Hej Tilda! Vi är intresserade av Kvadraten. Tacksam för om du berättar om ert husbyggande. Priser tillval ändringar ja allt du orkar :)
 
Måste bara instämma i Tildes inlägg. Jag kan också varmt rekommendera Eksjöhus.
Vi bygger ett Sandhem som beräknas bli klart lite senare i vår. Vi köpte en byggsats och gör allt själva.

Visst är det lite småsaker man har att klaga på ibland. Material som saknas, lite skavanker på en del grejjer. Ringer man Eksjöhus så får vi nytt på direkten. Aldrig några problem!
 
Spännande! ML och Tilda har ni varit inne i något Kvadraten och sett det?
 
Tilda, vad härligt att du är så nöjd med ditt hus :). Var bygger ni Jag tycker också kvadraten verkar vara ett prima hus men jag har dock aldrig sett något inuti.Vad har ni för takvinkel? Vad har ni betalat extra för klinker i bottenvåningen? Lill
 
Hej !

på våran kvadrat räknade säljaren med en kostnad på
400 kr/kvm för 14mm ekparkett ditlagd och med 800 kr/kvm
för klinkers.

Mvh mattias
 
Okej, Link,då vet jag det också. Tack! :). Har du märkt av den långa leveranstiden? Fick veta nyligen att de har leveranstid på 22 veckor. Det tyder ju på att det är populära hus iallafall,

Nu har jag sett två kvadraten med de olika takvinklarna nästan färdigbyggda ( tyvärr bara utsidan ) . Lite småcharmiga utan att göra en massa väsen av sig.Helt OK faktiskt! Inget hus man tröttnar på tror jag...
 
En kompis till mig har precis fått sitt Eksjöhus färdigställt. Huset är ett kraftigt modifierat Ekeberga. Jag vill bara rapportera att de är mycket nöjda. Allt har faktiskt gått perfekt.

Själv har jag "inspekterat" bygget och det är faktiskt riktigt bra. Näst bäst av de fabriksbyggda hus jag kikat på de sista åren.

Det enda som är synd är att Eksjöhus inte sätter kontakter och strömbrytare i ytterväggarna, det ser väldigt taffligt ut att ha utanpåliggande kablar/kabelrännor till strömbrytarna på väggarna. Men det kanske man kan överleva för resten av huset är jättefint.
 
Lite smolk i glädjebägaren är vad Emyran skrev någonstans hrä på forumet; att Eksjöhus fått lite kritik i Råd & Rön senaste numret gällande sin delade entreprenad....Detta såg jag för övrigt redan förra året ( sista numret tror jag ) i Hus & Hem där samma sak påpekades....inte bra... >:(
 
Lite nyfiken... Vilket var bäst?
Det var en Villa Nordic. men den var nästan dubbelt så dyr per kvm.... :surprised:
 
Det var en Villa Nordic. men den var nästan dubbelt så dyr per kvm....
Vadå? pratar vi inte om eksjöhus här... ???
 
Pelle skrev:
Vi har byggt ett förlängt, utbyggt och "upptaggat" Mellangården och är klart nöjda med vad både Eksjöhus och entrepenörer presterat. :)
Vad gäller de utanpåliggande s.k sockeldosorna så uppmärksammade jag det på elritningen och i entrepenadbeskrivningen. Både elektrikern och jag var ense om att det är taffligt så därför gjorde han det enda riktiga och monterade vanliga infällda dosor och kabeldragningar (utan extra kostnad).

Lite nyfiken... Vilket var bäst?
Tack för tipset om elen...här lär man sig något nytt varje gång. Får snart skaffa en tjock anteckningsbok :)Något annat att tänka på med Eksjöhus Pelle?
 
vi väntar med spänning på att någon här på forumet ska berätta vad det står...
 
Marlene Eskilsson skrev:
Skulle inte ML och Tilda kunna registrera sig som medlemmar? Jag blir alltid lite misstänksam när det kommer gäster och helt apropå rekommenderar en hustillverkare.
Håller med Marléne det låter som smygreklam ;D
 
Det finns medlemmar som är säljare oxå...
 
Vem kan man tro på tro på trooooo pååååå... :-/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.