Tobzter
Då har man tagit tag i hallen lite mer trappan vart ihärdigt slipad i går. Har även målat klart väggarna
Trätrappa under renovering med slipmaskin och sladdlös borr, nyslipade trästeg och målade vita väggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tur att man hade denna fina maskin
Slipmaskin och tillbehör på golvet med synliga sladdar och dammuppsamlingsslangar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vart även ett lager av grundfärg
Nygrundad och slipad trätrappa med omålad vägg i bakgrunden och målarverktyg på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Får se om de blir 2 lager färdig strykning i morgon . Ska foga lite på trappan ikväll tänkte jag
Tack för mig hej
 
  • Gilla
Goelette och 1 till
  • Laddar…
Tobzter
Då är trappan målad 2 svängar vart riktigt bra körde Beckers Panelgrund och sedan Beckers golv färg för trä som slutstrykning ..vart en helt annan trappa ;)
Nyrenoverad vitmålad trappa med sväng, täckpluppar syns på trappstegen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nymålad vit trappa med två svängar och täckpluppar för skruvhål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Köpte även täckpluppar för skruvhålen
Nyrenoverad vitmålad trappa med släta steg och vägg, täckpluppar synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
jnse och 5 till
  • Laddar…
Blir det inte halt?
 
Tobzter
Inge halt .samma likadant som innan målning :)
 
Redigerat:
Trevligt! Jag har ett trapp-projekt så småning om så det är kul att läsa hur du gjort!
 
Tobzter
Härligt. De svåraste var att inte gå i trappan på 5dygn ..ja höll mig u 4dygn i alla fall ;). Står på färgen att full slitstyrka uppnås efter 5 dygn..

Nu börjar de bli "klart" i hallen. Har flyttat elementet längre in i hallen för att slippa se det .Ska måla sista svängen i kväll sedan blir de lister i morron om de hinns med ..sedan ta tag i dörrarna till garderoben. Va tror ni om att göra dom i 10mm MDF skiva eller är det för klent?
Renoverad hall med nymålat tak och vägg, väntande på att installera lister och garderobsdörrar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoverad hall med nymålad vägg och bortflyttat element, verktyg och målarburk syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tobzter Tobzter skrev:
Härligt. De svåraste var att inte gå i trappan på 5dygn ..ja höll mig u 4dygn i alla fall ;). Står på färgen att full slitstyrka uppnås efter 5 dygn..
Jag målade vartannat trappsteg så att jag kunde gå på de omålade i ett par dygn medan färgen torkade. Sedan målade jag de andra och kunde gå på de jag målat först. Funkar bra om man inte har bråttom.

Jag kände mig väldigt smart.
 
  • Gilla
Softish 4 och 2 till
  • Laddar…
Snyggt! Nöjd med golvfärgen?

Jag ska måla min trappa upp samt den övre hallens golv i vitt. Men 5 dygn låter väldigt länge, vi sover ju där uppe :surprised:
 
Tobzter
F Fred vom Jupiter skrev:
Jag målade vartannat trappsteg så att jag kunde gå på de omålade i ett par dygn medan färgen torkade. Sedan målade jag de andra och kunde gå på de jag målat först. Funkar bra om man inte har bråttom.

Jag kände mig väldigt smart.
Har massa barn som springer i trappan så därför gick den lösning inte riktigt .som tur va har man 2 dörrar.
 
Tobzter
T Tvapac skrev:
Snyggt! Nöjd med golvfärgen?

Jag ska måla min trappa upp samt den övre hallens golv i vitt. Men 5 dygn låter väldigt länge, vi sover ju där uppe :surprised:
Riktigt nöjd med färgen . Ur slit synpunkt vet ja inte riktigt än .men den är vit halvblank och inte hal så ja är nöjd :) ja de är lite bökigt med dessa härdtider på färgen tyvärr
 
Tobzter
Har detta möte mellan trapp och innertaket som ja inte riktigt har någon snygg lösning på .en hörnlist Osnygg möte mellan en vit trapp och ett vitmålat innertak med synlig sprickbildning och gap där hörnlist saknas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Oavslutad anslutning mellan en trapp och innertaket med synliga kablar och glipa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
hade funka men den måste då vara 80mm ca x 40mm ca
 
Tobzter
Nu är hallen 95% klar .
Är 2 st täcklister vid dörrarna och sedan avslutet mot trappa målning under trappan. Sedan lite möbler .ja man kan säga att de vart en helt annan hall
Renoverad hall med vita väggar, laminatgolv och en vit trappa; arbete nästan färdigt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverad hall med ljusa väggar och tak samt laminatgolv nästan färdigställd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverad hall med vita trappsteg och LED-belysning längs trappan, mörkt laminatgolv och dammsugare till vänster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
andthe och 4 till
  • Laddar…
Tobzter
En före bild
Trappa av trä före renovering, utan räcke och målning, i ett bostadsrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tobzter
Hade lite sättningar i kåken så vart att stadga upp lite i krypgrunden
Före
Förstärkning i krypgrund med nya stödben under husets bjälkar, synliga förbättringar efter sättningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Efter vart lite skillnad kan man säga Förstärkt krypgrund med nya stödben och stabilare konstruktion före renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
andthe och 2 till
  • Laddar…
Tobzter
Ja de händer lite smått .finns alltid något å göra när man har hus har ja märkt ;)

Föra ägarna hade snickra på något förråd utanpå friggeboden som skulle bort så ja tog tillfället i "vår vädret"

Kaos med eldragningen så den rensa ja bort
Röran av elledningar och en delvis demonterad träskelettstruktur utomhus vid en friggebod med lite snö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lite hjälp av en granne med motorsåg så va detta skjul ett minne blott
En friggebod omgiven av snö och barrträd i solljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lite belysning på de också
Kvällsbild av en belyst friggebod med borttaget förråd, smältande snö runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Slb2018
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.