ullberg
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Engagemanget kommer inte av sig självt men om man som medlem blir påmind t ex via nyhetsbrev
Avregistrerade mig just - angav följande skäl ”så det syns i statistiken” (för sånt är tydligen viktigt...)

BH:s beslut att blurra bilder för oinloggade - om inte BH delar med sig av innehåll som medlemmarna skapat avser inte jag ”dela med mig” av min tid för att läsa nyhetsbrevet
...Om BH ändrar uppfattning kan jag överväga att göra detsamma.

/U
 
ullberg ullberg skrev:
Avregistrerade mig just
Hur skrev du inlägget?
 
Jag är alltid inloggad så på så sätt kommer jag inte att märka någon större skillnad.

Mitt största problem är att jag inte längre kan skicka länkar till vänner och bekanta när de har ett problem vilket jag har läst om (sett?) lösningen på här. Den marknadsföringen kommer nu gå förlorad.
 
  • Gilla
Per Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
ullberg ullberg skrev:
Avregistrerade mig just - angav följande skäl ”så det syns i statistiken” (för sånt är tydligen viktigt...)



...Om BH ändrar uppfattning kan jag överväga att göra detsamma.

/U
Här närmar vi oss en klart intressant frågeställning;
Är det vettigt att byggahus blurrar material som användarna lagt upp till allmän beskådan gratis?
Flera andra siter gör det, men är det vettigt för det?
 
J
vore det inte rimligare att blurra bilderna i alla artiklar trendspaningar mm, det s.k. redaktionella innehållet som Eskilssonarna mfl skapat. Jag tror att man måste vara ytterst försiktig med att begränsa läsningen av forumet. Det är mycket lättare att död ett bra forum än det är att bygga upp det.

Forumet ÄR jättebra, ett av de bästa, och naturligtvis unnar jag dess ägare att kunna driva runt det. Risken med att tvinga inloggning är att, på sikt, ett minskat antal inlägg och kunskapsöverföring vilket kommer vara förödande för ekonomin och överlevnaden. Oron över det sistnämnda var väl egentligen det som orsakade tilltaget med blurrade bilder...

Den senaste veckan har mina besök minskat med ca 50% bara pga att det störigt att logga in hela tiden. Dvs har reklamintäkterna för mig minskat markant. Och ĩnnan någon börja babbla om man kan vara inloggad hela tiden så kan jag nämna att jag använder ca 5 enheter varav bra en är "egen", resten är gemensamma med andra och då behåller man sig inte inloggad.
 
C
Var/Hur kan man avregistrera sig?
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
Hur skrev du inlägget?
Jag tror att ullberg avreggade sig för nyhetsbrevet, eftersom det var det han hade citerat i Pers inlägg, samt ett icke namngivet citat.

Christer1968 skrev:
Var/Hur kan man avregistrera sig?
För att avregistrera sig från nyhetsbrevet så går man längst ner i nyhetsbrevet och klickar ”här”.
Skärmbild av ett e-postmeddelande med instruktioner om hur man avregistrerar sig från ett nyhetsbrev.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
C
Demmpa Demmpa skrev:
Jag tror att ullberg avreggade sig för nyhetsbrevet, eftersom det var det han hade citerat i Pers inlägg, samt ett icke namngivet citat.



För att avregistrera sig från nyhetsbrevet så går man längst ner i nyhetsbrevet och klickar ”här”.
[bild]
Jag vill inte vara medlem mera...
 
Jag tror inte man kan det själv,
Däremot kan du gå in på din egna profil och ”Rapportera” den, där borde du få upp en textruta, däri kan du skriva att du vill att dom raderar ditt konto.
Vet ej om du senare kan skapa ett nytt konto eller om det går att återuppliva ditt konto.
 
C
Demmpa Demmpa skrev:
Jag tror inte man kan det själv,
Däremot kan du gå in på din egna profil och ”Rapportera” den, där borde du få upp en textruta, däri kan du skriva att du vill att dom raderar ditt konto.
Vet ej om du senare kan skapa ett nytt konto eller om det går att återuppliva ditt konto.
Ok, tack för hjälpen
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Från och med imorgon kommer vi att testa att göra bilder i forumtrådarna suddiga för gäster i hopp om att de ska logga in. Vår förhoppning är att fler ska logga in eller registrera sig.
Jag förstår inte den logiken. Jag blir bara förbannad av slikt.
 
  • Gilla
GK100
  • Laddar…
Hur går det med utvärderingen?
 
Vi har beslutat att låta det pågå i två veckor jämnt för att få en rättvisande bild. Den första tiden här ser väldigt positiv ut vad gäller alla parametrar förutom en del kommentarer i den här tråden. Det borde avta på sikt tycker man.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
J
Dvs testet kommer inte avslutas efter två veckor utan permanentas. Att kommentarerna avtar innebär bara i praktiken att dessa personer har lämnat forumet.

Självsanering så att säga...
 
A
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har beslutat att låta det pågå i två veckor jämnt för att få en rättvisande bild. Den första tiden här ser väldigt positiv ut vad gäller alla parametrar förutom en del kommentarer i den här tråden. Det borde avta på sikt tycker man.
Kan ni inte minska på blurrningen så att man åtminstone kan se vad det föreställer? Just nu är det ju som att inte visa någon bild alls.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.