Snyggt
Även om jag förstår att det är skönt för dig så känns det lite tråkigt för mig att du snart är klar. Vi har varit bortskämda med täta uppdateringar med många bilder ett tag nu. Du har inte planerat att skaffa ett nytt objekt att renovera?
 
  • Gilla
Klink och 1 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Du är så energisk! Och får mycket gjort på kort tid! Vi har fortfarande, 10 år senare, en list som saknas i tvättstugan...
 
  • Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
Dheri Dheri skrev:
Snyggt
Även om jag förstår att det är skönt för dig så känns det lite tråkigt för mig att du snart är klar. Vi har varit bortskämda med täta uppdateringar med många bilder ett tag nu. Du har inte planerat att skaffa ett nytt objekt att renovera?
Tack så mycket, det glädjer mig att du känner så:)

Just nu har jag inget nytt objekt på gång, även om jag ständigt letar och är runt på visningar.:rolleyes: Om det inte dyker upp något kanonhus som jag verkligen vill bo i så ska jag försöka ligga lågt under detta året.

Av två anledningar, dels ska vi försöka sälja mormor & morfars hus och där finns en hel del småjobb att göra för att fräscha till det. Så där lär en hel del tid läggas under vår & sommar. Den andra anledningen är att pappa vill ha en del hjälp med sitt och mammas hus. Han har talat på dränering m.m. och eftersom han har hjälpt mig mycket med lägenheten så är det nu min tur att hjälpa honom.:)

Men jag återkommer allt så fort det finns något nytt projekt att dela med sig av:)

//Fredrik
 
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Du är så energisk! Och får mycket gjort på kort tid! Vi har fortfarande, 10 år senare, en list som saknas i tvättstugan...
Tack så mycket!:)

Jag tycker dock att detta har tagit lite väl lång tid mot vad jag hade tänkt mig från början, men det blir väl lätt så att saker och ting drar ut på tiden. Men jag hade också kunnat varit på plats mer men har unnat mig lite fritid emallenåt:)

//Fredrik
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Hej!

Idag har jag inte gjort mer än att sätta upp en tätningslist till balkongdörren samt lackat listerna en gång till. De såg bra ut efter ett lager så förhoppningsvis blir det montering imorgon.:)

Trälistor utlagda på golv, nylackade och redo för montering vid en balkongdörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
M
Skall den ut till försäljning nu när den är klar?
Kommer du göra någon större vinst när du räknar med mäklararvode och månadsavgifter under renoveringstiden?

Det är ju lite träligt att göra en renovering på fritiden och där man även skall transportera sig till renoveringsplatsen. Jag fräschade upp min gamla lägenhet i våras innan försäljning, nya golv ett nytt tak, ny bänkskiva och en massa målningsarbete, tog nog närmare 3 månader av kvällar och helger. Det är ju alltid något till som behöver fixas...

Vi hade någon lägenhet i föreningen som totalrenoverades av hantverkare och han körde heltid i en dryg månad och sålde sedan - riktigt imponerande!

Blir i alla fall väldigt fint!
 
M mnils skrev:
Skall den ut till försäljning nu när den är klar?
Kommer du göra någon större vinst när du räknar med mäklararvode och månadsavgifter under renoveringstiden?

Det är ju lite träligt att göra en renovering på fritiden och där man även skall transportera sig till renoveringsplatsen. Jag fräschade upp min gamla lägenhet i våras innan försäljning, nya golv ett nytt tak, ny bänkskiva och en massa målningsarbete, tog nog närmare 3 månader av kvällar och helger. Det är ju alltid något till som behöver fixas...

Vi hade någon lägenhet i föreningen som totalrenoverades av hantverkare och han körde heltid i en dryg månad och sålde sedan - riktigt imponerande!

Blir i alla fall väldigt fint!
Ja lägenheten ska säljas, siktar på att mormor och morfar köper den. Annars så blir det ut på Hemnet osv.

Jag har gjort iordning en kalkyl och skulle jag sälja den efter 1år med mäklare och få det priset som den är värderad till så är jag plus ca 130k. Jag hade som mål när jag startade att gå 200k plus, återstår att se vad slutresultatet blir.:)

Jo, tid har man ju lagt ganska mycket. Är svårt att uppskatta hur mycket det faktiskt är. Fördelen är att det är en liten stad och jag bor på gångavstånd från lägenheten.:)

Tack så mycket!:)

//Fredrik
 
Hej!

Trösklarna är nu färdiglackade och testmonterade. Hade inte med mig kakelborr idag och så saknar jag skruv till badrumströskeln så siktar på att få dit den imorrn.:)

Fick tagit några bilder iaf.:)

Färdiglackad trätröskel testmonterad mellan parkettgolv och klinker med verktyg i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Färdiglackerad trätröskel testmonterad mellan två rum med parkettgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyfärdiglackad trätröskel testmonterad mellan kaklade golv i två rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Färdiglackad tröskel mellan ett rum med beigebrunt klinkergolv och ett med ljusare kakel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerad tröskel mellan ett kaklat badrumsgolv och ett parkettgolv i en hall, väntar på slutmontering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
  • Gilla
Biggie
  • Laddar…
Limma badrumströskeln istället

Bra jobbat, 130k på ett år är inte att förakta
 
nino nino skrev:
Limma badrumströskeln istället

Bra jobbat, 130k på ett år är inte att förakta
Den nedre biten, den bit av de gamla trösklarna som jag återanvänder, kommer att skruvas eftersom de redan har skruvhål sedan tidigare och dessa vill jag täcka. De nya bitarna kommer att limmas på plats så det blir en kombination:)

//Fredrik
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Hej!

Idag har badrumströskeln kommit på plats. Fick borrat i klinkern och satt i pluggar, skruvade dit den gamla tröskeln och limmade sedan på den nya.:)

Nyinstallerad badrumströskel mellan brun och beige klinkergolv med borr, pluggar och skruvmejsel synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerad badrumströskel i trä mellan klinkergolv i två olika färger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Två stora bilbatterier placerade på en nyligen installerad badrumströskel mellan klinkergolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det var allt för idag!:)

//Fredrik
 
Redigerat:
Hej!

Lägger upp en bild på resultatet av badrumströskeln.:)

Nyinstallerad tröskel i trä mellan brun och beige klinkergolv i ett badrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
Hej!

Glömde skriva igår att jag jobbar hela denna helgen. Inte för att det är så mycket kvar att göra men ändå.:rolleyes:

Annars ligger det som jag tidigare nämnt ganska mycket fokus på mormor & morfars hus, har röjt och varit ett gäng vändor till tippen. På måndag kommer en mäklare för att värdera huset vilket är avgörande för våran eventuella affär. Så vi håller tummarna för att huset är värt tillräckligt så de kan köpa min lägenhet utan lån.:)

//Fredrik
 
Byt med varandra. Det är klart att det är dags för ett hus nu. En kamera verkar du ju redan ha, så du klarar det viktigaste – bilder!
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Byt med varandra. Det är klart att det är dags för ett hus nu. En kamera verkar du ju redan ha, så du klarar det viktigaste – bilder!
Det har allt varit på tapeten men av flera anledningar så hoppar vi det.:p

//Fredrik
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.