Har en otroligt besvärlig tomt med sluttningar och smala passager. Flera ”öar” och ojämnheter. Köpte en Worx som utför jobbet utmärkt. Skulle aldrig köpa något dyrare än så med facit i hand.
 
  • Gilla
maxmsm och 2 till
  • Laddar…
Svärfar har en husqvarna, kan vi låna den en kvart typ för att se om det funkar på vår ojämna gräsmatta med massa mossa? Eller funkar den inte alls om vi tar den från hans trädgård? Själv visste han inte.
 
Laddstationen får du låna med dig och ansluta slingan med. Får nog programmera om den också. Nä det kan nog bli krångligt. HQ har emellanåt speciella slingor för att hitta hem. Ojämn gräsmatta med mossa? Vilken skulle inte klara av det?
 
G grytlappen skrev:
Laddstationen får du låna med dig och ansluta slingan med. Får nog programmera om den också. Nä det kan nog bli krångligt. HQ har emellanåt speciella slingor för att hitta hem. Ojämn gräsmatta med mossa? Vilken skulle inte klara av det?
Ok. Så den klarar sig inte en stund utan det? Givetvis under vår övervakning så den håller sig på gräsmattan.

Jag vet inte om det finns några som inte klarar det. Men finns det möjlighet att testa innan så vore det ju bra så slipper vi fundera på vilket tänkte jag. Men är det så struligt så låter vi bli.
 
Jag vet inte hur din gräsmatta ser ut min vän. Vet inte heller hur den är programmerad. Låna med dig laddstationen och testa. Programmera inte om den för stackarn bara. Vad behöver du bli orolig över. Den klipper nog inte till grannstaden hur som helst.

Vill du ha grannskapets dyraste klippare och tävla med vem som äger mest, störst och vackrast så köp en HQ för guds skull!

Jag personligen tycker det är coolt att visa mina grannar att min investering gör jobbet bättre för hälften av kostnaden i tävlingen om vem som har dyrast och senaste klipparen.

En HQ beskrivs som en ingenjör som går fram och känner, backar, vrider 5 grader kör fram och backar och vrider 10 grader. Det funkar inte heller, då börjar den välutbildade om återigen. Efter 13 minuter har den kommit runt ett litet hinder.

Under den tiden har min Worx som beskrivs som ett ryskt fyllo flugit fram till hindret. Vänt om och fortsatt klippt och tjänat in 13 minuters batteritid till vettig klippning istället.

Jag lyssnar på Punk! Det är coolt!!
 
  • Gilla
Engsson16 och 2 till
  • Laddar…
G grytlappen skrev:
Jag vet inte hur din gräsmatta ser ut min vän. Vet inte heller hur den är programmerad. Låna med dig laddstationen och testa. Programmera inte om den för stackarn bara. Vad behöver du bli orolig över. Den klipper nog inte till grannstaden hur som helst.

Vill du ha grannskapets dyraste klippare och tävla med vem som äger mest, störst och vackrast så köp en HQ för guds skull!

Jag personligen tycker det är coolt att visa mina grannar att min investering gör jobbet bättre för hälften av kostnaden i tävlingen om vem som har dyrast och senaste klipparen.

En HQ beskrivs som en ingenjör som går fram och känner, backar, vrider 5 grader kör fram och backar och vrider 10 grader. Det funkar inte heller, då börjar den välutbildade om återigen. Efter 13 minuter har den kommit runt ett litet hinder.

Under den tiden har min Worx som beskrivs som ett ryskt fyllo flugit fram till hindret. Vänt om och fortsatt klippt och tjänat in 13 minuters batteritid till vettig klippning istället.

Jag lyssnar på Punk! Det är coolt!!
Vi har inte bestämt oss än. HQ känns tryggare eftersom "alla" säger att den är bäst. Men har kollat på worx också och den har ju fått bra omdömen i tester.

Min man är gammal punkare så läser han här så kanske det blir en worx :D
 
Haha! Lycka till! Ni blir säkert nöjda hur som helst! Trevlig helg!
 
Det hoppas jag vi blir. :)

Tack detsamma!
 
Husqvarna är bäst. Men kostar ju lite mer också.
 
  • Gilla
lindahl
  • Laddar…
Bäst? På vad? I vilka sammanhang behöver en robotgräsklippare vara bäst? Du får ge ett mer utförligt svar för tråden!
 
  • Gilla
martin43 och 1 till
  • Laddar…
För att Husqvarnan är svensk och worx kines/amerikan ;)
 
  • Gilla
lindahl
  • Laddar…
Jaha du tänker så! Udda må jag säga. Vem fan vill ha en trött svensk i trädgården? De är ju inte direkta kända för arbetsvilja. Ica stänger kl 18. De går i skift medans kiosken bredvid har samma snubbe mellan 09-23 utan att klaga. Vilken jävla tur som har en billig kines i trädgården! Smart billig och en jävla arbetsmoral
 
  • Gilla
martin43
  • Laddar…
Jag sätter min vänstra kula på att en kines gjort programvaran till både HQ och Worx, sätter du din högra emot har vi en deal!

PUNK!
 
A Annkina skrev:
Svärfar har en husqvarna, kan vi låna den en kvart typ för att se om det funkar på vår ojämna gräsmatta med massa mossa? Eller funkar den inte alls om vi tar den från hans trädgård? Själv visste han inte.
Nej det blir krångligt då du behöver både laddstation och begränsningslinga.
Dessutom helt onödigt, varför skulle den inte fungera på er tomt?
 
Behöver klipparen verkligen laddstation och begränsningsslinga? Kan man inte ta med den, ställa ner den på backen och bara starta den var som helst om den är fulladdad?

Givetvis får man då själv ställa sig i vägen så att den vänder mot ens fot (eller nåt annat om man är den räddhågsna typen), men om tanken bara är att se att klipparen inte kör fast ständigt och jämt borde väl det funka.

Jag vet som sagt inte, men det är ju bara att testa om svärfar bor i närheten. Sen är jag övertygad om att er gräsmatta kommer att gå att klippa med en robot, men vill ni testa så gör det.

(Det gnager en tanke om ett felmeddelande ”ingen slingsignal”, så kanske måste den alltid, eller med viss periodicitet, känna av att den är inom slingan, men det märker ni väl i så fall.)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.