Tävla om ELKO:s senaste eluttag med USB

Modernt kök med ELKO eluttag med USB-A och USB-C portar för laddning av enheter.

ELKO har lanserat ett nytt eluttag som kombinerar dubbla uttag för vanlig stickkontakt samt två USB-uttag - det ena i USB-A och det andra i nya USB-C-standarden. Det gör att du kan få ström till alla dina prylar i hemmet, inte bara den med stickkontakt. Exempelvis kan du ladda mobiltelefonen med bara en USB-kabel. Två lyckliga vinnare i veckans tävling tar hem två stycken ELKO Ladduttag USB Euro, i antingen RS- eller Plus-utförande. Finns för både infällt eller utanpåliggande montage.

Totalt värde cirka: 3 600 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur många ampere laddström lämnar ELKOs nya USB-uttag?
Svaret hittar du här: http://elko.bopartner.se/

1. 1A
X. 2A
2. 3A

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 11 maj.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från ELKO. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar ELKO för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Lär mig gärna
  • Laddar…
Svaret är: 2, 3A.
Motivering: Just nu sitter jag med ett uttag med dubbla usb från Biltema monterat i hallen, som kvittrar som en fågel så fort inget är inkopplat i uttagen.
Måttligt roande att höra "tweet tweet tweet" så fort man går förbi :thinking:, ett sånt där i ELKOs RS-utförande skulle sitta som hand i handske bredvid RS-lysknappen! (y)
 
  • Gilla
SimonThn
  • Laddar…
C
3 600 kr??? :surprised: Ingår installation?
 
  • Gilla
Raptor50
  • Laddar…
BirgitS
C cpalm skrev:
3 600 kr??? :surprised: Ingår installation?
Totalt värde ca 3600 kr. Jag tolkar det som att två vinnare får två uttag var och priset i Elbutik är 935 kr/st.
 
  • Gilla
twoody
  • Laddar…
Svar: 2 (3A).

Motivering: Ja! Äntligen så kan familjen sluta sno mina laddare för att sedan tappa bort dem!
 
  • Gilla
rockin_john och 1 till
  • Laddar…
Svar 2, 3A

Perfekt att ha när jag lagar mat och bakar, att kunna ladda telefon samtidigt som man får nytt eluttag i köket som jag helt har saknat tidigare.
 
  • Gilla
rockin_john
  • Laddar…
Svar: 3A

Motivering. De där skulle sitta som en smäck i vårat hus. Dessutom slipper sambon bli orolig och dra ur telefonladdarna mitt i natten!
 
BigR
Svar 2, 3A.
Motivering: Kan inte passa bättre än i vår övervåning som totalrenoveras under försommaren, Det ska bli barnens nya paradis med allting anpassat för lek, spel, lär och hobby.
 
Svar: 3A

Har precis börjat riva ner köket hemma och någonting jag inte har beställt/köpt är finurliga/smarta uttag.
Dessa skulle ju sitta som ett smäck!!
 
Svar 2, 3A.

Vi ska bygga ut köket och då behövs ju usb för kokboken (dvs läsplattan)...
 
2, 3A! Jag letar precis efter ett sånt här uttag till ett bygge vi håller på med för det behöver kunna drivas en drinkmixer och ett litet EU-kontaktanslutet minikylskåp. Men var ska man då ladda telefonerna? Tadaa!
 
2. 3A

Motivering: Äntligen! Fanns enbart USB-varianter och någon från leverantör med tveksam kvalitet. Satte nyligen upp ett tiotal eluttag i RS och detta skulle komplettera bra på flera platser.:love:
 
2. 3A
Motivering: Bor i hyres lgh , skulle vara kul med ett nytt hightech uttag jämfört med gom solblekta 60 tals uttagen som finns här hemma ..
 
2. 3A

Det finns en bild från när jag var nåt år gammal i vårt familjealbum. Texten under lyder "Sladdar är mitt stora intresse." Idag är jag 57, men min far hävdar att sladdar fortfarande gäller.

Ett uttag med USB har jag längtat efter.
 
  • Gilla
rockin_john
  • Laddar…
Svar 2: 3a

Jag borde vinna denna för att jag behöver den mest av alla!
Vi har 4 barn och på något sätt blir det alltid jag som blir ett uttag kort varje morgon innan jobbet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.