Så som bilderna blir idag som ej inloggad är totalt botten, det går inte att urskilja någonting, det hade varit bättre med lågupplösta bilder istället, där man ser vad bilden föreställer men utan skärpa.

Jag sitter oftast med appen i telefonen, men när jag hjälper andra så händer det ofta att jag söker fram gamla trådar/inlägg via webbläsaren och då är jag inte inloggad, det kommer att bli att jag kommer svara mindre pga detta.
 
  • Gilla
PNO
  • Laddar…
Kan det vara så enkelt att man vill öka antalet registrerade användare i syfte att öka värdet på forumet. Kanske i syfte att sälja forumet.

De viktigaste parametrarna i en värdering av forumet torde vara omsättning, resultat, antal besökare, antal registrerade användare antal nya registrerade. Såklart är churn en parameter.
 
hsd
Tror att det bara blir ett irritationsmoment för de som exempelvis har googlat och hittat byggahus varefter de backar och söker vidare istället för att läsa och eventuellt skaffa medlemsskap
Själv läste jag en hel del innan jag "gick med"
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
L
Tycker man skall vända frågan. Om vi utgår från att målet är mer intäkter pga att antal aktiva medlemmar styr. Får man fler medlemmar genom tvång eller genom en tjänst som folk vill använda? Jag vet inte svaret.

Finns det några fördelar med att bli medlem, hur för man fram dem istället?

Risken finns att om man låser forumet så försvinner spontanbesökarna direkt istället och på sikt minskar antalet nya medlemmar
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag tror också att det är ett bättre alternativ, att slippa eller minska annonserna som inloggad samt att en del åtråvärt redaktionellt material kräver inloggning.
Redan idag ser inloggade färre annonser och aktiva inloggade ser ännu färre.

Mikael_L Mikael_L skrev:
Slutade ni, som jag, läsa aftonbladet när den blev för tungt annonsbelastad?
Nej. Men även om jag då och då betalar för deras plustjänst så får jag ändå se lika många annonser.
Mikael_L Mikael_L skrev:
Började ni betala för DN (eller någon annan webtidning) när det krävdes för att fortsätta läsa
Ja, vi betalar både för Sydsvenskan och Dagens Nyheter.

Mikael_L Mikael_L skrev:
Registrerar ni er, eller inte, på olika siter bara för att det krävs konto/inloggning?
Ibland, ibland inte. På Facebook, Instagram, Linkedin och Twitter gör jag det för att jag måste men jag gör det även på Youtube för att ta del av deras bevakningar och på Flashback och på vissa andra sajter gör jag det också.

Mikael_L Mikael_L skrev:
Och sen fundera över syftet med fler registreringar. Vad är det värt, vilka slags medlemmar blir det fler av osv.
Syftet är att fler registrerar sig och kan ge råd. Det finns ju så mycket kunskap där ute. Menar du att vi redan är tillräckligt många?
 
Mikael_L
Nä så menade jag ju inte. ;)

Återväxten är jätteviktig, och vi måste också hjälpas åt att få nya att känna sig hemma, att det är ett trevligt forum.
Med för dålig återväxt skapas alltfler "forumsanningar", som det blir i en bubbla med samma människor hela tiden.

Men då återkommer vi till det som (antagligen lite slarvigt) skrevs; "Men tyvärr är det så att vissa måste man tvinga för att..."
Och det att just ett "tvång" kanske inte genererar medlemmar som bidrar.

Men asså, jag säger inte heller att det är helt fel, eller att det blir pannkaka, jag var bara ute efter att det är nog bra att tänka över både skälen, resultat och följderna.

Jag tycker också att det är trevligt med registrerade medlemmar, t.ex. när det kommenteras i redaktionellt, så blir det ibland lite väl många anonyma inlägg utav "gäst" och man inte ens om de 'r skrivna utav samma eller av många olika.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Jag tror absolut att ni kommer att se en ökning av nyregistrerade i början. Det är alla de som i dagsläget är mer eller mindre nyfikna och följer aktiviteten utan att skriva, som nu är tvungna för att fortsätt läsa. Antagligen skulle en del av dem ändå regga sig längre fram när de har kommit så långt att de vill börja delta aktivt i diskussionerna. Vissa skulle kanske bara fortsätt att läsa utan konto och en del tappar förstås intresset oavsett. Däremot så tror jag att antalet nya som kommer in i”börja-läsa-fasen” kommer att minska rejält framöver när det kommer ett jobbigt hinder i vägen. Själv skulle jag i alla fall bara backa och söka vidare om jag inte redan visste hur fantastiskt forumet är. Denna sistnämnda kategori tror jag är er viktigaste om ni är intresserade av tillväxt och ökad aktivitet. Kanske är den svår att mäta då varken nya konton eller antal unika besök säger något.

