Snigla Snigla skrev:
Eftersom nivån är så hög här ibland och ni gärna spinner vidare helt utom kontroll.. ;)

[bild]
Eller blir det Sheep relation
 
B Byggdjuret skrev:
Jag har funderat på en sak apelsinen ville den bli juice eller blev den pressad till det?
Det var ju klyftigt sagt.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
B Byggdjuret skrev:
Jag har funderat på en sak apelsinen ville den bli juice eller blev den pressad till det?
haha fyndigt ;)
 
mexitegel mexitegel skrev:
Lagen är uppkallad efter historieprofessorn Cyril Northcote Parkinson i slutet av 50-talet när han gjorde studier av byråkratisk tillväxt.
Vad jag vill minnas funkar det så här:
Alla behöver en underhuggare som skall göra jobbet, så man slipper göra något själv.
Men att skaffa sig en assistent är livsfarligt, för denne/denna kommer att försöka ta min egen position.
Alltså anställer man två assistenter, som kommer att slåss om äran inbördes med varandra.
Och dessa två behöver också vardera två assistenter.
Alltså behövs det 7 personer för att göra en persons jobb :)
 
B Byggdjuret skrev:
Jag som läste inlägget och tänkte, Parkinson är en läskig sjukdom....
Men egentligen om ärligheten ska fram tycker jag att det är ett inlägg som är OT.

Lite dålig humor nu tack eller bra humor.

Jag har funderat på en sak apelsinen ville den bli juice eller blev den pressad till det?
Ja, jag kan hålla med om att det är Off-topic. Ber å det ödmjukaste om ursäkt för detta trots att hela tråden ligger under "Off topic", så på det sättet borde inlägget inte på något vis kunna vara off topic alls kan man tycka. Men det är ju en annan diskussion.

Så för att reparera skadan får jag bidra med denna:
Skärmavbild av social media-inlägg med texten "Om man datummarkerar skidvalla så ser man när det är bäst före".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snål-Jocke och 4 till
  • Laddar…
B Byggdjuret skrev:
Jag som läste inlägget och tänkte, Parkinson är en läskig sjukdom....
Men egentligen om ärligheten ska fram tycker jag att det är ett inlägg som är OT.

Lite dålig humor nu tack eller bra humor.

Jag har funderat på en sak apelsinen ville den bli juice eller blev den pressad till det?

Vad har Parkinsons lag med Parkinsons sjukdom att göra förutom efternamnet på ett par vetenskapsmän?
 
Dataskärm visar en frågesportfråga om mikrofoner med svarsalternativen sant eller falskt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Klart det är ”false”. Mikrofoner används av reportrar och de producerar ju bara fake news.
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Mikael_L
TeroM, vad svarade du ? :cool:
 
useless useless skrev:
Vad har Parkinsons lag med Parkinsons sjukdom att göra förutom efternamnet på ett par vetenskapsmän?
Absolut ingenting. Men jag tyckte inte att inlägget heller hade så mycket med humor å göra!
Så drog jag till med en humorbefriad dålig ordvits!:)
 
mexitegel mexitegel skrev:
Ja, jag kan hålla med om att det är Off-topic. Ber å det ödmjukaste om ursäkt för detta trots att hela tråden ligger under "Off topic", så på det sättet borde inlägget inte på något vis kunna vara off topic alls kan man tycka. Men det är ju en annan diskussion.

Så för att reparera skadan får jag bidra med denna:
[bild]
Ja tycker att du räddade situationen bra :)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
TeroM, vad svarade du ? :cool:

Funderar fortfarande ...

Det enda jag vet med säkerhet är att 10^12 mikrofoner är en Megafon.
 
  • Gilla
Tegelväggen och 6 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Funderar fortfarande ...

Det enda jag vet med säkerhet är att 10^12 mikrofoner är en Megafon.
Terafon?
 
  • Gilla
mattiasp och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
(10^12)*(10^-6)=10^6
 
  • Gilla
tommib och 5 till
  • Laddar…
Snälla säg att det när någon här inne som gjorde detta! :crysmile: Det är alltså någon som köpt ett plastskelett och placerat det under altanen som är under byggnation för att skrämma slag på den som i framtiden river sagda bygge. Ja det är jätteelakt men det är ju samtidigt jättekul! Plastskelett placerat under pågående altanbygge för att skrämma framtida rivare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
pingis och 21 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.