H
J JohanLun skrev:
Golvet har INGET med fönstren att göra ju!

Om entreprenören stulit pengar, gått runt med skitiga skor i den vita soffan, eldat upp ovärdeliga konstverk... Ska han själv få städa, återlämna pengar och måla nya tavlor... Eller ska det bli en rättssak av det???
för de är exakt samma sak
 
H
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är en faktor tio mellan olika golvläggare i finnish
okej, men de spelar ju ingen roll.
Entreprenören anser ju att sin golvläggare eller han själv är en 10:a
de kan ju inte du avgöra.
 
Vad fasen har de gjort? Ställt ned fönstret på hörnen?
 
H
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det luktar rejält med troll, japp :D Dock är jag rädd han har rätt. Fyfan, vi lever i en sjuk värld. Man kan lägga hundra tusentals kronor för att få det precis som man vill för att se det förstört av klåpare och sedan inte få rätt få det återställt till samma nivå.. Sjuk värld
Du säger troll men i nästa mening så har jag rätt i det jag säger?

JAg kanske upplevs omständig och jobbig bara för detta är en konsument forum och jag ofta bidrar med fakta ur en entreprenörs synvinkel.
Den kasnke inte är den trevligaste ur kundens ögon, men så är verkligeheten.
 
H
Och tror mig jag håller med på att renovera en 10-tals lägenhet så hade blivit galen om jag råkade ut för samma sak,
 
H
henke_benke skrev:
trodde du jobbade med att bygga nya lägenheter?
renoveringar va inget för ert stora företag enligt dig
vem är du?
 
H
H hul skrev:
vem är du?
mitt enda svar till dig kommer alltid vara.
jag vet att du ljuger om din erfarenhet nu.
du kommer bara vara ett troll för mig. inte värd att diskutera med.
 
nino nino skrev:
Fanns en länk tidigare där det är en tidigare tråd om golvet, man kan säga att AM är ganska petig :D och med det menar jag inget illa
Ah ok. Ja petighet kostar :) Men blir ju inte exklusivt bara för det.
Jag kikade i den länken. Såg/läste ingenting om det exklusiva. Såg någonstans att det handlade om 14 mm furugolv. Så blev nyfiken vad de exklusiva är som gör att det kostar 4x mer?
Knappt ens Dinesen 35 mm Douglas kostar 4x mer än ett bra tjockt furugolv.
 
Fadai
Mycket trist att få sådana märken i golvet. Hoppas de går med på att stå för skadan. Annars finns ett bra knep för att få bort, alt. minska märken i trä. Förutsätter då att golvet är "riktigt" trä: Droppa lite vatten på märket, lägg över fuktad trasa och använd ångstrykjärn på högst medelvärme. Detta kan upprepas flera ggr om märket är djupt. Men jag hoppas firman tar sitt ansvar, det är ändå rätt o riktigt.
 
M Nyttanvändarnamn3 skrev:
Håller med
för djävligt som det kan bli efter vissa hantverkare
Men som tur är inte alla likadana
syns tydligt att det är nya skavanker
Går bara att fixa genonm omslipning hela golvet, åtgärdas bara viss del så kommer det att bli skillnad mellan bef o omslipat

Lycka till
Tack för omtanken :D Jag antar man då kan slipa ytterst lite på resten av golvet?, för jag vill absolut inte ha glipa mellan foder och golv. Sedan har vi en fris med 0.0mm diff mellan furu och klinker, där vill jag ha 0.0mm diff även efter slipning

 
H hul skrev:
för de är exakt samma sak
Jag är ledsen, jag förstår inte.

Entreprenören har skadat något som inte har med arbetet att göra. Om det är ett golv, ett bord, en soffa, en TV, en bil...

Om entreprenören drar en regel genom rutan på din ferrarri på uppfarten, ska fortfarande han välja var den ska repareras, eller får du välja verkstad? Eller får han själv eller Bosses svets och kött fixa bilen?

Om han spikar din fru i foten, får han själv sy ihop såret?

Näe, jag får faktiskt inte ihop hur du menar, vänligen beskriv lite mera utförligt hur du tänker!
 
  • Gilla
Kalaspuffar123_1337 och 3 till
  • Laddar…
harry73
H hul skrev:
avtalet är mellan entreprenör och bostadsrättsförening = du är ej part i målet
Anders är tredje part. Så nej han är inte part i själva entreprenaden, men han är såklart part i skadefallet.
Om det här gör att han ska rikta sitt skadeståndskrav mot byggherren (=brf) eller entreprenören är en bra fråga. Här tror jag att han kan göra både
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Karl_Pedal Karl_Pedal skrev:
Vad fasen har de gjort? Ställt ned fönstret på hörnen?
Det kommer vi nog aldrig få svar på tyvärr :/ Nu är det bara hoppas det går återställa!
 
harry73 harry73 skrev:
Anders är tredje part. Så nej han är inte part i själva entreprenaden, men han är såklart part i skadefallet.
Om det här gör att han ska rikta sitt skadeståndskrav mot byggherren (=brf) eller entreprenören är en bra fråga. Här tror jag att han kan göra både
Eftersom jag är en del av brf vill jag ju såklart detta är en kostnad för hantverkaren. :D Men om det blir brf som får stå för det i slutändan så får väl det gå
 
H hul skrev:
Läs vilken entreprenadjuridik bok du vill står där, de kan alla som arbetar i byggbranschen.
All empirisk forskning tyder på motsatsen.
 
  • Gilla
lars_stefan_axelsson och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.