Fundera på ett bättre mått än antal nyregistreringar för att värdera hur attraktivt forumet är. Kanske antal ”rubrikklick”, alltså hur ofta man går in i en tråd?
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Även att utveckla forum delar såsom att ge medlemmar möjligheten att söka geografiskt efter andra medlemmar som har verktyg/ maskiner till låns.
Eller att "jag snickrar hos dig om du målar hos mig". (Vilket jag har erfarenhet av från andra fora med både bil och husvagn)
Och bara möjligheten att få kontakt med DIY buddy, det är inte alla som har bekanta som vill eller kan bygga och att anlita hantverkare är lite vad detta forum är tillför, att få egen kunskap att kunna göra själv.
Men även att veta när det faktiskt är läge att anlita en yrkeskunnig. Nu pratar jag iofs med det praktiska.

All kunskap detta forum besitter oavsett vad borde vara alla rätt att få del av... :)

Skall säga att jag själv inte kunnat ge tips och råd utan att själv ha fått det samma ..
 
hsd
Ta däremot bort möjligheten för ickemedlemmar att kommentera
 
  • Gilla
MultiMan och 10 till
  • Laddar…
när man bara läser är man ju typ aldrig inloggad. Kommer störa sig på att bilderna är suddiga. Om man kommer till en sida där bilderna är suddiga så vänder man i 99% av fallen direkt!

då börjar man aldrig läsa = registrerar sig aldrig.

registrerar sig hör man när man inser att det finns väldigt mycket information man är intresserad av och frågor man behöver ställa.

Detta beteende ser jag hos nästan samtliga jag känner. Om man däremot hittar lösningen på ett problem man har KANSKE man registrerar sig för en enda tråd. Nästa gång man söker kommer man dock ignorera forumet och söka vidare om svaret finns någon annanstans.

Förmodligen kommer man inte ens ihåg att man har ett konto om man är sällanbesökare.

det vettiga om man vill ha fler registrerade av någon anledning är enligt mig istället att ha alla "så fixar du..." "så mycket kostar..." Osv (dvs allmänna tips) synliga enbart för inloggade.

folk idag är vana att få allt gratis och få det utan krångel. Avviker man från detta går folk vidare.

på kort sikt kommer detta säkert inte återspeglas i antal nyregistreringar (de går säkert upp), men gissar på att aktiviteten från de nyregistrerade inte kommer vara superstor = massa "idle"-konton = värdelöst
 
  • Gilla
Donald-Duck och 2 till
  • Laddar…
J
Mycket tråkig utveckling.
Jag brukar läsa trådar flera gånger dagligen men på olika enheter som även används av andra. Någon enstaka är jag inloggad på de andra rensar kakor när programmet stängs. Att hålla på och logga in och ut orkar jag inte.

Nä, resultatet blir färre besök och definitivt åker Adblocker på... Besök enbart vid behov att hitta specifik info. Tyvärr
 
  • Gilla
Donald-Duck och 1 till
  • Laddar…
C
Mazen Mazen skrev:
Även att utveckla forum delar såsom att ge medlemmar möjligheten att söka geografiskt efter andra medlemmar som har verktyg/ maskiner till låns.
Eller att "jag snickrar hos dig om du målar hos mig". (Vilket jag har erfarenhet av från andra fora med både bil och husvagn)
Och bara möjligheten att få kontakt med DIY buddy, det är inte alla som har bekanta som vill eller kan bygga och att anlita hantverkare är lite vad detta forum är tillför, att få egen kunskap att kunna göra själv.
Men även att veta när det faktiskt är läge att anlita en yrkeskunnig. Nu pratar jag iofs med det praktiska.

All kunskap detta forum besitter oavsett vad borde vara alla rätt att få del av... :)

Skall säga att jag själv inte kunnat ge tips och råd utan att själv ha fått det samma ..
Hej,
Frasen "Eller att "jag snickrar hos dig om du målar hos mig". " är nog något som skattemasen inte tycker om :D
 
Christer1968 skrev:
Hej,
Frasen "Eller att "jag snickrar hos dig om du målar hos mig". " är nog något som skattemasen inte tycker om :D
Helt rätt. I Sverige är utbyte av tjänster något som staten skall ha en del av. Men min poäng var mer den att kunna söka hjälp hos likasinnade.
 
C
Mazen Mazen skrev:
Helt rätt. I Sverige är utbyte av tjänster något som staten skall ha en del av. Men min poäng var mer den att kunna söka hjälp hos likasinnade.
Jag förstod dig nog men kunde inte låta bli att kommentera det...:)
Samma sak i Finland.

Skön kväll till er alla
Christer
 
  • Gilla
Mazen
  • Laddar…
C
Men för att svara på grund frågan..... Om jag googlar ett problem och kommer till ett forum med blurriga bilder så fortsätter jag söka....
 
  • Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.