Två Stihl motorsågar på ett garagegolv, en äldre och en nyare modell MS261.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tagit motorsågskörkort i helgen, kursledaren sa att min gamla såg kommer få jobba hårt då det var frötallar vi skulle fälla.
Så det blev en uppgradering till en Stihl Ms261 :D

Blev lekande lätt att klara kortet med den :ok:
 
  • Gilla
mexitegel och 4 till
  • Laddar…
Jckssn Jckssn skrev:
[bild]
Tagit motorsågskörkort i helgen, kursledaren sa att min gamla såg kommer få jobba hårt då det var frötallar vi skulle fälla.
Så det blev en uppgradering till en Stihl Ms261 :D

Blev lekande lätt att klara kortet med den :ok:
Ny såg är alltid roligt... men man blir lite nojig man vill som inte smutsa ner den ^^
 
  • Gilla
Jckssn
  • Laddar…
Dagens verktygsinköp & äntligen har verktygen börjat trilla in inför vårens renovering! Idag blev det:

Borrskruvdragare
Skagskruvdragare
Cirkelsåg
Sticksåg
Arbetslampa
3x5,0Ah batteri
2xFörvaringväskor

Tidigare köpte jag vinkelslip & tigersåg i USA. Kan meddela att deras 20V Max är samma som Europas 18v om det är någon som undrar...
 
  • Nya DeWalt verktyg inklusive borrskruvdragare, cirkelsåg och sticksåg med batterier och förvaringsväskor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
1337 och 1 till
  • Laddar…
Onsalakorven andr.ljung skrev:
Dagens verktygsinköp & äntligen har verktygen börjat trilla in inför vårens renovering! Idag blev det:

Borrskruvdragare
Skagskruvdragare
Cirkelsåg
Sticksåg
Arbetslampa
3x5,0Ah batteri
2xFörvaringväskor

Tidigare köpte jag vinkelslip & tigersåg i USA. Kan meddela att deras 20V Max är samma som Europas 18v om det är någon som undrar...
Vars köper man kit för bästa pris?
 
En Knipextång har ju ramlat in. Jag har förlagt min favoritavbitare, och det bästa sättet att hitta den är att skaffa en ny. Så nu har jag snart två.

Men vad är det för ett intressant instrument? Inte googlefuska nu!
Knipextångens förpackning framför en Weishi No 1000-tidmätare med digital display och knappar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Fluxor
  • Laddar…
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
Vars köper man kit för bästa pris?
Det vet ja inte, men detta köpte jag på bauhaus för 7690:-, exlusive vinkelslip & tigersåg som jag hade innan. Det var därför de blev Dewalt. Bra verktyg så är halva jobbet gjort :p
 
mattiasp mattiasp skrev:
En Knipextång har ju ramlat in. Jag har förlagt min favoritavbitare, och det bästa sättet att hitta den är att skaffa en ny. Så nu har jag snart två.

Men vad är det för ett intressant instrument? Inte googlefuska nu!
[bild]
Hade aldrig kunnat gissa... så jag googla.
 
mattiasp mattiasp skrev:
Men vad är det för ett intressant instrument? Inte googlefuska nu!
[bild]
Signalgenerator av något slag känns väl givet, men mer än så? Ingen aning.
 
Ett mätinstrument för att kunna justera mekaniska armbandsur. Youtube har fina filmer på användande...
 
  • Gilla
mattiasp
  • Laddar…
R roli skrev:
Ett mätinstrument för att kunna justera mekaniska armbandsur. Youtube har fina filmer på användande...
Jäklar vad tufft!
 
  • Gilla
mattiasp
  • Laddar…
Jag har hittat ett nytt träsk som verkar vara mycket djupare än Festoolträsket. Det började med att sonen började intressera sig för ett vintageur som jag har ärvt av en av mina bästa kamrater när jag var barn -min farfar. Sonen är för övrigt namngiven efter min farfar. Uret gick dåligt och skickades till Schweitz för undersökning och kostnadsförslag för renovering. Fyra månader senare kom ett rent ut sagt löjligt kostnadsförslag. Hur svårt kan det vara? tänkte jag. Ganska svårt faktiskt. Jag har inte gett mig på vintageuret än. Jag kan för lite om detta.
 
  • Gilla
johel572 och 3 till
  • Laddar…
Ingen risk, det här kommer du aldrig att snöa in på;)
 
  • Gilla
nanowire och 1 till
  • Laddar…
Dagens, för två månader sedan, verktygsköp.

Efter att jag förlorat min gamla Victorinox-kniv på safari var jag tvunget att skaffa en ersättare. Efter att ha dammsugit nätet på information om den heliga gral (ett kvalitetsmultiverktyg som är smidigt att ta med överallt men inte kostar en arm) bestämde jag mig för en Leatherman Wave. När jag nu haft den i två månader törs jag säga att den har levererat över förväntan.
Sidoklippet adderade jag redan första veckan. Utan det lägger den sig obekvämt i botten på fickan och är svår att nå, precis som en Swiss army knife. Det enda jag ändrat på den i övrigt är att slipa ner några skarpa kanter.
Leatherman Wave multiverktyg med sidoklipp fäst i användarens jeansficka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Folded Leatherman Wave multiverktyg med sidoklipp på ett slitet träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Alko och 6 till
  • Laddar…
Lite Dormer pinnfräsar.

Ett öppet rött fodral med en uppsättning Dormer pinnfräsar i olika storlekar ordnade i skumplast.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
bulleribock och 1 till
  • Laddar…
Mera slipprylar för vägg och tak. Har en Mirka DecoSander sedan tidigare men huvudet på den är ngt inflexibelt och den har en tendens att flippa runt med icke önskvärda spår i spackel som resultat. Nedan modell har dessutom bättre vridbar slanghantering, ngt som varit lite störande på Mirkas klossar.

Förpackning av Full Circle Dust-Free Sanding System, en slipprodukt med svivelmekanism.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.