Hej.

Har smått dumförklarat mig själv i processen att koppla in en magnetkontakt, MK-4400, till min larmcentral.
Skall inte koppla in flera magnetkontakter i serie utan bara en enda i denna sektionen.
Har läst en massa i denna tråd och även denna post (och tillhörande kommentarer) som förklarar hur det skall kopplas i serie:
https://www.byggahus.se/forum/threa...ns-spc-larmskola.213504/page-124#post-2693696

Har två trådar från larmcentralen (lila och turkos)

In med turkos på 2
Eolmotstånd (4.7) från 5 till 4
Larmmotstånd (4.7) från 4 till 3

Men sen, vad gör jag med den lila? Har testat lila in på alla möjliga ställen men får det inte att fungera.
Hur skall det kopplas?

Tacksam för hjälp.

(Skulle ha lagt denna i SPC-Larmskoletråden, men lyckades klicka fel och startade en ny tråd istället och hittar inget sätt att ta bort eller flytta tråden.)
 
Jag skulle lägga lila på 3.
 
Det hade jag testat trodde jag. Tog bort allt och började om från början. Då fungerade det bättre.
När jag konfigurerat ingången i webbapplikationer får jag i loggen "ogiltigt värde". När dörren är öppen får jag värde 2.0K som motstånd och 1.1K när den är öppen.
Ingången är konfigurerad som dubbelbalanserad 4K7 4K7 och typ In/utpassering. Någon med koll på vad det kan vara?
 
RilleRock
M MisterG skrev:
Det hade jag testat trodde jag. Tog bort allt och började om från början. Då fungerade det bättre.
När jag konfigurerat ingången i webbapplikationer får jag i loggen "ogiltigt värde". När dörren är öppen får jag värde 2.0K som motstånd och 1.1K när den är öppen.
Ingången är konfigurerad som dubbelbalanserad 4K7 4K7 och typ In/utpassering. Någon med koll på vad det kan vara?
Har du både 2k och 1.1k när dörren är öppen?

Du kan inte konfigurera ingången som 4.7k om du inte använder det.
 
RilleRock RilleRock skrev:
Har du både 2k och 1.1k när dörren är öppen?

Du kan inte konfigurera ingången som 4.7k om du inte använder det.
Var inte så tydlig i när jag beskrev mot fel märker jag. Sektionen rapporterades som stängd hela tiden, och värdet för motstånd ändrades när jag öppnade och stängde dörren.
Det var skit bakom spakarna. Hade lyckats kortsluta motståndet mellan 4:an och 5:an tror jag det var. Nu när jag kopplade om det igen fungerar det som det skall. Tack för att ni tog er tid och försökte hjälpa en nybörjare! :)
 
  • Gilla
RilleRock
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.