Tja, ny på forumet och nu, efter två års ritande, ett sökt bygglov och en planerad byggstart i september, river vi vårt fritidshus i Ammenäs, mellan Uddevalla och Ljungskile, och ser framtiden med spänning och förskräckelse an.

Min sambo har alltid velat ha en gas cooking range, (eller som hon säger -en Aga) och vi tittar nu runt efter vettiga alternativ. Om ögat får välja så finns det vansinnigt snygga spisar att köpa från myrangecooker.se av märket Lofra. Vettiga priser också men ….. blir som vanligt misstänksam när något verkar för bra (alltså i detta fall både snyggast och med bra priser och specar).

Så, till frågan; nån som har erfarenhet av Lofra spisar? Vi tittar på primärt på 90 bredd men kan tänka oss att gå upp till 120 cm om det finns goda skäl. Gärna ett kit med stänkskydd och fläkt.

Tips mottages tacksamt.

(och rätta mig om jag postar på fel ställe, första inlägget på denna sajt )

Björn
 
N Nordvikshuset skrev:
Tja, ny på forumet och nu, efter två års ritande, ett sökt bygglov och en planerad byggstart i september, river vi vårt fritidshus i Ammenäs, mellan Uddevalla och Ljungskile, och ser framtiden med spänning och förskräckelse an.

Min sambo har alltid velat ha en gas cooking range, (eller som hon säger -en Aga) och vi tittar nu runt efter vettiga alternativ. Om ögat får välja så finns det vansinnigt snygga spisar att köpa från myrangecooker.se av märket Lofra. Vettiga priser också men ….. blir som vanligt misstänksam när något verkar för bra (alltså i detta fall både snyggast och med bra priser och specar).

Så, till frågan; nån som har erfarenhet av Lofra spisar? Vi tittar på primärt på 90 bredd men kan tänka oss att gå upp till 120 cm om det finns goda skäl. Gärna ett kit med stänkskydd och fläkt.

Tips mottages tacksamt.

(och rätta mig om jag postar på fel ställe, första inlägget på denna sajt )

Björn
Hej. Blev det någon Lofra?
 
Inte ännu men beställer förmodligen inom snar framtid. Det som oroar är bristen på erfarenheter från andra. Varken hört positivt eller negativt .....

Kök planeras till april/maj.
 
N Nordvikshuset skrev:
Inte ännu men beställer förmodligen inom snar framtid. Det som oroar är bristen på erfarenheter från andra. Varken hört positivt eller negativt .....

Kök planeras till april/maj.
Känner lite samma sak, hittar lite dåligt med omdömen. Men nästan för fin för att avstå ändå :)
Hade du då tänkt beställa från myrangecooker?
 
Läste nån stans om någon som beställt från Tyskland för att spara en del. Tror det gick bra men kommer inte ihåg varifrån. Det var nån kvinna som också fans på eBay.

Hur som... blir nog myrangecoocker för vår del. Dumt med två chansningar i samma köp.
Vi tittar på denna produkt

https://myrangecooker.se/produkt.php?pid=2943

Uppdaterar tråden med ev framsteg i informationssökandet.
 
  • Gilla
Mazen och 1 till
  • Laddar…
N Nordvikshuset skrev:
Läste nån stans om någon som beställt från Tyskland för att spara en del. Tror det gick bra men kommer inte ihåg varifrån. Det var nån kvinna som också fans på eBay.

Hur som... blir nog myrangecoocker för vår del. Dumt med två chansningar i samma köp.
Vi tittar på denna produkt

[länk]

Uppdaterar tråden med ev framsteg i informationssökandet.
Hejsan.

Om man köper direkt från Italien så ser det ut att kosta under halva priset jämfört med här hemma, skaplig summa man kan spara på det.

https://www.dagimarket.com/it/index...&orderway=desc&cate=&search_query=Lofra&n=200
 
Intressant! Jag brukar fega när det handlar om långa leveranser, typ om jag får fel grejor, att det är omständligt att rätta till men, skall ta mig en funderare.

Tack för länken!
 
N Nordvikshuset skrev:
Intressant! Jag brukar fega när det handlar om långa leveranser, typ om jag får fel grejor, att det är omständligt att rätta till men, skall ta mig en funderare.

Tack för länken!
Samma här, men i detta fallet kan man ju beställa dubbel uppsättning till samma pris som vad en uppsättning kostar här hemma, så helt klart lockande.

Enligt deras sida så har de frakt till Sverige och om man kollar "customer reviews" så ser det ju rätt bra ut.
 
Hej

Tittade lite mer på Digimarkets hemsida. Fick priset €2889 för detta paket.
Skärmdump av Digimarkets hemsida som visar en kundkorg med köksutrustning och totalpriset 2888,75 euro.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En del billigare men det blir inte en dubbel uppsättning, och sedan kommer frakten till.
https://myrangecooker.se/produkt.php?pid=2943
 
N Nordvikshuset skrev:
Hej

Tittade lite mer på Digimarkets hemsida. Fick priset €2889 för detta paket.
[bild]

En del billigare men det blir inte en dubbel uppsättning, och sedan kommer frakten till.
[länk]
Hej.

Jag ser att de har saftat på priset rätt bra sen jag kollade i helgen, bara spisen som jag hade tänkt mig har de höjt med hela 4150:-! Med den rejält minskade marginalen så kommer jag inte beställa från Italien.

Hittade en skärmdump på spisen (som jag va lite sugen på) sen i lördags som jag jämförde med dagens pris.
 
  • Skärmdump av en LOFRA RSD96MFTE/CI stålspis 90x60 med priset 1320.96 euro.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Silverfärgad Lofra gasspis med guld detaljer och priset 1740.16 € på skärmdumpen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Känner samma sak och blev plötsligt en smula orolig för kommande prishöjning från den Svenska leverantören också .......
 
Köpte ni den?
 
Skulle beställa förra veckan när vi såg priserna gått upp rejält, precis som jag befarade. :(
Blir kanske en Lofra ändå men vi tar en runda till och kollar andra märken också.
 
J jronnblom skrev:
Köpte ni den?
Det har inte blivit något köp här heller. Har förstått att inte alla direkt har rosat prestandan och kvalitén på Lofra, så avvaktar lite.
 
B Bobbobula skrev:
Det har inte blivit något köp här heller. Har förstått att inte alla direkt har rosat prestandan och kvalitén på Lofra, så avvaktar lite.
Har haft flera snack med säljare på MyRangeCooker i dagarna och också blivit lite tveksam till kvalitén, särskilt vad gäller gasbrännarnas förmåga att hålla låg temp för att exempelvis under lång tid låta något sjuda. En säljare ville istället sälja en Steel Ascot till mig när jag började fråga om kvalitén på Lofra.

Kan du dela med dig med vad du hört eller läst?

Måste besluta relativt snabbt nu, Huset skall slutbesiktigas i Juni och köket är beställt så vi är begränsade till en 90 spis.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.