H
Biggie Biggie skrev:
[OT] Haha... som ni två bråkar hela dagarna :crysmile:

För övrigt så tycker jag det är jävligt tråkigt att se vad som hänt med golvet, det är dock lätt hänt att repa och skada inredning/karmar och annat när man som hantverkare är ute och jobbar, det gäller ju bara att ta ansvar för det och fixa till urspurungligt skick på bästa sätt så att alla blir nöjda igen.
haha
man kanske ska tänka på vad man skrivit innan när man ska trolla och inte hitta efter vad tråden gäller.
jag vet att hul bluffar om sin civilingenjörs utbildning och vad hul jobbar med. så bråket är slut från min sida.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Biggie Biggie skrev:
[OT] Haha... som ni två bråkar hela dagarna :crysmile:

För övrigt så tycker jag det är jävligt tråkigt att se vad som hänt med golvet, det är dock lätt hänt att repa och skada inredning/karmar och annat när man som hantverkare är ute och jobbar, det gäller ju bara att ta ansvar för det och fixa till urspurungligt skick på bästa sätt så att alla blir nöjda igen.
Fast här är det ju dock totalt förstört. Ett jack i en vägg fixar man med spackel och målar väggen. Jag fattar fan inte hur man kan luyckas med detta. Det är ju en 10-20 tal jack. på en liten yta.
 
henke_benke skrev:
haha
man kanske ska tänka på vad man skrivit innan när man ska trolla och inte hitta efter vad tråden gäller.
jag vet att hul bluffar om sin civilingenjörs utbildning och vad hul jobbar med. så bråket är slut från min sida.
Det luktar rejält med troll, japp :D Dock är jag rädd han har rätt. Fyfan, vi lever i en sjuk värld. Man kan lägga hundra tusentals kronor för att få det precis som man vill för att se det förstört av klåpare och sedan inte få rätt få det återställt till samma nivå.. Sjuk värld
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Fast här är det ju dock totalt förstört. Ett jack i en vägg fixar man med spackel och målar väggen. Jag fattar fan inte hur man kan luyckas med detta. Det är ju en 10-20 tal jack. på en liten yta.
Jag hör dig, och jag förstår inte heller hur det det blev som det blev, uppenbarligen så handlar det inte om att något verktyg har gått i golvet, ser snarare ut som dom har meckat med fönsterna när dom har varit stående på golvet som du tidigare skrivit, INTE OKEJ!

Hoppas att det löser sig till din tillfredställelse!
 
  • Gilla
Uffe A och 1 till
  • Laddar…
Biggie Biggie skrev:
Jag hör dig, och jag förstår inte heller hur det det blev som det blev, uppenbarligen så handlar det inte om att något verktyg har gått i golvet, ser snarare ut som dom har meckat med fönsterna när dom har varit stående på golvet som du tidigare skrivit, INTE OKEJ!
Normalt skall ju hantverkaren använda en skyddsskiva som man lägger på golvet i samband med sådana arbeten. Det skall aldrig ske direkt mot befintligt golv. Det verkar inte ens som man använt något professionellt skyddspapp utan bara typ byggmax golvskyddspapp (som är betydligt tunnare).
 
  • Gilla
tcepser och 2 till
  • Laddar…
H
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det luktar rejält med troll, japp :D Dock är jag rädd han har rätt. Fyfan, vi lever i en sjukt värld. Man kan lägga hundra tusentals kronor för att få det precis som man vill för att se det förstört av klåpare och sedan inte få rätt få det återställt.. Sjuk värld
dock är det rätt att byggföretaget kan ta in sin golvläggare.
istället för den du har gott samarbete med.

jag undrar va det är för företag.
att lägga papp där man går är helt ok.
men där man jobbar/hanterar matrial skall man ha masonite eller matta/yllefilt.
som hantverkare vill man inte skapa extra jobb.
 
henke_benke skrev:
dock är det rätt att byggföretaget kan ta in sin golvläggare.
istället för den du har gott samarbete med.

