P Peter_K skrev:
Via mobilappen. Se status osv.
Har du GSM inställningarna i default. Roaming och disable ping.....
Oklart om det har någon betydelse eftersom jag har aldrig har fått det där med APN att fungera. Båda är i alla fall avstängda.
 
P
Ok. Verkar ju inte fungera som jag trodde. Dvs att gsm tar över LAN kopplingen. Ingen kontakt längre
 
K
Vad använder ni för operatör? Abonnemang eller kontantkort?
Har testat både Telia och Comviq kontantkort utan problem.
Första gången kan man dock behöva stoppa sim-kortet i en mobiltelefon för att aktivera det.
 
K
Rätt APN måste också ställas in om den inte känner av det automatiskt.
 
P
Ett Halebop kontantkort
 
A
Jag hade problem med ett Tele2 mobiltbredband för ett par dagar sedan. Förklaringen jag fick var att kortet inte kunde köra data över GSM, utan endast 3G eller 4G. Om det stämmer vet jag inte, men fick igång larmet med ett Telia mobiltbredband direkt.
 
P
Får kolla med Halebop då. Tror de kör i Telias nät
 
K
P Peter_K skrev:
Ett Halebop kontantkort
Borde vara halebop.telia.se

kodrod skrev:
Jag hade problem med ett Tele2 mobiltbredband för ett par dagar sedan. Förklaringen jag fick var att kortet inte kunde köra data över GSM, utan endast 3G eller 4G. Om det stämmer vet jag inte, men fick igång larmet med ett Telia mobiltbredband direkt.
Låter helt fel.
Det skall gå att surfa på 2G/GSM med Tele2s mobila bredband.
Har för mig jag själv har gjort det och kollegan säger samma sak. ( Säljer det i butik )
 
A
K Kirderf85 skrev:
Borde vara halebop.telia.se



Låter helt fel.
Det skall gå att surfa på 2G/GSM med Tele2s mobila bredband.
Har för mig jag själv har gjort det och kollegan säger samma sak. ( Säljer det i butik )
Det är möjligt, men det var vad man sa till mig att kortet endast är för 3G eller 4G.
Fick aldrig igång det med Tele2 kortet. Provade med APN från denna sidan,
https://www.tele2.se/foretag/support/uppkoppling/mobilt-bredband#!

Ska prova igen.
 
Redigerat:
K
P Peter_K skrev:
Får kolla med Halebop då. Tror de kör i Telias nät
Vilket kontantkort har du?
Är väl bara ”Rubbet” som det ingår surf i.
Det som heter ”Go” måste man väl köpa till surf på.
Men jag tror dock du kan behöva aktivera det genom att köra det i en mobil.
Ser man bara mottagning så är det troligen inte aktiverat och behöver kopplas upp i en mobil.
 
  • Gilla
Lucky2015
  • Laddar…
P
Halebop rubbet är det. Har haft kortet i en iPhone innan och pinkod borttagen. Går inte att ställa in Halebop.telia.se
 
Jag har Halebop men har bara gjort sporadiska försök med APN. Jag är nöjd med att larmet ringer upp när larmet går.
 
P
Ok det är ju iof bra men tappar jag internet så går det inte att avaktivera. Har ingen knappsats.
Var ställer man in vart larmet ska ringa, larmcentral ?
 
A
Ni med halebop, har ni provat med online.telia.se

Så fick jag igång ett Telavox kort i larmet (Telavox går i Telias nät).
 
P
Tack för tipset men det gick inte. Får ta ur det och kolla i telefonen så det inte hänt något. Har inte använt det på ett tag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.