Nuså kan jag slå av på och switchen visar också korrekt status (vit = auto, grå = home).
Smartphone skärm visar app med Robotic Lawn Mower 'Shaun', status 'Auto/Home' på och batterinivå 64%.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
davidgp davidgp skrev:
Nuså kan jag slå av på och switchen visar också korrekt status (vit = auto, grå = home).
[bild]
Rena rama porren :crysmile:
 
  • Gilla
davidgp
  • Laddar…
johan63 johan63 skrev:
Rena rama porren :crysmile:
Ännu porrigare är att jag kan säga; "Hej Siri, sätt på Shaun"... :rofl:
 
  • Gilla
Toomaster och 2 till
  • Laddar…
davidgp davidgp skrev:
Ännu porrigare är att jag kan säga; "Hej Siri, sätt på Shaun"... :rofl:
:love::love::love:
 
Kom hem idag till en klippare med urladdat batteri, inget lyse på laddningsstationen heller...
Efter lite meck så visar det sig att ett av stiften (+) har gått av på insidan av kontakten där man ansluter "nätagget" i laddstationen. Det är så pass lilla att det inte går att löda på ny kabel.
Jag behöver alltså en ny chassi kontakt som sitter i laddningsstationen där man kopplar in spänningen. Hittar inte denna på GPS shop - någon som vet vad den kallas eller kan hänvisa till något webshop som har ?

Elektriska kablar med olika kontakter och en gulmarkerad chassikontakt i fokus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det är alltså den inringade gula anlsutningen jag behöver, känns orimligt att köpa ett helt kabelpaket för 568 på Clabbe.
 
Redigerat:
M miniGranis skrev:
Kom hem idag till en klippare med urladdat batteri, inget lyse på laddningsstationen heller...
Efter lite meck så visar det sig att ett av stiften (+) har gått av på insidan av kontakten där man ansluter "nätagget" i laddstationen. Det är så pass lilla att det inte går att löda på ny kabel.
Jag behöver alltså en ny chassi kontakt som sitter i laddningsstationen där man kopplar in spänningen. Hittar inte denna på GPS shop - någon som vet vad den kallas eller kan hänvisa till något webshop som har ?

[bild]

Det är alltså den inringade gula anlsutningen jag behöver, känns orimligt att köpa ett helt kabelpaket för 568 på Clabbe.
Byt till någon annan kontakt. Bör finnas på biltema eller clas i sjön. 568:- är ju rena stölden. En vanlig kopplingsplint ( sockerbit) duger lika bra.
 
johan63 johan63 skrev:
Byt till någon annan kontakt. Bör finnas på biltema eller clas i sjön. 568:- är ju rena stölden. En vanlig kopplingsplint ( sockerbit) duger lika bra.
Absolut det får bli en "nödlösning" men jag smäller gärna dit en orginalkontakt om jag kan för att slippa köra en "one off" lösning därav frågan.
 
M miniGranis skrev:
Absolut det får bli en "nödlösning" men jag smäller gärna dit en orginalkontakt om jag kan för att slippa köra en "one off" lösning därav frågan.
Tror tyvärr att den endast säljs komplett enl. Ditt första inlägg. :sweat:
 
johan63 johan63 skrev:
Tror tyvärr att den endast säljs komplett enl. Ditt första inlägg. :sweat:
En lösning är kanske att köpa en förlänningssladd och använda ena kontakten ?
 
johan63 johan63 skrev:
En lösning är kanske att köpa en förlänningssladd och använda ena kontakten ?
Absolut men då kommer jag att sakna möjlighen att fästa den i befinligt hål i chassiet på laddstationen på ett bra sätt, men det skulle absolut "behålla" kompabiliteten. Tack.
 
M miniGranis skrev:
Kom hem idag till en klippare med urladdat batteri, inget lyse på laddningsstationen heller...
Efter lite meck så visar det sig att ett av stiften (+) har gått av på insidan av kontakten där man ansluter "nätagget" i laddstationen. Det är så pass lilla att det inte går att löda på ny kabel.
Jag behöver alltså en ny chassi kontakt som sitter i laddningsstationen där man kopplar in spänningen. Hittar inte denna på GPS shop - någon som vet vad den kallas eller kan hänvisa till något webshop som har ?

[bild]

Det är alltså den inringade gula anlsutningen jag behöver, känns orimligt att köpa ett helt kabelpaket för 568 på Clabbe.
Gick ut i garaget för att ta lite bilder och trot eller ej, efter att ta tagit bort lite smuts så dyker ett produktnamn upp: Switchcraft !! Några minuters googling så är jag rätt säker på att jag har rätt kontakt:
http://www.switchcraft.com/productsummary.aspx?Parent=859
Beställt på Elfa:
https://www.elfa.se/en/device-connector-en3-pin-switchcraft-en3p2m/p/14459152?queryFromSuggest=true
Finns även på andra ställen men jag valde Elfa för att slippa frakt.
 
  • Gilla
Gudahov och 2 till
  • Laddar…
Barnsligt roligt detta...
 
Nörd :crysmile:
 
johan63 johan63 skrev:
Nörd :crysmile:
Stolt nörd sedan 1978
 
OpiMaza
davidgp davidgp skrev:
Barnsligt roligt detta...[video]
Fan så najs är det via home-assistant? Jag kör den oxå men inte i hop med homekit då det va väldigt buggigt. Just nu så är min hass endast till för min ytterbelysning (ikea trådfri). Åkte fast i "homey" träsket för ett tag sedan o det ångrar jag inte kör resten av min automation via den o ja den funkar klockrent.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.