jag undrar va det är för företag.
att lägga papp där man går är helt ok.
men där man jobbar/hanterar matrial skall man ha masonite eller matta/yllefilt.
som hantverkare vill man inte skapa extra jobb.
Jag outar dem inte,förmannen var trevlig och än så länge finns det ingen anledning outa dem. Klåpare finns det över allt ,nu får vi se om de gör rätt för sig
 
  • Gilla
Uffe A
  • Laddar…
H
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag outar dem inte,förmannen var trevlig och än så länge finns det ingen anledning outa dem. Klåpare finns det över allt ,nu får vi se om de gör rätt för sig
ja det skall du inte. va inte så jag mena. att du skulle gå ut med namn på företaget.
jag kan vara nyfiken ändå ;)
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Surt läge. Hoppas de ordnar sig som du vill ha det!

Men en sak hajjar jag inte.. Vad är det som är så "exklusivt" med golvet? Det verkar vara ett "sketet" furugolv? Snyggt men dock ett furugolv. Har inte läst tråden.
 
henke_benke skrev:
dock är det rätt att byggföretaget kan ta in sin golvläggare.
istället för den du har gott samarbete med.
Varför skulle de få det när entreprenaden / jobbet inte berör golvet? Hade de skadat fönsterbänken eller fodret, ok, det kan tillhöra fönstret. Men om de ställt fönstret på matsalsbordet och mekat med det där, hade de då fått åka och köpa nytt bord eller hade du blivit ersatt för bordet?
 
Maxwells demon TotalControl skrev:
Surt läge. Hoppas de ordnar sig som du vill ha det!

Men en sak hajjar jag inte.. Vad är det som är så "exklusivt" med golvet? Det verkar vara ett "sketet" furugolv? Snyggt men dock ett furugolv. Har inte läst tråden.
Fanns en länk tidigare där det är en tidigare tråd om golvet, man kan säga att AM är ganska petig :D och med det menar jag inget illa
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Kan ta ett liknande fall när jag jobbade hos en kund.

Lade in 25x162 furugolv, obehandlat. Var klar och skulle skruva upp något i fönstret.
Råkar komma åt skruvdragaren med foten så den faller ner ifrån arbetsbocken. Den hamnade rakt på bitsen (gick ner ca 8mm) så den stod på bitsen ner i golvet. Kunde inte hålla mig för skratt, vilken otur.

För att lösa detta fuktade jag upp skadan så fibrerna kröp tillbaka en bit, sen kunde golvsliparen fixa resten så det inte kunde synas att det hänt.

Kunden skrattade också åt missödet och var inte orolig över att det skulle vara en skada när vi var klara. God dialog löser de flesta problemen, misstag kan alla göra.
 
Håller med
för djävligt som det kan bli efter vissa hantverkare
Men som tur är inte alla likadana
syns tydligt att det är nya skavanker
Går bara att fixa genonm omslipning hela golvet, åtgärdas bara viss del så kommer det att bli skillnad mellan bef o omslipat

Lycka till
 
C c_olsson skrev:
Normalt skall ju hantverkaren använda en skyddsskiva som man lägger på golvet i samband med sådana arbeten. Det skall aldrig ske direkt mot befintligt golv. Det verkar inte ens som man använt något professionellt skyddspapp utan bara typ byggmax golvskyddspapp (som är betydligt tunnare).
Jag håller med, det har nog slarvats här.
Om man nu inte hade rätt grejer tillhands så får man ju faktiskt lyfta bort fönstret och jobba med det på ett lämpligt ställe, tycker man ska vara extra känslig när man är hemma hos privatpersoner och jobbar. Man vet ju faktiskt aldrig hur mycket blod,svett och tårar som ligger bakom visa saker.

Minns när jag va o jobbade i ett kök, det fanns skydd på bänkskivan i laminat men tyvärr så råkade hålsågsklingan hoppa av bottensatsen och åkte rätt ner i skivan, blev ett riktigt fult sågtandsmärke, bara att med svansen mellan benen att ta sitt ansvar och fixa en ny bänkskiva :/
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
H
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
jag äger golvet
avtalet är mellan entreprenör och bostadsrättsförening = du är ej part i målet
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.