Rätt svar är alternativ 2. 12,7kg

Vi har haft en jättefin högtryckstvätt i säkert 15år som vi använts flitigt.
Förra vintern hände det som inte fick hända. Vi var bortresta en vecka och då löste jordfelsbrytaren ut i friggeboden så värmen försvann och det blev minusgrader där inne. Förutom förstörd målarfärg hände något inne i högtryckstvätten för när altanen skulle tvättas på våren läckte det vatten överallt.
Skulle köpt en ny men i samma veva fick vi alla tre barnens cyklar stulna så inköp av högtryckstvätt blev kraftigt nedprioriterat.
Behovet detta året av en ny högtryckstvätt är därför extra stort.
 
Rätt svar är alternativ 2, 12,7kg.

Vi har en del att tvätta; plattor, trädäck osv. Men största anledningen är att man vill vinna över sina barn när det vankas vattenkrig, så kan dom stå där med sina trötta vattenpistoler :devilish: (Och med en sån kraft som det finns i denna maskin behöver man aldrig lämna solstolen)
 
Mitt svar är 12,7 kg.
Alginvasion på altan och balkong
smutsig mur som är 30 meter lång.
Ska rengöras inför sommarsäsong
och vår gamla högtryckstvätt får vi inte igång.
 
mrjim
Rätt svar: alternativ 2 (12,7kg)

Gamla Nilfisken fick i höstas åka sin sista resa till återvinningscentralen, så det skulle vara riktigt roligt om man vann en ny Kärscher.
Som nybliven trebarnsfar, är tyvärr inte en ny högtryckstvätt högts upp på utgiftslistan.
 
2. 12,7 kilo

Då min gamla Kärcher K3 börjar sjunga på sista versen skulle det vara perfekt med en uppgradering inför våren.
 
2! 2,7 kg.

Försöker hinna renovera klart mitt hus på Skånska landsbygden till våren då det ska säljas. Fasaden måste tvättas innan det kan säljas. Vore toppen med en ny och fungerande tvätt som inte läcker! :)
 
Alternativ 2: 12.7kg

JAG som älskar maskiner köpte såklart en kärcher K2 för många många år sen i samband med husköpet. Men det visade sig att den som oftast använt den är MIN FRU!
Till bilen, trädäcken, stuprörstvätt osv.
Därför tänkte jag att hon kan få en ny med bättre räckvidd, så kan svärmor få vår gamla enkla högtryckstvätt, eftersom den visade sig vara mycket omtyckt av såväl kvinnor och barn som män.
 
Svar: alternativ 2

Då min högteyckstvätt frös sönder förra året har all rening av bilar, möbler etc fått stå tillbaka då ekonomin inte tillåter nyköp. Vore guld att vinna en och slippa skämmas över gatans skitigaste bil ännu ett år.
 
alt 2 ....12.7 kg
äger inget i produktserierna då jag har tyck dessa är överreklamerade och dyra
fortfarande lite tveksam att dom är bästa märket på marknaden..(trots div bäst i test sidor)
men det är bara vad jag tror
har inte testat så kan ju ha fel
 
2. 12,7 kg

Tvättade den ”finare” bilen en gång förra sommaren och lacken på ”andra” bilen har inte sett dagens ljus på åtminstone två år (kan vara längre). Behover av en högtryckstvätt har stått högt på listan i flera år men andra utgifter har kommit emellan.
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn Kärchers senaste högtryckstvätt på 145 bar

[bild]

Dags för vårstädning! Med en Kärcher K5 Premium Full Control Flex Home hemma gör du snabbt och lätt rent allt från altandäcket och uteplatsen till huset och bilen. Trycket ligger på 145 bar men är ställbart via en display på handtaget så att du kan ställa ner det om du behöver vara mer försiktig. Tvätten har åtta meter högtrycksslang så att du kan röra dig obehindrat utan att behöva flytta maskinen. En person kommer att bli lycklig vinnare av den här högtryckstvätten!

Totalt värde cirka: 4 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad väger K5 Premium Full Control Flex Home utan tillbehör?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 12,3 kilo
X. 12,5 kilo
2. 12,7 kilo

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 9 mars.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Kärcher. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Kärcher för att de sponsrar den här tävlingen.
Den vägen 12,7 kilo Jag har en K5 nu och har haft en K5 innan den och jag gillar den modellen då den håller så bra. Jag kör motocross och tvättar min och sonen mc flera gånger i veckan. Men nu efter 6år så börjar den bli lite sliten. Så det vore toppen med en ny. /Larsa
 
Svar 2. 12,7 kg.
Motivering hade varit kul å bytta ut den mot min gamla klena som ja fick av svärfar som han inte ville ha längre.
Å nu när våren kommer så e det många projekt som ska börjas på. Samt efter man bott in sej så inser man hur mkt man har å göra å prioriteringarna ligger inte i å köpa en högtryckstvätt så hade varit kul å vinna :)
 
Svar: 2, 12,7kg

Silverfärgad bil täckt med smuts och snö på en snöig väg.
Måste. Tvätta. Bilen...
 
Svar 2

Då kan mitt hus som ligger nära en landsväg kunna bli rent från smutspartiklar från trafiken
 
Hej!
Svar: 12,7 kg

Det har kluckat under OS och gör det nu under Vasaloppet,

snart kan vi inte gå på WC utan måste först få bort avloppsstoppet.

Förra gången räckte det med hett vatten och bikarbonat,

men nu verkar inte det ge något resultat.

Jätteklumpen i London med ansamlat fett,

har i alla fall ett ändrat beteende föranlett.

Har bytt toapapper och ökat spolmängden

och hoppades det skulle ge resultat i längden.

Torkar av varenda tallrik och gryta på vasken,

och inget som kan stoppa följer med i slasken.

Jag vet, att det är effektivt med en högtryckstvätt,

men min är för gammal och håller inte tätt.

Det vore skönt slippa anlita en spolbil för flera tusen,

vinner jag Kärchern köper jag till en rörrengöringssats, det gör susen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.