Funderar på öppningen mellan hall och kök, den blir 56-58cm djup.
Ska man ta limfog och göra omfattning av och låt den sticka ut 7-8mm utanför gipsen på varje sida? Tror det ser klumpigt ut med foder runt?
 
Hade nog satsat på att sammanfoga det med väggarna genom att använda tex gips så att du inte får kanter. Tror det blir stilrenare och ger ett lite lättare intryck i en ack så bastant öppning! :)
 
Svårigheten blir ju om man vill ha olika färger eller tex tapetsera i köket då är det svårt när allt sitter ihop med en kant så har man en naturlig avslutning
 
Håltagaren har gjort sitt jobb och jag stavade fel :)

Skaplig tjock vägg tur man inte provade själv.

1200:- för ett hål rätt ner i fickan
 
  • Hål i en vägg med synlig balk och anteckningar, efter genomförd håltagning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Avlångt cylindriskt håltaget stycke brun betong som demonstrerar tjockleken på en vägg efter borrning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Idag kom limträbalken, ska prova att få dit den v10.
Han vi köpte huset av hade stämp som vi kan låna, borde räcka med 4 på varje sida?
Ska mäta in nya väggen så jag kan beställa ny pelare imorgon.
Hoppas även på att få upp resterande osb på väggen vid köket men inte säkert att det hinns med.

Kom på idag att spirorören ligget under ca 1m snö så det blir att löpa nytt :(
Nätmatta tror jag att finns kvar
 
Efter ett ikea besök blev jag lite fundersam, köksavdelningen gjorde en nästan identisk planlösning som hth gjort åt mig och priset blev 14' för ikea och 34' för hth.

Trodde det var några 1000 det skulle skilja men 20'? Nu har jag inte hårdgranskat offerterna men jag tror innehållet är ganska lika, möjlig att hth ska ner några 1000 för att det ska bli så rätt som möjligt.

Nackdelar med ikea?

Det jag kommer på är att stommarna är djupare på Ikea så jag kan ev inte använda mina stenskivor...

Funderar på om man kan montera under stommarna direkt mot osb och därefter slå på dubbel gips då försvinner iaf 24mm av djupet, sen kan man nog trixa med skivan mot kaklet för att få ytterligare 5-6mm, tankar om det?

Har hämtat stämp så under nästa vecka ska byta av balk göras och jag hoppas bli klar med det till senast söndag v10
 
Alla är vi olika men jag hade aldrig spenderat 20kkr extra på ett kök i en uthyrningslägenhet..
 
Nej känner så jag med, kan ju köpa 2 kök för samma pengar men är kvalitén mycket högre så kan man ju fundera iaf.

Sen borde det gå att förhandla lite med hth tycker man...

Såg att hth priset så ingick frakt för 2000 så då är jag nog nere på 30000 för samma grejer ev 29000

Nackdelen är djupet då jag gärna vill bli av med stenskivorna
 
BirgitS
När det gäller uthyrning är det väl viktigt att det håller för slitage bra så man inte drabbas av höga underhållskostnader.
 
Låter konstigt? Min erfarenhet av hth är att de är i samma prisklass. Tror du får jämföra för att ett hth (gör det själv) skulle kosta mer än dubbelt så mkt har jag otroligt svårt att tro!
 
BirgitS
nino nino skrev:
Nackdelar med ikea?
De låga socklarna om man behöver ha diskhon en bit bort från avloppet.
 
J Jarlsgård skrev:
Låter konstigt? Min erfarenhet av hth är att de är i samma prisklass. Tror du får jämföra för att ett hth (gör det själv) skulle kosta mer än dubbelt så mkt har jag otroligt svårt att tro!
Ja det är hth gds jag fått pris på vill jag mena, det var då det jag frågade efter.

BirgitS avloppet är på rätt plats
 
BirgitS
Väldigt olika luckor, alltså när det gäller uppbyggnad?
 
nino nino skrev:
Ja det är hth gds jag fått pris på vill jag mena, det var då det jag frågade efter.

BirgitS avloppet är på rätt plats

Låter inte rätt! När jag ritat upp vårat framtida kök hos Ikea, hth och epoq så har summorna som mest skiljt 7k, då har Ikea varit billigast, sen hth och sist epoq, epoq har dock märkesgrejer på typ vask och blandare så där sticker det iväg lite extra.

Men nej, ett hth kostar inte mer än dubbelt upp. Kolla offerten, i mina öron låter det som om att det pris du fått inte varit på ett gör det själv kök.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.