tommib
ELKO RS 4 LIFE!

Må de aldrig sluta med den serien
 
  • Gilla
RmK_71 och 2 till
  • Laddar…
N Nyfiken i en strut skrev:
Att prissättningen ser ut som den gör har inget med att elektrikern vill tälja guld, utan en snedvriden prissättning där man konkurrerar om timpris och måste kompensera på materialet. Betala elektrikern 600-700:-/timme och 5% hanteringskostnad på material så kan han överleva utan höga materialpåslag.
Allt som skulle hända är att elektrikern tjänade mer pengar. INGEN sänker priset för att vara snäll...
 
Jag är i chock ... Jag hade inte sett biltemas Vu innan idag .. är dem godkända i något östtatsland ?
 
Papphammar666 lilllasrne skrev:
Jag är i chock ... Jag hade inte sett biltemas Vu innan idag .. är dem godkända i något östtatsland ?
Säljer Biltema uttagen är de godkända, de har troligen tagit på sig CE-ansvaret själva.
Elsäkerhetsverket kan bannlysa uttagen om de upptäcker farliga felaktigheter.
 
  • Gilla
Uffe A
  • Laddar…
Men det att uttagen är godkända enligt gällande regler behöver inte innebära så mycket, det kan mycket väl vara som så att uttagens utformning gör att de egentligen inte alls uppfyller gällande regler, men de får vara på marknaden tills någon dör eller Elsäkerhetsverket sätter tänderna i dem, vilket de har knappa resurser att göra då marknaden översvämmas av tveksamma prylar.

Vill man vara mer säker på kvaliteten bör man handla från någon känd tillverkare och göra en egen bedömning.
 
  • Gilla
Uffe A
  • Laddar…
Vi köpte in 2 olika modeller :poop: vu till ett större bygge för att tjäna en slant med brun var den ena å blå botten den andra .... om jag får betygsätta så blir det -5 av 10 möjliga plus att dem är svin fula ( Ingen snabb anslut heller ... ph1 :love: ) någon mer med erfaenhet
?

Jula Biltema är bättre men dem är inte eljo elko
 
Papphammar666 lilllasrne skrev:
Vi köpte in 2 olika modeller :poop: vu till ett större bygge för att tjäna en slant med brun var den ena å blå botten den andra .... om jag får betygsätta så blir det -5 av 10 möjliga plus att dem är svin fula ( Ingen snabb anslut heller ... ph1 :love: ) någon mer med erfaenhet


?

Jula Biltema är bättre men dem är inte eljo elko

??? Vad menar du
 
kenneth5828 kenneth5828 skrev:
??? Vad menar du
Är du kabeldragare så förstår du ...eljo grön elko röd abb vetefan ehtman brun tror jag novum blå osäker på dem 2 sista
 
Papphammar666 lilllasrne skrev:
Är du kabeldragare så förstår du ...eljo grön elko röd abb vetefan ehtman brun tror jag novum blå osäker på dem 2 sista
Lägg upp bilder så får du svar!
 
Julas såg bättre ut än jag förväntat mig men biltemas såg verkligen billigt ut och något jag har lämnar tillbaks omgående.
Hade hoppats på fler bilder i tråden från alla som berättar om uttag de använt, bryt spänning och lyft på locket för en bild :D
Som privatperson så är Clas Ohlson rätt bra då de säljer flera kvalitetsmärken som Schneider, ELKO, ABB samt ofta staffling när man köper fler.

Finns det något tråd där foton på eluttag, strömställare mm samlas? t.ex här lyfter vi på locket.
 
Redigerat:
  • Gilla
Papphammar666
  • Laddar…
1 123abc skrev:
Julas såg bättre ut än jag förväntat mig men biltemas såg verkligen billigt ut och något jag har lämnar tillbaks omgående.
Hade hoppats på fler bilder i tråden från alla som berättar om uttag de använt, bryt spänning och lyft på locket för en bild :D
Som privatperson så är Clas Ohlson rätt bra då de säljer flera kvalitetsmärken som Schneider, ELKO, ABB samt ofta staffling när man köper fler.

Finns det något tråd där foton på eluttag, strömställare mm samlas? t.ex här lyfter vi på locket.
Eljo=Schneider är enligt mig bäst ...men Classe vad jag vet säljer bara trend och det har utgått men jag kan ha fel ... har jag så ser jag inte anledningen å köpa där istället för hos grossen
 
Jag har gjort mig besväret att sätta upp fem såna Biltema-skituttag i garaget. Det var EKK-kabel så plintarna funkade fint. Drog bara sönder en plint... De har dock några fördelar:
Priset
Fyra skruvar = sitter bra i väggen
När man väl svurit färdigt är det distinkt och bra att sätta i/dra ur kontakter.

I mitt fall är det bara ström på dessa uttag när jag är i garaget

I övrigt har jag bara Schneider men kan instämma som någon skrev att deras snabbklämmor är sådär. Kablarna sitter bra men det är jobbigt att koppla loss och plastbiten som ska trycka går lätt av. Dessutom gulnar allt från Schneider/Eljo Trend.
 
  • Gilla
Papphammar666
  • Laddar…
Papphammar666 lilllasrne skrev:
Eljo=Schneider är enligt mig bäst ...men Classe vad jag vet säljer bara trend och det har utgått men jag kan ha fel ... har jag så ser jag inte anledningen å köpa där istället för hos grossen
Vilken elgrossist har du som har öppet klockan fem en söndag ?
 
  • Gilla
lopec
  • Laddar…
S Slugge skrev:
Vilken elgrossist har du som har öppet klockan fem en söndag ?
Kan du omöjligt vänta tills
På måndag så har du planera dåligt åkt . Köpt tidigare :p
 
  • Gilla
trcjesa
  • Laddar…
tommib
...och vi som inte får handla på elgrossen då?

Själv föredrar jag Hornbach. Har bra utbud på både Elko (RS och Plus) och Schneider (Exxact) samt massa malmbergs och amiga om man av någon anledning skulle vilja plåga sig själv med det. Bra pris och öppettider har de också.
 
  • Gilla
Papphammar666 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.