Jonatan nu har jag ingen aning om hur många som köper mjölk på Lidl men ja jag tycker samtliga är idioter, men av den anledningen att jag själv aldrig satt min fot där så lider jag inte så mycket av det eftersom jag inte heller vet vilka dom är... eller jag börjar ana att jag känner till en av dom iaf. Kuba? Den kopplingen behöver du verkligen förklara för mig.
 
Vi får inte diskutera politik enligt forumreglerna tyvärr. Jag handlar inte på Lidl, det är för pöbeln ;)
 
Det är möjligt att importera IKEA kök från Polen. Det finns företag som erbjuder sådan service. Kostnad, med leverans, är ca 20-30% lägre.
 
  • Gilla
Roy_eriksson88
  • Laddar…
Sitter och ritar i ikea home planner i skrivande stund. men det tar sin lilla tid. speciellt när man är oenig om hur det ska se ut.

LidL, mjölk och politik kan vi som sagt hålla utanför denna tråd.

@Goncalves. vet du några företag?.
 
M
goncalves skrev:
Det är möjligt att importera IKEA kök från Polen. Det finns företag som erbjuder sådan service. Kostnad, med leverans, är ca 20-30% lägre.
Skulle uppskatta en länk till sådant företag. Vi är inne på att titta på kök nu...
 
  • Gilla
Mark0
  • Laddar…
Köpte själv mina Ikea vitvaror på Ikea i Rostock. Sparade i runda slängar 35%. Garantin gäller här ändå för ugnen har dom bytat ut. Fö så är micron tillverkad i Sverige men säljs billigare på andra sidan sjön.

Var fö på Lidl idag och handlade svensk mjölk.
 
  • Gilla
Snailman
  • Laddar…
Kollade lite snabbt på Ikeas priser i Polen, stommar verkar ligga runt 10% lägre och luckor ca 35%. Är det generellt större prisskillnad på de plylarna som har lägre pris?
 
Kunde inte se nåt direkt mönster egentligen, vissa luckor var nån krona dyrare där, andra halva priset, så jag kollade av alla artiklar och valde att köpa vissa här hemma.
 
Är det någon som känner till en firma som hjälper till med att importera kök från Ikea i Polen eller Tyskland som Goncalves här ovan nämner i inlägg #153?
 
L Lehtin skrev:
Är det någon som känner till en firma som hjälper till med att importera kök från Ikea i Polen eller Tyskland som Goncalves här ovan nämner i inlägg #153?
Hur har det gått för dig? Beställt kök?

Måste inom en månad beställa kök och funderar på Polen då jag har många bekanta där, var bor du ifall jag även skulle handla åt dig?
Skicka gärna pm
 
nino nino skrev:
Hur har det gått för dig? Beställt kök?

Måste inom en månad beställa kök och funderar på Polen då jag har många bekanta där, var bor du ifall jag även skulle handla åt dig?
Skicka gärna pm
Har inte kommit längre än lite planering ännu. Ska byta kök efter semestern är det tänkt. Kör du ofta mot Polen om detta skulle bli aktuellt?
 
nja inte så ofta nu längre... förr var det en ggr / månad
Jag var in på ikea så dom rita upp mitt kök sen fick jag några A4 med priser och artnr så då är det ju jäkligt enkelt att handla där...
Ber nog en kompis köpa köket så man vet att allt finns hemma om det blir av för mig.
Kom på att jag nog var lite väl optimistisk att jag skulle behöva köpa kök inom en månad :D
Är uppbokad 3 helger på raken så det lär ju inte hända.
Vi kan hålla kontakten så får vi se
 
Var bor ni i landet? Skall köpa delar till kök själv till en lgh i fjällen. Inte jättemkt då jag tänkte bara göra en del av köket nu, men ligger det ff på 30% lägre? Även vitvaror? Tänkte köra Ikeas vitvaror till mitt.
 
Kollade lite snabbt och en stomme kostade 240 hemma och 200 i Polen, en lucka 98 hemma och 63 i Polen.
Vitvaror kollade jag inte
 
  • Gilla
Mattias_Jo1
  • Laddar…
nino nino skrev:
Kollade lite snabbt och en stomme kostade 240 hemma och 200 i Polen, en lucka 98 hemma och 63 i Polen.
Vitvaror kollade jag inte
Du kolllade på Ikea Polen då förmodar jag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.