AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vi använder aldrig micron, kanske det finns vinkyl med nishmått 425 mm :)
Inte riktigt men denna är 455 mm hög... ;)
 
[SH] [SH] skrev:
Inte riktigt men denna är 455 mm hög... ;)
Attans 5mm för smal också.. Och kompressor, inte absorbtionskylning
 
Redigerat:
Köp inte en kombiugn, den bör sitta lägre ner. Eftersom luckan öppnas nedåt riskerar man att bränna armarna på luckan när plåten ska plockas ur ugnen.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Vi har en Electrolux inbyggnads Micro och den har funkat i 11 år utan problem .
Bara för att en sak funkar behöver den inte vara bra. Och att brorsan är missnöjd med funktionen på sin siemens har definitivt inget med din Electrolux att göra :crysmile:
 
Anna_H Anna_H skrev:
Bara för att en sak funkar behöver den inte vara bra. Och att brorsan är missnöjd med funktionen på sin siemens har definitivt inget med din Electrolux att göra :crysmile:
Jag hade väll inte skrivit så om den inte var bra. Och det var inbyggnadsmikro som var det dåliga i ditt inlägg, vilket jag påpekade att alla inte är. Så rätt så relevant var det.
För övrigt så är en bänk-mikro extremt ful. Och oftast ivägen. Nackdelen med inbyggnad är ju om den går sönder så kan det vara knepigt att hitta en ny modell som matchar ugnen.
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Jag hade väll inte skrivit så om den inte var bra. Och det var inbyggnadsmikro som var det dåliga i ditt inlägg, vilket jag påpekade att alla inte är. Så rätt så relevant var det.
För övrigt så är en bänk-mikro extremt ful. Och oftast ivägen. Nackdelen med inbyggnad är ju om den går sönder så kan det vara knepigt att hitta en ny modell som matchar ugnen.
Jag svarade på ett inlägg om Siemens inbyggnadsmikro. Vet inte ett piss om electrolux inbyggnadsugnar.
 
  • Gilla
SysterNett
  • Laddar…
Ska finnas en passbit för Ikea som gör om från 425 till 382 men hur snyggt blir det en rostfri passbit som nog inte passar med det svarta rostfria på den Siemens jag vill ha.

Men picky living kunde tillverka en passbit åt oss. Bäst är väl att jag köper ugn och Micro och monterar skiten och sedan beställer passbit
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Nu var det lite väl länge sedan något hände i ärendet med mitt golv, är det i första hand styrelsen jag ska driva detta mot? Det är ju "deras" hantverkare tänker jag.
 
Var i vår gamla lägenhet som min bror ska ta över och kolla på det stänkskydd de byggt, motoriserad med en egenskriven snurra i en liten arduino :)

 
  • Gilla
  • Wow
ToZ ToZ och 10 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Var i vår gamla lägenhet som min bror ska ta över och kolla på det stänkskydd de byggt, motoriserad med en egenskriven snurra i en liten arduino :)

[media]
Vad är det gjort av?
 
N Noseone skrev:
Vad är det gjort av?
Själva stänkskyddet? Glasfiber
 
Somna INTE i duschen med huvudet precis utanför! :)
 
J JohanLun skrev:
Somna INTE i duschen med huvudet precis utanför! :)
Giljotin? :)
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nu var det lite väl länge sedan något hände i ärendet med mitt golv, är det i första hand styrelsen jag ska driva detta mot? Det är ju "deras" hantverkare tänker jag.
Ditt försäkringsbolag, du ska inte behöva driva något.
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Sådär, det tog bara ett halvår men vi fick ut full ersättning på golvet iallafall :) skönt att för en gångs skull få ut något av försäkringsbolagen.
 
  • Gilla
KarolinaA och 11 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.