Vet inte om den ens går att transportera i lilla bilen. Ingen har väl användning för den? Jag är emot att kasta fullt fungerande saker. Men det får ju finnas gränser.. Mest undrande vad den har använts till.
 
  • Suddig bild på ett stort, vitt, oformligt objekt i grönska, svårt att identifiera användningsområde.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Troligen världens sämsta bild:)
Men det är en ibc container är den den inuti?
 
  • Gilla
Petteri Koste och 5 till
  • Laddar…
I de där 1000-literstankarna transporteras allt från akutgiftiga industrikemikalier till vanliga harmlösa vardagskemikalier. Det brukar stå på någon etikett vad det har varit i dem.

Om ytterkorgen är borta håller den inte längre för trycket om man fyller den. Den tappar formen som en påse. Då jag kom över en sån där tank med sönderfrusen kran och utan giftigt innehåll sågade jag den mitt i tu med fogsvans och fick en jättestor plastbalja av ena sidan. Den använder jag ibland som elektrolysbad för stora maskindelar.
 
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Troligen världens sämsta bild:)
Men det är en ibc container är den den inuti?
Fattar nada. Skriv så man förstår!
 
Det är en IBC-tank. Vad den har använts till borde stå på den någonstans.
 
  • Gilla
faf
  • Laddar…
useless useless skrev:
Det är en IBC-tank. Vad den har använts till borde stå på den någonstans.
Tack! Men det har jag tyvärr inte funnit. Ingen underbar doft när den öppnades i alla fall.
 
Man köpte/fick tomma sådana från Malaco i Malmö för att användas när man körde runt och vattnade växter, används fortfarande inom kommunen för diverse grejer, tex saltlake för saltspridare, tar man av toppen men låter plåtburen bara kvar kan man slängs mycket mög och div skit i dom,
Lätta att flytta eftersom dom är monterade på pall.
 
Slutsats: Kör den till tippen, eller meddela markägaren om det inte är du.

Allt enligt mottot Better safe than sorry!
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Slutsats: Kör den till tippen, eller meddela markägaren om det inte är du.

Allt enligt mottot Better safe than sorry!
För stor för att platsa i bilen. Och den måste bort för den är gräsligt ful. Kan man såga den i bitar?
 
E elinar skrev:
För stor för att platsa i bilen. Och den måste bort för den är gräsligt ful. Kan man såga den i bitar?
Du kan inte låna en släpkärra av någon granne?
För du har väl dragkrok i alla fall :)

Och ja, det är nog inga problem att såga isär den med en sticksåg eller tigersåg.
Eller fogsvans, som Heimlaga skrev.
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Du kan inte låna en släpkärra av någon granne?
För du har väl dragkrok i alla fall :)

Och ja, det är nog inga problem att såga isär den med en sticksåg eller tigersåg.
Eller fogsvans, som Heimlaga skrev.
Jag har ingen bil heller.
 
  • Gilla
EvertL och 1 till
  • Laddar…
E elinar skrev:
Jag har ingen bil heller.
Men du skrev ju
E elinar skrev:
För stor för att platsa i bilen
 
  • Gilla
bruka och 1 till
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Men du skrev ju
Vad kan man såg sönder den med för slags verktyg. Med en liten fogsvans kommer jag väl inte så långt i det här materialet?
 
E elinar skrev:
Vad kan man såg sönder den med för slags verktyg. Med en liten fogsvans kommer jag väl inte så långt i det här materialet?
Jo, plasten är ganska tunn (ca 1 - 2 mm) så en vanlig handsåg räcker bra.
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Jo, plasten är ganska tunn (ca 1 - 2 mm) så en vanlig handsåg räcker bra.
Tack för hjläp!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.