Svar #2 =3A
Detta skulle vara perfekt att ha ett till sambon som brukar kolla in nyheter och program från hemlandet via mobilen och jag skulle kunna ha ett vid skrivbordet så att jag kan ha mina enheter laddade o klara på morronen!
 
Svar:2 3amp
Med huset fullt med telefoner o klockor som laddas med usb och bara en usb laddare så hade detta varit drömmen. ;) fler kan ladda samtidigt.
 
Svar: 2, 3 A

Med ett hushåll med barn och ungdomar som har en förmåga att tappa bort sina laddare så skulle det vara bra med ett fast vägguttag med USB-uttag i så man slipper springa runt och leta efter borttappade laddera stup i kvarten.
 
Svar: 2 dvs 3a
Då vi har köket precis intill hallen då hade det suttit perfekt med dessa uttag så vi kan lägga våra telefoner där på laddning när vi tex spelar upp musik på våra trådlösa högtalare :).
det hade varit skönt att skala av sig några av dessa farliga laddar som alltid är inkopplade :)
Med vänlig hälsning
Leif
 
Svar 2. 3 A.
Motivering. Näää. Vill egentligen inte ha. Men 3600 kronor för laddning till telefonen?? Undrar på väm som köper sånt... Kostar en 100 lapp eller så för att köpa en laddare som gör samma sak..
 
Svar: 2 (3A).

Motivering: Sladdar hit och sladdar dit, laddare här och laddare där. Hade varit bra att kunna samla allt till en El ko.
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Tävla om ELKO:s senaste eluttag med USB

[bild]

ELKO har lanserat ett nytt eluttag som kombinerar dubbla uttag för vanlig stickkontakt samt två USB-uttag - det ena i USB-A och det andra i nya USB-C-standarden. Det gör att du kan få ström till alla dina prylar i hemmet, inte bara den med stickkontakt. Exempelvis kan du ladda mobiltelefonen med bara en USB-kabel. Två lyckliga vinnare i veckans tävling tar hem två stycken ELKO Ladduttag USB Euro, i antingen RS- eller Plus-utförande. Finns för både infällt eller utanpåliggande montage.

Totalt värde cirka: 3 600 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur många ampere laddström lämnar ELKOs nya USB-uttag?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 1A
X. 2A
2. 3A

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 11 maj.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från ELKO. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar ELKO för att de sponsrar den här tävlingen.
Rätt svar är 2=3A
Jag behöver en stationär laddare i köket för där lever jag
 
Rätt svar: 3A

Jag följer strömmen som många andra och söker bra tekniska lösningar. Styrkan med den här lösningen skulle för min familj vara att man vet att man laddar säkert sina mobiltelefoner och plattor.
 
Den hade varit perfekt i vår husvagn!

Svaralternativ 2
 
Svar 2, 3A
Vägguttaget på köket är från 1976 och sitter löst på väggen.
Har funderat på att byta det, då det då det är för litet för kaffetraktaren, vattenkannan och min hustrus olika laddare
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Tävla om ELKO:s senaste eluttag med USB

[bild]

ELKO har lanserat ett nytt eluttag som kombinerar dubbla uttag för vanlig stickkontakt samt två USB-uttag - det ena i USB-A och det andra i nya USB-C-standarden. Det gör att du kan få ström till alla dina prylar i hemmet, inte bara den med stickkontakt. Exempelvis kan du ladda mobiltelefonen med bara en USB-kabel. Två lyckliga vinnare i veckans tävling tar hem två stycken ELKO Ladduttag USB Euro, i antingen RS- eller Plus-utförande. Finns för både infällt eller utanpåliggande montage.

Totalt värde cirka: 3 600 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur många ampere laddström lämnar ELKOs nya USB-uttag?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 1A
X. 2A
2. 3A

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 11 maj.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från ELKO. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar ELKO för att de sponsrar den här tävlingen.
Svaret är: 2, 3A

Bra att ta i beaktande redan vid renoverings planering.
 
Svaret är: 2, 3A

Det var ett jäkla dyrt uttag, inte speciellt snyggt heller:)
Jag har dålig erfarenhet av uttag med inbyggd usb. Nyare mobiler/paddor brukar vilja ha den laddare de levereras med för att ladda optimalt. Mina Lenovo paddor vill t.ex ha 5,1v annars går laddningen långsamt..

Dessutom ligger väl nätdelen alltid inkopplad i dessa, inte så bra..

Om jag skulle vinna så ger jag dem till svärföräldrarna som ska få nytt kök.
 
Svar 2 (3A)

Behöver dom till en gäststuga som håller på att planeras härhemma. Hade varit perfekt där.
 
Tja

Rätt svar är ( 2.1A) men :
Laddström maximalt 3.0A oberoende av vilken USB-port som används.



Jag kommer att bygga, snart ska skiva kontrakt med byggfirma, snart man ska välja alla detaljer till ny hem. Om jag vinn usb eluttag då slipper jag en grej att tänka på. :)
 
Redigerat:
Svar 2
Är start groparna att bygga en fast sänggavel och när ändo tillfälle ges så ska vi flytta vägguttagen så att dom kommer på sidorna på sängen lite högre upp.
Vi har i dagsläget elko plus i svart i hela huset och vill så klart fortsätta med samma system.
Det vore perfekt att kunna få USB direkt i vägguttaget då det är hård konkursens om laddarna i detta hemmet också, samt frugan hatar när jag frågar om var laddaren är när jag ska gå att lägga mig och hon då oftast somnat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.