Närbild på en toalettstol med fokus på skumgummit mellan cistern och toalett vilket visar en liten glipa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så här ser min ut.
Skumgummit syns även på min, men kanske är cisternen på din inte så hårt dragen så skumgummit inte komprimerats så mycket, därav glipan?
Sitter cisternen lite löst eller går den att rucka mycket?
Den sitter skruvad under ifrån så kanske går det att dra åt den lite mer.
 
R Robert-san01 skrev:
Vi valde Gustavsberg. De var de enda som gick att få med mindre kant i skålen och ytbehandling.

[länk]
Ja vi valde mellan ifö och Gustavsberg men gillade inte dom upphöjda spolknapparna på Gustavsbergen därför blev det IFÖ. Ångrar detta lite nu....
 
TS, kan det vara så att din stol rider på avloppsanslutningen?
 
P Patrik Friberg skrev:
[bild] Så här ser min ut.
Skumgummit syns även på min, men kanske är cisternen på din inte så hårt dragen så skumgummit inte komprimerats så mycket, därav glipan?
Sitter cisternen lite löst eller går den att rucka mycket?
Den sitter skruvad under ifrån så kanske går det att dra åt den lite mer.
Ja det såg ju lite bättre ut. Skall kolla om det går att dra åt den lite mer.
 
H Helmersson skrev:
Ja vi valde mellan ifö och Gustavsberg men gillade inte dom upphöjda spolknapparna på Gustavsbergen därför blev det IFÖ. Ångrar detta lite nu....
Har inte tänkt så mycket på knapparna. Det avgörande för oss var spolkant och ytbehandling. Hade IFÖ Cera i förra huset och de var funktionellt OK men gick inte att få "rimfree". Mjuksitsen på IFÖ har kassa infästningar. De plastpinnarna fick man byta var år och det är lite udda form på Ceras sitsar så det är nästan bara original sitsar som passar.
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
TS, kan det vara så att din stol rider på avloppsanslutningen?
På en vägghängd??
 
R Robert-san01 skrev:
På en vägghängd??
Det var bara en tanke. Jag har aldrig monterat en toastol.
 
Då jag heller inte kunde hitta någon info (mer än denna gamla tråd) om denna skumplast efter att köpt ny toalett så kontaktade jag IFÖ. Svaret blev att skumplasten ska sitta kvar.
Försökte först att se om den var lös, men är anpassad med hål och fastlimmad. Känns inte helt lätt att rengöra så funderar på att lägga en silikonkant och hoppas att man inte behöver öppna cisternen på lång tid.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.