnskylten).
 
Har röstat på husqvarna men skulle även vilja rösta på electrolux :) Det e iaf dessa 2 vitvarumärken vi har valt. ;)
 
Spix skrev:
Förutom att designen är snyggare på Husqvarna har jag hört att de tryckt in bättre komponenter.
Nix. Samma innanmäte. Modultänkande från E-lux koncernen.
 
Ingen som har erfarenhet av AEG:s vitvaror??
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.