Kalla element kan bero på lite olika saker. Här visar Håkan som är rörmokare hur du tar reda på vad som är orsaken till kalla element och hur du åtgärdar.

Du kan läsa artikeln här: Kalla element - så åtgärdar du
 
  • Gilla
Goelette
  • Laddar…
En app som gör mobilkameran till ir-kamera!?
 
Åsa Lund
Ska han inte kontrollera trycket i blåsan i expansionskärlet först? Och det trycket liksom trycket i systemet i övrigt beror ju på hur högt huset är. Den informationen saknades helt.
 
  • Gilla
jonas.o och 3 till
  • Laddar…
Jarlingar Jarlingar skrev:
En app som gör mobilkameran till ir-kamera!?
En sån här är jag sjukt sugen på! flir one
 
A
P Paxman skrev:
En sån här är jag sjukt sugen på! flir one
Jag med! vet du skillnad på PRO och vanliga?
 
flippan83 skrev:
Jag med! vet du skillnad på PRO och vanliga?
Nope, har inte kollat på Pro...har inte ens ansett mig ha ekonomiskt utrymme för att motivera mig att köpa den vanliga! :p
 
A
Pron är dubbelt så dyr också.. Har strul med ett element hemma och den är bra, bl a för att hitta ställen där det läcker varmluft

Sen är det ju koolt att kolla på massa annat också :)

Vet du om det finns en motsvarande /enklare variant,?
 
Jag har inte sett någon annan variant än de två...om man bortser från de telefoner som har det inbyggt. Jag har också läst flera som tror att inom några år kommer alla telefoner ha Flir-kamera...men det är ju rena spekulationer.

För mig skulle den ha många användningar; kolla radiatorer/värmesystem, varmgång i elinstallationer, dragiga fönster/dörrar, kolla kylningen av inombordsmotorn i båten, kylningen av veteranbilen...ja, allt möjligt kul helt enkelt! :D
 
  • Gilla
Nisse-64 och 1 till
  • Laddar…
A
Kollade på cat s60 precis kanske klipper en sån behöver uppdatera min telefon snart :)
 
  • Gilla
Paxman
  • Laddar…
Jag har också funderat på en sån, men den är tyvärr ganska gammal vid det här laget. Iofs spelar det kanske ingen jättestor roll, men köper man en ny dyr telefon så vill man ju ha det senaste. Dessutom lär det komma en ny/uppdaterad modell dagen efter man har köpt den gamla...
 
A
Jo ser att det står något redan fr 2016 om den telefonen, sen vill man ju också ha en bra processor och kamera så den fungerar med det alldagliga också.. Skulle vara intressant att veta hur bra fliren är jämförelsevis med den andra som man kopplar på vilket i princip bör ha samma funktion..

Nu bastar jag och bygger med min Sony x1 compact så den får ju ta lite stryk ;)
 
Rafael Ospino
Alla verkar mer intresserade av telefonen än ämnet...
Hade jag ägt det aktuella huset hade jag nog hellre velat veta vart vattnet tagit vägen! Här var ju systemet nästan tomt, och det innebär ju att ett par hundra liter försvunnit iväg någonstans. När nu systemet fyllts upp är det ju inte osannolikt att stora delar av detta vatten försvinner ut samma väg. Oförklarliga vattenförluster bör alltid följas upp!
 
  • Gilla
karadayi och 3 till
  • Laddar…
Det var så att vi bokade in att göra en film i det här huset när det faktiskt fanns kalla element. Det blev dock för kallt i huset för att vänta med åtgärd tills att filmen skulle spelas in. Därför fick Håkan på kort tid framkalla ett felaktigt tryck i vattensystemet för att ha något att visa på film.
 
  • Gilla
Fairlane och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.