J johan_p skrev:
Äh, nu blev jag besviken. Kan iaf sluta vänta på att Dahl ska få tummen ur och godkänna min kontoansökan då..

Ingen som har något budgetalternativ att komma med? Gärna under en tusing :)

Rolig anekdot är att jag kontaktade en rörböjarfirma och frågade vad de ville ha för att göra en spiral av ett rostfritt rör. 41k. plus moms. Ouch!
Jag har sett att någon använder ett gammalt element istället för rör. Vet dock inte om de funkar bra :)
 
Det känns som att gamla element kan få för sig att rosta?
 
  • Gilla
Axel98
  • Laddar…
japp, blir skitigt vatten av element, rost!
 
  • Gilla
Axel98
  • Laddar…
M meckis skrev:
japp, blir skitigt vatten av element, rost!
Hej! Nu har jag äntligen fått hem min pump samma som du har köpt. Hur fäste du pumpen till 3/4 slangen? :)
 
  • Svart vattenpump med specifikationsetikett och två anslutningsportar på träbakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A Axel98 skrev:
Hej! Nu har jag äntligen fått hem min pump samma som du har köpt. Hur fäste du pumpen till 3/4 slangen? :)
Finns nipplar samt övergångar att köpa
 
  • Gilla
Axel98
  • Laddar…
N NorthernLiving skrev:
Finns nipplar samt övergångar att köpa
Jaha vad bra! Vet någon butik? :)
 
Jula brukar ha det mesta, annars hydroscan alternativt någon rörfirma, Ahlsell, rinkabyrör mm
 
  • Gilla
Axel98
  • Laddar…
Om du vill göra det enkelt funkar det att värma slangen lite o dra den över gängorna med en slangklämma. Det blir faktiskt tätt. Eller kan man köra gardena vattenutkastaranslutning på pumpgängorna som man har till kranar. Sedan kör man gardenakopplingar för 3/4tum på slangen
 
  • Gilla
Axel98
  • Laddar…
OBS! väldigt lätt att ett löv sugs in i slangen från badtunnan om man inte städat ordentligt. då blockeras pumpen o ångkokning som otrevlig följd. man bör ha en grov sil på insuget från tunnan. kan byggas på lite olika sätt. tog själv en bottensil som man kan köpa på biltema till sugpumpar. klippte bort plastfästet. sedan värmde det rostfria filtergallret tills det glödde o smälte fast det på flänskanten på bordgenomförningen
 
  • Gilla
CalleBanan och 1 till
  • Laddar…
Nu börjar snart stuglivet, är inne på att låta min enkeltunna få växa sig dubbel.
Lite frågor först dock, vad kör ni för längd på nitarna och vart köper ni dom med bred krage och vad är bäst att täta med?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.