3 månader var vad jag hittade på nätet, återstår att se hur det är i praktiken, det beror ju en del på hur låset används,
YoDude: Nej har inga tillbehör än, funderar på fingeravtrycksläsare, men ska avvakta och se hur bra låset fungerar innan jag köper mer grejor till det.
 
Det är fingeravtrycksläsare som lockar mig mest. Då blir det omöjligt för ungarna att slarva bort nycklarna.
 
Jag har fingerläsaren. Tycker det fungerar bra, dock tycker jag touchknapparna är lite sådär men kanske får in känslan när jag testat lite mer.
 
  • Gilla
Noseone
  • Laddar…
Hur ofta klarar den av att läsa fingret på första försöket?
 
Y YoDude skrev:
Hur ofta klarar den av att läsa fingret på första försöket?
Jag monterade den igår så skall erkänna jag inte testat allt för mycket ännu. Tycker det fungerat på första försöket de få gånger jag provat hittills.
 
G Gud_ skrev:
Jag monterade den igår så skall erkänna jag inte testat allt för mycket ännu. Tycker det fungerat på första försöket de få gånger jag provat hittills.
Om man vill dela ut en kod till t.ex. en städfirma och vill undvika strul med att städaren ska behöva ladda ner Entr S-appen. Kan man använda fingerläsaren som en knappsats? (Dvs utan krav på fingeravläsning)
 
A A-Carlsson skrev:
Om man vill dela ut en kod till t.ex. en städfirma och vill undvika strul med att städaren ska behöva ladda ner Entr S-appen. Kan man använda fingerläsaren som en knappsats? (Dvs utan krav på fingeravläsning)
Jag har samma fundering som dig. Vad jag har förstått borde det gå, men jag funderar ändå på om det inte är bättre att ge städfirman en fjärrkontroll. Ingen risk för att koden sprids...
 
  • Gilla
Umesik
  • Laddar…
Om det är fundering att enbart använda knappsats så är det inga problem. När jag installerade för att prova lite så körde jag enbart med kod innan jag lade till fingeravtryck. Finns en inställning för dubbelsäkerhet har jag sett. Antar det är både för kod och finger.
 
  • Gilla
A-Carlsson
  • Laddar…
Har monterat upp den på utsidan och kunnat testa den lite mer. Även sambon har testat lite.
Måste säga att det inte fungerar något vidare. Fingerläsaren fungerar få gånger och responsen på knapparna är usel, det går snabbare att plocka fram telefonen och starta appen för att låsa upp.
Vet inte om jag har ett dåligt ex eller om det ör så. Skall kolla med stället jag köpte ifrån om de fått in liknande klagomål.
 
Det var tråkigt att höra Gud_ (fantastiskt bra alias). Funktionsmässigt är det precis vad jag har letat efter:
- Man behöver inte byta låskista och sätta in någon klumpig inner- och ytterdel
- Fungerar med mobilen utan blanda in Verisure
- Fjärrkontroll
- Fingerläsare
- Vanliga koder

Hoppas att det löser sig. Uppdatera gärna hur det går
 
  • Gilla
newkidintown
  • Laddar…
Har haft Entr S med fingeravtrycksläsaren installerad i en vecka nu och det har fungerat klockrent så här långt. Den här läst av fingret på första försök >9/10 gånger.
Var dock tvungen att byta till en assa 310 connect-låskista då den förra hade för lång slaglängd(?), dvs man fick vrida nyckeln flera varv. Då strulade det med att den inte alltid låste/låste upp. Efter bytet så funkar det klockrent. Har inte testat dela ut nycklar eller dylikt ännu och efter att ha fått ett hintande svar från yale ang uppkoppling så hoppas jag att de snart kommer med en lösning för fjärrstyrning också.
Enda man kan vara lite fundersam över är om BLE-kopplingen är säker med tanke på hur många dylika lås som hackats. Men å andra sidan är det nog lättare att bara slå in ett fönster istället om man nu verkligen vill in.
 
  • Gilla
Noseone
  • Laddar…
För att summera. För att logga in med kod behöver man minst själva motorvredet á 2390:- samt en manöverpanel á 767:-. Något billigare än Yale Doorman men också färre funktioner.
Hur fungerar bortalåsning? Antar att det inte går att använda den befintliga i dörren?
 
Nu har jag kunnat använda det mer än bara prova/leka och jag måste säga att jag är nöjd. Det är nog 9/10 gånger fingerläsaren fungerar och jag har fått in vanan mer på knappsatsen.
Sambon är nöjd att ha blivit av med den fula klumpen på dörren (yale doorman) och har inte hört henne klaga på något krångel.
 
  • Gilla
netram och 3 till
  • Laddar…
Hur mycket låter ENTR S vid öppning jämfört med Doorman?
 
Motorljud från vredet låter endel vid låsning/upplåsning. Inget vi stör oss på eller så.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.