J
Lite djävulens advokat ;) och förhoppningsvis något som är så konstruktivt att någon Eskilsson vågar sig fram och kommenterar.

Blurrningen går ju att komma runt redan på forumet (avstår från att säga hur) så det skulle faktiskt vara betydligt effektivare att visa bilderna i begränsad storlek och såpass sämre upplösning att det skulle vara värdelöst att förstora dem. Med den nuvarande set-up:en får man redan bilderna i normal upplösning utan blurrning från Google direkt vilket skulle undvikas genom ovanstående...

Personligen tror jag att det sista skulle vara betydligt bättre och mer lockande för nya besökare att bli medlemmar. Sökbarheten på google skulle också bestå vilket jag antar är viktigt för att locka nya besökare. Dessutom skulle det underlätta för alla oss medlemmar som då och då behöver ta en snabbkik på forumet på en "osäker" och tillfällig dator.
 
  • Gilla
fia_mstd
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Okej, jag menar att inte mycket fungerar på Facebook om man inte är inloggad.
Dock är det ju upp till varje användare att begränsa det
 
Inte riktigt, besöker jag din, min eller Mark Zuckerbergs sida på Facebook så får jag inte se några inlägg om jag inte är inloggad på Facebook. https://m.facebook.com/zuck
Men som inloggad får jag se desto mer.
 
Igår satt jag på jobbdatorn och googlade en grej. Kan meddela att jag svor HÖGT när jag inte fick se några bilder utan att logga in. Jag har INTE inlogg i huvudet, det är sparat i webläsaren hemma. Dessutom vill jag inte spara det på jobbdatorn.

Tyvärr gör det att jag blir tvungen att hoppa över alla träffar från det här forumet när jag är på jobbdatorn. Borde vara kontraproduktivt för er, mindre besökare, mindre annonsvisningar.

Samma sak på telefonen. Jag använder primärt min dator, inga lösenord är sparade i telefonen. Googling sker dock därifrån frekvent. De pixlade bilderna gör att siten är obrukbar.

Det här var verkligen en jättedålig idé. Hoppas ni återgår till en användbar site igen då byggahus alltid varit en favorit, snälla, ändra inte på det.
 
  • Gilla
thomas33 och 1 till
  • Laddar…
Men grejen är väl den att om man har " googlat" på Mark Zuckerberg, så kanske man hoppar över Facebook och nöjer sig med artiklar i olika tidningar/ tidskrifter och info i Wikipedia istället.
 
  • Gilla
fia_mstd
  • Laddar…
Att begränsa läsbarheten på forumet när man inte är inloggad kommer bara leda till mindre läsningar på forumet.

Nu kanske jag bara talar för mig själv men det finns massa sidor på nätet som man måste ha konton för att kunna läsa, det leder bara till att man undviker de sidorna och hittar nån annan sida istället.

Registrera konto gör man när man vill posta nånting på tex forum.
 
  • Gilla
johan_p och 1 till
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Nu överdriver du något i hästeväg! Det är jag och många med mig levande bevis på.
Även min webbläsare är inställd på att radera samtliga cookies varje gång jag stänger ner den. Det är i mitt tycke grundläggande säkerhetstänk.
 
Är alltid inloggad på telefon och hemma så jag har inga problem. Vill jag länka brukar jag skärmdumpar eftersom länkar tenderar att dö i sinom tid. Men det vore oerhört tråkigt om forumet dränerande på “gamla" medlemmar (saknar många "gamlingar" redan nu) som sedan kanske inte återkommer då blurrningen kanske försvinner.
 
I
Kan ni vara snälla och ta och avsluta detta test. Oerhört störande när man vill googla lite snabbt på telefon och inte kan se bilderna. Provar man då sökfunktionen i appen så får man upp flera inlägg i samma tråd och inte olika trådar med datum som man får i Google. Ser heller inte hur många svar dom olika trådarna har utan att gå in på dom. Visst kan jag logga in i webbläsaren också men då kan ni ju skrota appen då den känns överflödig. Fixa detta snarast tack! Riktigt irriterande.
 
En mycket bättre funktion för att locka nya att registrera sig hade varit låta endast inloggade kunna skriva och kommentera. Jag har väldigt svårt att se hur de här blurrade bilderna tillför något för oss användare.
 
I Ingolainen skrev:
Riktigt irriterande.
Håller med och begränsar mina möjligheter att på andras datorer ta fram tips och råd med bilder från ByggaHusforumet.
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Snälla ta bort det där tramset nu. Hade jag inte redan varit användare så hade jag troligtvis aldrig blivit det om jag för första gången möttes av suddiga bilder.

Tror inte ett dugg på att forumet blir bättre på något vis genom att tvinga folk att logga in för att se bilderna. Det enda som möjligtvis skulle kunna bli bättre är ju större annonsintäkter men innehållet lär ju knappast bli bättre.
 
  • Gilla
johan_p
  • Laddar…
MultiMan
Trots att jag börjar bli gammal och luttrad så upphör jag aldrig att förvånas över hur pengar (eller potentialen till desamma) kan få folk att tappa omdömet.
 
  • Gilla
jonko
  • Laddar…
Tack alla för ni uthärdat vår test. Och tack alla för er feedback.

Vi har nu haft denna blurrningsfunktion av bilder påslagen för ej inloggade i två veckor.

Här kommer resultatet i korthet:
Under testperioden har antalet registreringar mer än tiofaldigats och antalet inloggade har mer än fördubblats.

Antalet inlägg verkar också ha ökat (dock mer marginellt) och likaså antalet uppladdade bilder. Och förra veckan slog vi rekord vad gäller antalet gillanden. Om detta beror på att fler har loggat in eller inte är svårt att säga. Men helt klart så har vi jättemånga engagerade besökare.

Trots denna till synes positiva utveckling så väljer vi nu att slå av funktionen med omedelbar verkan, för någonstans i maggropen känns det ändå fel. Det var ju inte roligt att ni var så negativa och vi förstår värdet av att kunna se bilder oinloggad också.

Tack än en gång för er feedback och engagemang. Trevlig helg! :)
 
  • Gilla
EI30-SaC och 32 till
  • Laddar…
C
Har registrerat mig på nytt nu.
Samma namn och samma träskalle bakom det som tidigare:thinking:
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.