Tack för att du hjälper till! Jag har en granne som är elektriker. Det är bra att veta vad man ska söka efter.
 
Då var utegivaren lokaliserad
 
  • Utomhusgivare monterad på en vit vägg med lodräta plankor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S
Det sitter en framledningsgivare på röret som går ut till huset , den kan vara gömd under isoleringen , det är en tunn sladd till den med .
Har för mig på den typ av reglercentral , för att se om reglercentralen jobbar som den ska ,
kortslutes någon ledarna på en givare , har ingen betydelse vilken , så kommer shunten att stänga och vid avbrott går den till fullt , är ett enkelt sätt att se om den reagerar
Det bästa med att se vad som kan vara ev fel är med en tångampermätare och ha den på inkommande ledning , vrida lite på termostaterna , då syns om det drar amp ,
Men el-gubben kan säkert se hur han kan mäta vid patronen , det är flera slingor i den samt att ledningarna ligger lätt åtkomliga
 
Shunten stor ju på max öppet. Så något fel på reglerststemet är det ju inte. Pannan orkar inte hålla temperaturen upp. Om det beror på att den är underdimensionerad, trasig eller saknar en fas vet vi ju inte. Men det har i vilket fall som helst inget med utegivaren att göra.
 
S
Exakt vad jag skrivit i tråden förut
 
Hej!
Nu har vi löst problemet!
Tack för att ni hjälper till!
Det var en kontaktdon som var sönder så elektrikern fick byta den.
Nu är det svettigt igen :)
 
  • Gilla
skutten11 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.