Antar att köket går att hissa upp i taket? :p
 
Det kanske finns en tanke hur det skall putsas? jag tycker det är läckert. Har sett det tidigare på hur ritat av Bengt Lindroos för Willa Nordic. 090702124559000000219.jpg
 
Om du utvecklar en smula - mer exakt på vilket sätt är det läckert att ställa skåp framför fönster?

Ska det föreställa "tillfälligt", "spontant", "improviserat"? Eller är det någon sorts konceptuell estetik som hänvisar till kaosteori och slumplära?
 
  • Gilla
JuggeH
  • Laddar…
B billy_baver skrev:
Om du utvecklar en smula - mer exakt på vilket sätt är det läckert att ställa skåp framför fönster?

Ska det föreställa "tillfälligt", "spontant", "improviserat"? Eller är det någon sorts konceptuell estetik som hänvisar till kaosteori och slumplära?
Jag tycker att det blir fint helt enkelt. Jag är inte mycket till konstkännare eller estetiskt bildad men jag antar att det är samma sinnen som tilltalar mig i denna fråga som tilltalar en konstälskare när denne får se en fin tavla.. eller nått sånt :) På köpet får man fint ljus som silas igenom glas, eller vad man nu väljer att ställa i hyllan
 
  • Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
B billy_baver skrev:
Om du utvecklar en smula - mer exakt på vilket sätt är det läckert att ställa skåp framför fönster?
Jag är nog omodern för jag tycker bara att det är skitfult... Påminner på något sätt om ett hus med byggnadsställning framför...
 
S surfarn skrev:
ljus som silas igenom glas
Ja, där har du absolut en poäng!

Ljus som silar genom glas, och inte vilket ljus som helst, utan naturligt dagsljus. Det genomlyser dina fula vardagsmuggar som om vore de utställningsföremål. Och där berör vi ytterligare ett skäl att fortsätta ställa ifrågasätta arrangemanget. När vardagens bruksföremål upphöjs till arkitektoniska uttrycksmedel kan det förvisso bli vackert. Men bara intill det ögonblick då man börjar vistas där otvunget till vardags. I exakt det ögonblicket förvandlas miljön till en tvångströja som du måste leva upp till.
 
  • Gilla
fia_mstd
  • Laddar…
Ljus som silas genom flottiga glas, som står på en öppen överhylla ovanför spisen? Ser inte riktigt poängen.
 
K kardborren skrev:
Ljus som silas genom flottiga glas, som står på en öppen överhylla ovanför spisen? Ser inte riktigt poängen.
Poängen är att skåpet i sig inte hindrar ljuset från att sila igenom.
Och jag tycker fortfarande att det är en poäng blek som vintersol i Åre ...
 
K kardborren skrev:
Ljus som silas genom flottiga glas, som står på en öppen överhylla ovanför spisen? Ser inte riktigt poängen.
Poängen kanske är att man påminns om att de behöver diskas. :) Lite som att vårsolen påminner mig om att någon borde putsa mina fönster... :oops::rolleyes:
 
använder folk sina kök? :surprised:

När det finns så många som inte gör annat än lagar mat åt andra :)
 
Öppnar man inte fönstren när man putsar dem.
 
  • Gilla
Noseone och 1 till
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Öppnar man inte fönstren när man putsar dem.
Nej, det är fasta fönster. Utom det lilla vädringsfönstret som står öppet i det andra inlägget.
 
B billy_baver skrev:
Ursäkta, men hur tvättar man fönstret?
Vem tvättar fönster idag?
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Nä, man byter dom väl regelbundet för att spara energi?
 
  • Gilla
scim och 2 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Tycker det var väldigt vackra fönster som silade ljuset. Vi har ett stående fönster i bokhyllan Mycket vackert, men där är tre hyllor "i vägen" när man putsar. Faktiskt väldigt lite besvär.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.