Det finns några få saker som är viktiga:
Olja, filter kamrem...
Behöver du inte "stämplarna" så gör det jobbet själv.
Eftermarknaden i form av snuskdyr service är en av bilbranschens "kassakor" :(
 
  • Gilla
Ganescha
  • Laddar…
jag brukar ta falks assistans, kostar 200kr dör ett år, då ingår bärgning osv. Trafik och assistans kommer man ännu billigare undan.
 
  • Gilla
harry73
  • Laddar…
Nä, där behöver man ingen halvförsäkring. Eller? Dom har aldrig frågat mig eller haft några invändningar innan på att jag haft trafik enbart. Dock får bilen ej vara äldre än 15 år.
 
harry73
Falck har också assistansförsäkring för bilar äldre än 15 år
 
harry73 harry73 skrev:
Falck har också assistansförsäkring för bilar äldre än 15 år
Okej, där ser man. Vilket som så är det väl värt pengarna, tycker jag.
 
Jag har för mig att falk kräver halvförsäkring i grunden. Den tillför med andra ord inte så mycket.
 
Byter olja och filter varje 15000km på min bil enligt instruktionsboken, är det något värre brukar jag åka till någon lokal mindre verkstad men det händer inte ofta.
 
Tack för tipsen i tråden!

Ringde auktoriserade verkstaden nu. Väntetid till mitten av mars. Bilen kräver service nu. Vad är ett bra alternativ? Meca? Kan de släcka servicelampan? Tack på förhand
 
harry73
D Daniel 109 skrev:
Jag har för mig att falk kräver halvförsäkring i grunden. Den tillför med andra ord inte så mycket.
Det står inte i deras villkor
 
Hur många har utnyttjat en assistansförsäkring? Räck upp en hand.

Bolagen är ju inga välgörenhetsinrättningar och har såklart gjort en riskanalys och bedömning till sin fördel.
Kör man i Sverige och inte är helt handfallen så går det säkert rätt lätt att lösa ändå (om det händer nåt)
 
harry73
Jag gjorde det en gång i utlandet (de kontrollerade inte om jag hade minst halvförsäkring) och en gång blev jag nekad i Sverige pga trafikförsäkringen.

Sedan har jag flera gånger hjälpt min fru med bogsering, starthjälp och allt möjligt och hon gör samma sak hos mig. Problemet är om man är långt hemifrån och båda sitter i bilen.
 
Hittar inget om någon halvförsäkring hos falk. Och dom har aldrig haft några invändningar när jag ej har haft det heller och jag har använt mig av den.
Har man enbart trafik så är det ett klockrent alternativ, det kostar lite att bli bärgad eller få annan hjälp om det kan behövs.
 
Jag har använt den en gång för 10 år sen när jag fick punka och det var 15 minusgrader.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.